تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 17:40
کد خبر : 119938

دلار وارد کانال ۴۱ هزار تومان شد/ افزایش قیمت ارز موقتی است

دلار وارد کانال ۴۱ هزار تومان شد/ افزایش قیمت ارز موقتی است

آرمان شرق-گروه اقتصاد:قیمت دلار امروز ۴ دی ۱۴۰۱ در بازار آزاد وارد کانال ۴۱ هزار تومانی شد. این در حالی است که در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی ۳۶ هزار و ۳۲۹ تومان و قیمت خرید دلار توافقی ۳۶ هزار و ۳۲۷ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار امروز ۴ دی ۱۴۰۱ در بازار آزاد وارد کانال ۴۱ هزار تومانی شد.

دلار هم اکنون در بازار آزاد با قیمت ۴۱ هزار تومان معامله می‌شود.

این در حالی است که در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی ۳۶ هزار و ۳۲۹ تومان و قیمت خرید دلار توافقی ۳۶ هزار و ۳۲۷ تومان اعلام شده است.

قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل ۳۸ هزار و ۷۳۱ تومان اعلام شده است

ادعای عجیب وزیر اقتصاد بعد از دلار ۴۰ هزار تومانی

وزیر اقتصاد در حالی که دلار مرز ۴۰ هزار تومانی را رد کرد، گفت: با تدابیری که بانک مرکزی پیش خواهد گرفت به زودی شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود.
وزیر اقتصاد در مجلساقتصاد۲۴ خاندوزی، وزیر اقتصاد گقت: با تدابیری که بانک مرکزی پیش خواهد گرفت به زودی شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود.

با تصویب طرح مالیات بر سوداگری و عایدی سرمایه بر دلالی و سفته بازی پایان خواهیم داد

فارس:بهادری جهرمی در مورد افزایش قیمت‌ها در برخی بازارها ازجمله ارز و خودرو نیز گفت: تا زمانی که نتوانیم تورم ۶۰ درصدی در دولت گذشته که در این دولت به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و سرعت نرخ رشد سرعت نقدینگی ۴۴ درصدی دولت گذشته که اکنون به ۳۴ درصد رسیده را مهار کامل کنیم، بخشی از سریز اثر تورمی آن در همه بازارها از جمله ارز و خودرو و سکه قابل مشاهده است.

وی افزود: همچنین ایالات متحده بعد از تورم ناشی از تزریق پولی که در ایام کرونا داشت، نرخ بهره‌اش را افزایش داد که در نتیجه آن نرخ دلار در همه جای جهان افزایش پیدا کرد. بخشی از افزایش قیمت دلار در این دولت ناشی از افزایش قیمت جهانی و بخش دیگر به دلیل تورم و سایر مسائل بوده است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: بازار ارز ما ایراداتی دارد که ما مستمر درحال اصلاح آن هستیم؛ به عنوان مثال ما با افزایش فروش نفت تا حدود زیادی آن را اصلاح کردیم. همیشه در ایام سال نوی میلادی قیمت ارز بالا می‌رود و به علاوه وقتی که دشمنان از ناامنی های خیابانی ناامید شدند تلاش کردند این آشوب و ناامنی ها را به عرصه اقتصادی سوق دهند و به مردم ضربه زنند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار کاذبی در حوزه ارز ایجاد شده که موقتی است؛ همان گونه که نا آرامی‌های چند ماه اخیر موقتی بود، این افزایش قیمت ارز نیز به همین دلیل موقتی است و ناشی از این نوع بازارسازی‌ها و فشارهاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.