تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 7:54
کد خبر : 145539

روی خوش زندگی به یحیی

روی خوش زندگی به یحیی

آرمان شرق-گروه ورزش:هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته پیگیری شد که در حساس‌ترین رقابت‌ها، تیم‌های مدعی استقلال، سپاهان و پرسپولیس به مصاف رقبا رفتند. در شرایطی که به نظر می‌رسید بسته به دشواری دیدار‌ها و البته فاصله پرسپولیس با صدر جدول، همه چیز برای صدرنشینی سپاهان مهیا باشد، این تیم در یک غافلگیری بزرگ شکست خورد تا با توجه به تساوی استقلال و برد پرسپولیس، همه چیز به کام یحیی و شاگردانش پیش برود.

روی خوش زندگی به یحیی

روی خوش زندگی به یحیی

شرق: هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته پیگیری شد که در حساس‌ترین رقابت‌ها، تیم‌های مدعی استقلال، سپاهان و پرسپولیس به مصاف رقبا رفتند. در شرایطی که به نظر می‌رسید بسته به دشواری دیدار‌ها و البته فاصله پرسپولیس با صدر جدول، همه چیز برای صدرنشینی سپاهان مهیا باشد، این تیم در یک غافلگیری بزرگ شکست خورد تا با توجه به تساوی استقلال و برد پرسپولیس، همه چیز به کام یحیی و شاگردانش پیش برود.

طلسم خارج از خانه استقلال

استقلال در انجام بازی‌های خارج از خانه، یا بهتر است عنوان شود در کسب برد از بازی‌های خارج از خانه مشکل دارد. این تیم که پیش از بازی‌های این هفته با ۲۸ امتیاز، صدرنشین لیگ برتر بود، به سیرجان سفر کرد تا مقابل گل‌گهر بازی کند. آمار تقابل‌های قبلی این دو تیم، رأی به برتری دیگری به سود استقلال می‌داد؛ ولی روند بازی به کام آبی‌ها نشد. آنها ابتدا گل خوردند و سپس دروازه رقیب را گشودند تا همه‌چیز مساوی تمام شود. این نتیجه در حالی به دست آمد که استقلال پنجمین بازی متوالی خارج از خانه‌اش را مساوی کرد. آنها قبل از این دیدار، در چهار بازی بیرون از خانه، شانسی برای شکست‌دادن رقبا نداشته و امید زیادی داشتند چنین طلسمی بشکند. اتفاقی که نهایتا رخ نداد تا استقلال در هفت هفته اخیر به پنج تساوی و دو پیروزی دست پیدا کند. ضمن اینکه «دژاوو» استقلالی‌ها در این دیدار یک بار دیگر هم رقم خورد و آنها با استفاده از فرمولی تکراری، توانستند از تیم سیرجانی امتیاز بگیرند. این یکی مربوط به گلی است که کوین یامگا در بازی روز گذشته از روی نقطه پنالتی زد. کوین یامگا که پیش‌از‌این با چهار گل، بهترین گل‌زن تقابل دو تیم بود، روز گذشته یک بار دیگر پنالتی‌اش را گل کرد. با احتساب ضربه دیروز، این بازیکن پنج بار مقابل گل‌گهر پشت ضربه پنالتی قرار گرفته که سه پنالتی تبدیل به گل شده و یک پنالتی هم در برگشت وارد دروازه حریف شده است. نکته جالب اینکه از ۱۷ گلی که استقلال تاکنون در لیگ و حذفی به گل‌گهر زده، هشت گل از روی نقطه پنالتی بوده است. این نتیجه در حالی دست داد که جواد نکونام باز هم از قضاوت دیدار گلایه کرد و اعتقاد داشت داور دوست داشت بازی مساوی شود. «با احترام خاصی که برای پیام حیدری داور بازی قائلم؛ ولی او دوست داشت بازی یک – یک تمام شود. او دوست داشت بازیکنان از ۱۸ قدم دور شوند و کمتر خطر روی دروازه‌ ایجاد شود و خطاهایی می‌گرفت که به ضررمان بود».

چه کرد سپاهان!

سوت تساوی بازی تیم‌های گل‌گهر و استقلال که به صدا درآمد، همه نگاه‌ها به سمت اصفهان چرخید تا معادلات صدر به هم بریزد. سپاهان که فقط یک امتیاز در جدول رده‌بندی از استقلال کم داشت، با یک تساوی در دیدار خانگی‌اش برابر آلومینیوم و با توجه به تفاضل گل فوق‌العاده‌ می‌توانست صدرنشین شود؛ ولی در عین ناباوری آنها بازی را با یک گل واگذار کردند. از همه عجیب‌تر اینکه سه بازیکن این تیم از داور مسابقه کارت قرمز دریافت کردند تا در روزی که این تیم از داشتن تماشاگران محروم بود، یکی از عجیب‌ترین بازی‌های سپاهان در اصفهان انجام شود. سپاهان که پیش‌از‌این با جریمه کسر چهار امتیازی روبه‌رو شده، دومین شکستش در این فصل را هم متحمل شد تا حالا اختلافش با استقلال صدرنشین دو امتیاز شود. البته این تیم هنوز این فرصت را دارد تا با برتری در بازی معوقه‌اش صدر جدول را به دست بیاورد و از استقلال عبور کند؛ هرچند سپاهان روز گذشته نشانی از سپاهان بقیه هفته‌های این فصل نداشت و حالا با این تعداد اخراجی و غایب در بازی‌های بعدی، سخت است که به‌سادگی بتوان برتری آنها را پیش‌بینی کرد.

پایان  بحران  پرسپولیس؟

با اتفاقاتی که در دو دیدار حساس دیگر در هفته چهاردهم رخ داده بود، فوتبال روی خوشش را بالاخره به پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی نشان داد. مدافع عنوان قهرمانی که حال و روز خوشی در دیدارهای اخیر در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نداشت، این بار در یک بازی سخت و دشوار، از سد تیم جذاب شمس‌آذر قزوین عبور کرد تا بالاخره به دومین بردش در ۱۰ بازی اخیر برسد. پرسپولیس قبل از این دیدار در شش بازی اخیر لیگ به یک پیروزی، یک شکست و چهار تساوی دست یافته بود و حسابی هوادارانش را شاکی کرده بود. ضمن اینکه در ۹ بازی قبلی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها یک برد داشت که حالا این آمار منفی تا حدودی به سمت مثبت حرکت کرده است. پرسپولیس در روزی که فقط به سه امتیاز دیدار خانگی‌اش نیاز داشت، می‌رفت که دوباره کار را برای خودش دشوار کند. علی نعمتی، بازیکن این تیم، در این دیدار در نیمه دوم از زمین مسابقه اخراج شد و سرخ‌پوشان تهرانی ۱۰‌نفره توانستند گل برتری را وارد دروازه رقیب کنند. اهمیت برد پرسپولیس فقط به همین شکستن طلسم محدود نمی‌شود؛ چرا‌که آنها یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ برتر و شاید پدیده این دوره را از پیش‌رو برداشتند. قبل از بازی با پرسپولیس، شمس‌آذر هشت بازی بود که نباخته بود. این تیم در هشت بازی قبلی به چهار تساوی و چهار پیروزی رسیده بود و این شکست تنها شکست آنها در ۹ هفته محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه آنها یک آمار جذاب دیگر هم در این دوره از خودشان به جا گذاشته‌اند که مربوط به جدال‌های خارج از خانه‌شان است. در واقع آنچه شمس‌آذر را تبدیل به تیم متفاوتی در این فصل کرده، عملکرد درخشان این تیم در دیدارهای خارج از خانه است. این تیم در رده دوم جدول دیدارهای خارج از خانه جای دارد. این تیم بیشترین تفاوت عملکرد را در بازی‌های خارج از خانه در مقایسه با دیدارهای خانگی دارد. شمس‌آذر به‌عنوان میهمان در حد یک مدعی ظاهر شده و در هر بازی به طور متوسط دو امتیاز کسب کرده است. این در حالی است که در خانه متوسط یک امتیاز در هر مسابقه دارد. به هر روی پرسپولیس با عبور از سد تیمی با این کیفیت توانست خودش را به صدر جدول نزدیک کند. با توجه به شکست سپاهان و تساوی استقلال، پرسپولیس حالا ۲۵ امتیازی است و به رتبه سوم جدول صعود کرده است؛ آن‌هم در دو امتیازی سپاهان و چهار امتیازی استقلال صدرنشین. البته نباید از یاد برد، پرسپولیس هنوز یک بازی معوقه دارد و اگر در آن پیروز شود، به یک امتیازی استقلال می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.