مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل عدم وجود سیستم کمک داور ویدئویی میزبانی را از تیم‌های ایرانی نخواهد گرفت.

رضا درویش در پاسخ به این پرسش که به دلیل عدم وجود سیستم کمک داور ویدئویی ممکن است میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا منتفی شود، گفت: بعید می‌دانم اینگونه باشد. امروز با تاج جلسه داشتم و رئیس فدراسیون روز گذشته با مسئولان بانک مرکزی جلسه‌ای برگزار کرد تا ارز مربوط به ورود VAR تأمین شود.

وی ادامه داد: این کار همت ملی می‌طلبد. ما اگر در حد عربستانی‌ها پول و امکانات ماوراءالطبیعه نداریم، حداقل باید از امکانات اولیه برخوردار باشیم. دنیا ما را در لیگ قهرمانان می‌بیند و این موضوع می‌طلبد که همه دست به دست هم دهند تا آبروی ایران حفظ شود.

درویش عنوان کرد: آماده کردن بستر لازم برای این کار ۱۰ روز زمان می‌خواهد. خیلی وقت‌ها دیده‌ایم که ساختمانی را یک ماهه بنا می‌کنند، بنابراین ورود VAR نیاز به همت و کمک همه دارد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره غیبت تماشاگران این تیم در بازی‌های لیگ گفت: فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه نامه زده و موافق این موضوع هستند. من با برخی از مسئولان استانداری هم حرف زدم و آنها نیز موافقت خود را اعلام کرده‌اند اما نمی‌دانم چه کسی مخالف است و علت مخالفت چیست. سپاهان و تراکتور با تماشاگران‌شان میزبان استقلال و پرسپولیس بودند که اتفاق خیلی قشنگی هم بود؛ پس چرا ما باید از این موهبت بی‌بهره باشیم؟

درویش افزود: بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی که نداریم در حالی که میزبان هستیم و پول هم می‌دهیم. مثل این می‌ماند که من کُتم را در سازمان لیگ از تنم خارج و آویزان کنم اما سازمان لیگ آن را بفروشد و بگوید چون شما رفتید ما آن را فروختیم. برای بازسازی ورزشگاه آزادی هم نیاز به پول هست، با ۵۰ میلیارد چه کار می‌توانند بکنند؟

وی درباره کمک سازمان خصوصی سازی یادآور شد: چون رقیب ما (استقلال) در گذشته همه پول‌ها را برداشته و خرج کرده و نظارتی روی آن نبوده حالا نظارت‌شان را روی ما قرار داده‌اند. برای این کار هم باید راهکاری در نظر بگیرند.

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: در مجموع شرایطی که وجود دارد شایسته تیم «سید یک» آسیا نیست. بانک ملی ۵۰ میلیارد به ما بدهکار است اما برای ۵ میلیارد قسط ما اجراییه گرفته است در حالی که درباره بدهی‌اش چیزی نمی‌گوید. ما سرپناهی نداریم و همانند بچه یتیم هستیم.

درویش درباره اعتراض بازیکنان و مربیان پرسپولیس به عدم دریافت آپشن‌های‌شان گفت: آنها درست می‌گویند. من گفتم کاش قهرمان نمی‌شدیم که به خیلی‌ها از جمله هواداران برخورد. در حالی که بعد از قهرمانی همه مواهب را به ما بستند. شما ضعیف‌ترین کشورهای همسایه ما را ببینید که چگونه به تیم قهرمان پاداش می‌دهند اما از ما حداقل‌ها را هم دریغ می‌کنند.

وی درباره زمان اهدای سوپرجام اظهار داشت: باید این کار با حضور هواداران انجام شود در غیر این صورت می‌توانند با تاکسی اینترنتی هم جام را به باشگاه بفرستند.

درویش با بیان اینکه انسان به امید زنده است ابراز امیدواری کرد که موضوع حق پخش تلویزیونی حل شود.

مدیرعامل پرسپولیس زمانی که با پرسشی درباره محرومیت این تیم از حضور تماشاگران در اولین دیدار خانگی لیگ قهرمانان آسیا مواجه شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه یک نفر برای خودشیرینی کاری کرد که هم ضرر چند هزار دلاری به پرسپولیس زد و هم باعث محرومیت تماشاگران شد. کسی که این بلا را سر پرسپولیس آورد الان کجاست و چه برخوردی با او شد؟