زیر پوست لیگ چه خبر است ؟

۱- مسابقات باقی‌مانده سه مدعی با چه تیم‌هایی است؟ به شما می‌گوییم. سپاهان به ترتیب باید به مصاف مس رفسنجان(خانه)، ملوان(خانه)، نفت مسجدسلیمان(بیرون)، پیکان(خانه) و مس کرمان(بیرون) برود. استقلال در این پنج هفته به ترتیب با هوادار(خانه)، پرسپولیس(ورزشگاه آزادی)، نفت آبادان(خانه)، مس رفسنجان(بیرون) و تراکتور(خانه) ملاقات خواهد کرد. پرسپولیس هم باید به مصاف این پنج تیم برود: مس کرمان(بیرون)، استقلال(ورزشگاه آزادی)، پیکان(بیرون)، گل‌گهر سیرجان(خانه) و نساجی(بیرون).

۲- می‌دانید که آقای گل‌های لیگ برتر فعلا هر دو از تراکتور هستند؛ رضا اسدی و محمد عباس‌زاده که هر کدام ۱۰ گل زده‌اند. شهریار مغانلو هم با ۸ گل در تعقیب این دو نفر است. هر سه این بازیکنان سابقه حضور در پرسپولیس را داشته‌اند. جالب اینجاست که اگر همین روند ادامه بیابد، آقای گل لیگ برتر با ۱۲ گل تعیین خواهد شد که بدترین رکورد تاریخ این مسابقات است. ضعیف‌ترین آقای گل تاریخ لیگ برتر تا امروز ادموند بزیک در لیگ دوم بوده که ۱۳ گل زده؛ با این توضیح ضروری که آن مسابقات با حضور ۱۴ تیم برگزار می‌شد. بنابراین این خطر وجود دارد که آقای گل امسال، صاحب کمترین آمار ادوار شود.

۳- بهترین میزبان لیگ بیست‌ودوم تا کنون سپاهان بوده که از ۱۲ بازی خانگی ۲۹ امتیاز گرفته است. پرسپولیس در حالی در تعقیب این تیم است که از ۱۳ بازی خانگی ۲۴ امتیاز کسب کرده است.

۴- خطرناک‌ترین تیم در مسابقات بیرون از خانه امسال استقلال بوده که از ۱۳ بازی ۲۹ امتیاز گرفته است. پرسپولیس در رده دوم قرار دارد؛ با ۲۷ امتیاز از ۱۲ مسابقه بیرون از خانه.

۵- صدرنشین نیم‌فصل اول، پرسپولیس بود که ۳۲ امتیاز گرفت. در نیم‌فصل دوم اما تا کنون استقلال بهترین نتایج را گرفته است. آبی‌پوشان از ۱۰ بازی نیم‌فصل دوم ۲۵ امتیاز کسب کرده‌اند.

۶- فکر می‌کنید کدام تیم در نیمه مربیان بهترین عملکرد را داشته؟ جوابش تراکتور است. تیم تبریزی ۱۳ بار در نیمه‌های دوم برنده شده، ۱۲ بار به تساوی دست یافته و هرگز نباخته است. این تیم در نیمه‌های دوم ۲۲ گل زده و فقط هشت گل خورده است. استقلال هم با ریکاردو ساپینتو در رده دوم قرار دارد. آنها در نیمه‌های دوم ۱۳ برد، ۹ مساوی و ۳ باخت به ثبت رسانده‌اند؛ با ۲۵ گل زده و فقط ۱۱ گل خورده.

۷- استقلال در حالی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته که عملکرد خط حمله این تیم واقعا قابل ستایش بوده است. آنها ۳۶ گل زده‌اند، در حالی که فصل گذشته کلا با به ثمر رساندن ۳۹ گل قهرمان شدند و احتمالا به شکل چشمگیری از این حد نصاب عبور خواهند کرد.