در حالی که کمتر از دو ماه دیگر به آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است، پرسپولیس و دیگر نمایندگان ایران میتوانند از یک بابت حسابی خوشحال شوند.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بحث استفاده از کمک داور ویدیویی و محرومیت تیم‌هایی بود که به چنین تکنولوژی در ورزشگاه‌های خودشان دسترسی ندارند هرچند در آیین نامه لیگ قهرمانان آسیا داشتن این سیستم جزو ملزومات کسب مجوز حرفه ای نبود. البته این تیم‌ها از حضور در لیگ قهرمانان به طور کامل محروم نمی‌شوند ولی این شایعه بود که حق میزبانی از آنها سلب خواهد شد اما حالا به نظر می‌رسد اتفاقات دیگری در شرف وقوع است که شرایط را برای پرسپولیس و سه تیم دیگر ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان مراتب بهتر می‌کند.

VAR اجاره‌ای

از قرار معلوم کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید دارد فصل جدید لیگ قهرمانان با استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی برگزار شود ولی با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا و حضور تماشاگران در استادیوم‌ها، نمی‌خواهد تیم‌ها را به واسطه نداشتن چنین امکاناتی از میزبانی محروم کند.

در این میان یکی از مدیران فدراسیون با تایید خبر مذکور گفت: “کنفدراسیون نمی‌خواهد تیمها به خاطر نداشتن کمک داور ویدیویی سرمایه بزرگی به نام تماشاگرانشان را از دست بدهند. این قاعده در مورد تیم‌های ایرانی هم صدق می‌کند و طبق برنامه قرار است اگر تا زمان آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان که شهریور ماه امسال خواهد بود، ورزشگاه‌های ایرانی به این سیستم مجهز نشدند، روش دیگری برای استفاده از آن مد نظر قرار بگیرد. در این شیوه بابت هر مسابقه تکنولوژی کمک داور ویدیویی یا همان وی ای آر توسط شرکت‌های طرف قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیمهای ایرانی اجاره داده می‌شود و تکنسین‌های مرتبط با این کار همراه با تجهیزات خود چند روز قبل از برگزاری بازی وارد ایران می‌شوند تا این وسایل را نصب کنند و هنگام انجام بازی مورد استفاده قرار بگیرد. البته هنوز قضیه در کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون به طور صد درصد قطعی نشده ولی احتمال استفاده از چنین شیوه‌ای زیاد است”

طی یکی دو ماه گذشته پرسپولیس، یحیی گل محمدیدی و هواداران این تیم به شدت نگران بودند که به خاطر بحث کمک داور ویدیویی و تعمیرات ورزشگاه آزادی از میزبانی محروم شوند و مسابقات خود را در یک کشور بیطرف برگزار کنند اما حالا با توجه به طرح مورد نظر و بحث بازسازی ورزشگاه آزادی عملاً به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را از میزبانی در لیگ قهرمانان محروم نکرده و می‌توان انتظار داشت برای هر مسابقه آسیایی این تیم از شهریور ماه هزاران هوادار به ورزشگاه برود.