تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 6:14
کد خبر : 152795

سرمایه‌گذاری، محور هجدهمین جشنواره شیخ بهایی

سرمایه‌گذاری، محور هجدهمین جشنواره شیخ بهایی

آرمان شرق-گروه جامعه:در هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی، جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها جایزه ویژه فناوری صنعت‌ساز محسوب می‌شود. جایزه ویژه مدیریت شهری که برای دومین بار اعطا می‌شود، با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده و امیدواریم در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

سرمایه‌گذاری، محور هجدهمین جشنواره شیخ بهایی

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سعید آجلی در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: اصفهان به پشتوانه حضور بزرگانی چون شیخ بهایی، ید طولایی در بحث ثروت آفرینی از فناوری دارد. در همین راستا جشنواره شیخ بهایی با هدف ادامه این مسیر و فرهنگ سازی در سطح ملی آغاز و امروز هجدهمین دوره آن برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره، نگاه کیفی بر نگاه کمی ارجح بوده و بنابراین داوری‌های سختگیرانه‌ای انجام شده است. بر این اساس از ۴۸۱ ثبت نام اولیه از ۲۶ استان، ۱۰۲ طرح پس از دو مرحله داوری به مرحله نیمه نهایی رسیدند که ۶۳ طرح مربوط به بخش طراحان کسب و کار و ۳۹ طرح مربوط به بخش فنی آفرینی و تجاری سازی است.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: جوایز این جشنواره نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد رشد داشته است. به طور مثال در بخش فن‌آفرینی رشدیافته برای نفر اول در سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که امسال ۳۰۰ میلیون تومان شده است تا موتور محرکی برای شرکت کردن شرکت‌ها در این جشنواره باشد.

آجلی افزود: در بخش طراحان کسب‌وکار برای رتبه اول تا سوم به ترتیب ۱۵۰،۱۰۰ و ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در بخش فناوری صنعت‌ساز نیز تنها یک شرکت به عنوان شرکتی که توانسته است محصول خود فناورانه و نوآورانه خود را تجاری‌سازی کند و به مرحله تولید انبوه برساند، انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: در هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی، جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها جایزه ویژه فناوری صنعت‌ساز محسوب می‌شود. جایزه ویژه مدیریت شهری که برای دومین بار اعطا می‌شود، با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده و امیدواریم در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: در این دوره از جشنواره برای اولین بار، جایزه ویژه آب نیز با توجه به شرایط و نیازهای کشور و با حمایت وزارت نیرو و شرکت آبفا اصفهان تعریف شده است که به شرکت‌های برگزیده اعطا خواهد شد.

آجلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جشنواره هجدهم برای اولین بار، بعضی از رویدادهای جشنواره در داخل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود. از آنجا که این رویداد اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، برنامه‌های متفاوتی برای آن پیش‌بینی شده است. برپایی نمایشگاه ارائه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری مذاکرات B2B شرکت‌های داخلی، پل سرمایه‌گذاری، بازارچه طعم فناوری در زندگی، رویداد ارائه نیازهای فناورانه مخصوص صنایع بزرگ، دریچه‌ای به آینده، تأمین مالی جمعی، گردهمایی سکوهای تأمین ملی جمعی و کارگاه روش‌های نوین تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، رویدادهای بازی آفرینی و نشست میز مسائل دانش‌بنیان از جمله این رویدادها است. برخی از این رویدادها به طور اخص برای عموم و به منظور تقویت ارتباط بین عامه مردم با عرصه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود. همچنین مدیر پارک فناوری مسکو نیز برای حاضرین در این رویداد به سخنرانی خواهد پرداخت.

گفتنی است هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.