تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 - 22:29
کد خبر : 60294

دستور جدید بایدن برای کاهش تحریم ایران

دستور جدید بایدن برای کاهش تحریم ایران

ارمان شرق-دستور فوری بایدن برای “بازنگری تحریم‌های آمریکا که مانع مبارزه با کرونا در ایران است” را عده تفسیر به کاهش تحریم های می کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا دستوری صادر کرده که طبق آن تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه ایران، چه یک‌جانبه و چه چندجانبه، تحت بازبینی فوری قرار بگیرند تا از تاثیر بی‌جهت بر مبارزه با کرونا جلوگیری کند.

«جو بایدن» این دستور را خطاب به وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری، خارجه، بازرگانی و نهادهای زیرمجموعه وزارت بهداشت و خدمات انسانی و همچنین نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی صادر کرده تا با بازبینی و بررسی مجدد و فوری آنها، به این اطمینان برسند که تحریم‌های فعلی برای مقابله با کرونا، مانعی ایجاد نمی‌کنند.

میز بین الملل تحریریه ارزیاب می کند که این دستور بایدن برای عقب نشیتی دوفاکتو از تحریم های ایران و فراهم کردن زمینه ها برای بازگشت به معاهده خلع سلاحی برجام و مذاکرات مجدد است که پس از خروج آمریکا با فرمان ترامپ منجر به افزایش مجدد توان بازدارندگی هسته ای ایران شده است.

رژیم تحریم های آمریکا علیه ایران با میدان داری اوفک به گونه ای طراحی شده است که این نهاد مالی می تواند با تفسیرهای مختلف شدت و ضعف آنها را کنترل کرده و به عنوان کارتی سیاسی در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.