تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 23:39
کد خبر : 92243

شمارش معکوس مذاکرات برجام در بازار دلار

شمارش معکوس مذاکرات برجام در بازار دلار

آرمان شرق- قیمت دلار عصر امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ نسبت به روز گذشته ۵۱۰ تومان پایین رفت و بر روی ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت. قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار متشکل هم بر مدار کاهش قرار گرفت و ۲۱۱ تومان از ارزش خود را از دست داد. قیمت دلار در این بازار با ۲۴ هزار و ۲۹۲ تومان بسته شد.

در بازار ارز و طلا امروز سه شنبه ۱۹ بهمن۱۴۰۰ شمارش معکوس آغاز دور جدید مذاکرات برجام به صدا درآمد و به همین دلیل قیمت دلار ، قیمت سکه و طلا و قیمت درهم کاهش یافت.
قیمت دلار عصر امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ نسبت به روز گذشته ۵۱۰ تومان پایین رفت و بر روی ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت. قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار متشکل هم بر مدار کاهش قرار گرفت و ۲۱۱ تومان از ارزش خود را از دست داد. قیمت دلار در این بازار با ۲۴ هزار و ۲۹۲ تومان بسته شد.
قیمت درهم پایین رفت

قیمت درهم امروز به فرمان قیمت دلار آمریکا پیش رفت. درهم در بازار امروز ۷۰ تومان کاهش را تجربه کرد و بار دیگر از مرز حساس ۷ هزار و ۵۰۰ تومان فاصله گرفت. قیمت درهم در بازار امروز بر روی ۷ هزار و ۲۱۰ تومان قرار داشت و در انتهای روز به ۷ هزار و ۱۷۰ تومان رسید. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۶ هزارو ۳۳۵ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالا تر بود .

بازدهی بازار ها ۱۹ بهمن
واکنش قیمت سکه و طلا به کاهش قیمت دلار

امروز قیمت اونس طلا نسبت به روز گذشته نوسان چندانی را تجربه نکرد و با ۱۸۱۸ دلار معامله شد . اما در بازار داخلی ایران با کاهش قیمت دلار ، سرنوشت دو فلز گران بها نیز نزولی شد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان پایین رفت و با ۱ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه هم در ساعات ابتدایی معاملات ۵۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مبادله شد. این فلز زرد رنگ در ادامه معاملات نقدی بر روی ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان ایستاد که نسبت به روز گذشته ۱۱۵ هزار تومان ارزان شده بود. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۵.۴۷ درصد بود.
شمارش معکوس مذاکرات برجام در بازار دلار

امروز در بازار ارز تهران بار دیگر شمارش معکوس آغاز دور جدید مذاکرات برجام به صدا در آمد و به همین دلیل قیمت دلار و سکه پایین رفت. امروز مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها با برگزاری جلسه دوجانبه میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی و «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده گفتگوها بعد از ۱۱ روز از سر گرفته شد.

همچنین، هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست علی باقری امروز برای ادامه دور هشتم گفتگوها وارد وین شده است.

شبکه لبنانی المیادین درباره مذاکرات گزارش داد: پیش نویس ۲۰ صفحه ای به عنوان چارچوب توافق سیاسی کلی در مذاکرات هسته ای وین وجود دارد.

این شبکه ادامه داد: اجرای این پیش نویس با رفع تحریم ها و اجازه به ایران برای دریافت پول های خود شروع می شود.

همچنین فضای مثبت در مذاکرات وین درباره دست یابی به توافق در چند روز یا چند هفته آینده وجود دارد./اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.