برانکو ایوانکوویچ بعد از بررسی، مشورت و ارزیابی پیشنهاد پرسپولیس، رسما اعلام کرد که به ایران بازنخواهد گشت.

برانکو روز سه‌شنبه پاسخ منفی خود به پیشنهاد پرسپولیس را داد تا به این ترتیب با وجود امیدواری اولیه سرخپوشان، آنها به این سادگی نتوانند سرمربی سابق خود را به این تیم بازگردانند.

در حالی که این خبر هواداران پرسپولیس را شوکه کرد و بازتاب زیادی را در بین آنها داشت، فرزاد حبیب اللهی، دستیار برانکو در تیم ملی عمان که از دوران پرسپولیس همراه اوست، در گفت‌وگویی که داشت، توضیحاتی را در خصوص رد این پیشنهاد داد.

اظهارات او را بخوانید:

* مذاکره پرسپولیس و مشورت برانکو
دقیقا از زمانی که مشخص شد استعفای یحیی گل‌محمدی جدی است، تماس اولیه با برانکو برقرار شد و یکی از نمایندگان باشگاه پرسپولیس به ابوظبی آمد و در ابوظبی با برانکو دیدار کرد و برانکو هم با کادرفنی و دستیاران مشورت کرد.

* علت رد پیشنهاد پرسپولیس
اینطور نبود که پاسخ او از ابتدا منفی باشد و بخش‌های مختلفی از سوی برانکو در مورد این پروژه بررسی شد. یک مواردی مسائل خانوادگی و شخصی است و بخش دیگر این است که ما با عمان در آستانه جام ملت‌های آسیا هستیم و پرسپولیس هم نیاز به سرمربی داشت که کارش را زودتر شروع کند. در واقع دلایل زیادی برای تصمیمی که برانکو به آن رسید، وجود داشت.

* مذاکره با پرسپولیس بدون مسائل مالی
تمرکز کاری برانکو روی جام ملت‌هاست و این تورنمنت برای عمان بسیار حائز اهمیت است. حتی در مذاکره برانکو با نماینده پرسپولیس در ابوظبی، او وارد مسائل مالی نشد چون اول می‌خواست ببیند پیشنهاد را خواهد پذیرفت یا خیر.

* پاسخ منفی سریع به پرسپولیس
برانکو تصمیمش را روز سه‌شنبه گرفت و با اینکه از باشگاه تا چهارشنبه وقت گرفته بود، پاسخ را زودتر داد تا دست باشگاه برای انتخاب جانشین یحیی گل‌محمدی باز باشد.