سروش رفیعی copy

دنیای اقتصاد : در سال‌های اخیر هیچ پنجره نقل‌وانتقالاتی را به یاد نمی‌آوریم که در آن شایعه بازگشت بشار رسن به پرسپولیس مطرح نشده باشد. هافبک عراقی از جمله بازیکنان خارجی خوب سرخ‌پوشان بود که حضورش در زمین به بازی تیم ریتم می‌داد. او خارق‌العاده نبود، اما معمولا سطح کیفی باثباتی داشت و بر‌خلاف بسیاری از هموطنان فوتبالیستش که به ایران آمدند، بی‌نظم و پرحاشیه هم نبود. مجموعه این موارد باعث می‌شود پرسپولیسی‌ها نسبت به بازگشت رسن بی‌‎میل نباشند؛ مخصوصا که بنا بر اعلام رسانه‌های عراقی، این بازیکن در پایان فصل آزاد خواهد شد و می‌تواند پیشنهادهایش را بررسی کند. در این میان نکته آنجاست که پرسپولیس فعلا در پست رسن، سروش رفیعی را در اختیار دارد و یاسین سلمانی هم از ابتدای فصل بعد قادر به بازی خواهد بود. سلمانی که خرید جدید سرخ‌هاست و به اندازه کافی فرصت بازی پیدا نکرد، بنابراین اگر شایعه بازگشت بشار جدی باشد، باید او را خطری برای تاج و تخت سروش رفیعی دانست؛ شماره ۷ سرخ‌پوشان که مدافعان فنی پرشماری ندارد.

۲۲هفته بدون پاس گل

به‌طور کلی طی این سال‌ها بیشتر از آنکه سروش رفیعی را در حال طرح‌‌ریزی حرکات تهاجمی و خلاقانه ببینیم، مشغول انجام خطا و دریافت کارت دیده‌ایم. آمار و ارقام همین فصل به اندازه کافی موضوع را روشن می‌کند. شاید جالب باشد بدانید رفیعی به‌عنوان هافبک مثلا فانتزی پرسپولیس، در این فصل ۳پاس گل داده و یک پنالتی برای تیمش گرفته که تمام آنها هم در ۶هفته ابتدایی بوده است! سروش در بازی هفته اول برابر آلومینیوم اراک یک پاس گل داد و پس از آن در هفته ششم بهترین نمایش خود را در پرسپولیس ارائه کرد؛ جایی که برابر پیکان در قزوین دو گل ساخت و یک پنالتی گرفت. از آن به بعد، ۲۲هفته است که شاهد گل‌سازی سروش نبودیم و این برای هافبکی مثل او اصلا چیز خوبی نیست. مهدی ترابی، امید عالیشاه و دانیال اسماعیلی‌فرد بازیکنانی هستند که در جدول بهترین پاسورها با فاصله بالاتر از رفیعی قرار گرفته‌اند. در عوض سروش با دریافت ۷کارت زرد در این فصل، جزو خشن‌ترین بازیکنان پرسپولیس بوده است! این غیر از همه دردسرهایی است که او ساخته؛ گل به خودی‌اش در بازی رفت با ذوب‌آهن، اخراجش در اولین دقایق نیمه دوم بازی با نساجی و نمایش بسیار ضعیفش در جریان همین بازی اخیر با استقلال خوزستان که منجر به تعویض او بین دو نیمه شد.

جزو ۱۵ گلزن تیمش نیست

شاید باورکردنی نباشد، اما واقعیت دارد؛ تا این مقطع از فصل۱۵ بازیکن مختلف پرسپولیس در مسابقات لیگ و حذفی برای این تیم موفق به گلزنی شده‌اند، اما نام سروش رفیعی بین آنها نیست! درحالی‌که حتی مدافعانی مثل گولسیانی، کنعانی‌زادگان و پورعلی‌گنجی هم برای پرسپولیس گل زده‌اند، در مقابل نام سروش تنها یک گل به خودی درج شده است.

این آمار در حالی است که رفیعی حدود ۲۳۰۰دقیقه برای قرمزها بازی کرده. به‌طور کلی روشن است که رفیعی برای ادامه حضور در پرسپولیس (یا دست‌کم حفاظت از موقعیتش در ترکیب اصلی) باید درخشان‌تر از این حرف‌ها باشد. در فوتبال امروز «اسم»ها بازی نمی‌کنند و اگر خوب نباشی، لاجرم کنار خواهی رفت.