تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1397 - 16:01
کد خبر : 43627

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی فصل بهار اعلام شد

آرمان شرق:در دوره بهار ۹۷ بخش واقعی اقتصادی؛ رشد تولید ناخالص داخلی برپایه ۱۰۰=۱۳۹۰ با احتساب نفت ۱.۸ درصد و بدون نفت۰.۷ درصد است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، بانک مرکزی اقدام به انتشار نماگرهای فصل بهار کرد که براساس این گزارش در دوره بهار ۹۷ ، رشد تولید ناخالص داخلی  برپایه

آرمان شرق:در دوره بهار ۹۷ بخش واقعی اقتصادی؛ رشد تولید ناخالص داخلی برپایه ۱۰۰=۱۳۹۰ با احتساب نفت ۱.۸ درصد و بدون نفت۰.۷ درصد است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، بانک مرکزی اقدام به انتشار نماگرهای فصل بهار کرد که براساس این گزارش در دوره بهار ۹۷ ، رشد تولید ناخالص داخلی  برپایه ۱۰۰=۱۳۹۰  با احتساب نفت ۱.۸ درصد و بدون نفت۰.۷ درصد است.

همچنین در بخش‌های دیگر شاهد رشد ۵.۲ درصدی ارزش افزوده بخش نفت،  رشد ۰.۳ درصدی کشاورزی، رشد ۰.۱ درصدی صنعت‌ومعدن و رشد ۱.۱ درصدی خدمات هستیم.

مقایسه رشد اقتصادی در سه ماهه نخست در چهار سال گذشته:

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که در بخش حساب‌های ملی به قیمت جاری، هزینه‌های مصرفی بخش خصوصی و دولتی به ترتیب ۴۸.۷ و ۱۱.۵ درصد رشد داشته است.

در بخش تجارت خارجی نیز خالص صادرات، رشد ۸.۸ درصدی داشته است که این رقم برای سه ماهه اول سال ۱۳۹۶ تقریبا ۱.۶ درصد بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.