تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 7:48
کد خبر : 152408

 جنگ آبی طالبان علیه ایران!؟

 جنگ آبی طالبان علیه ایران!؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:در شرایطی که هر روز از حقابه ایران در هیرمند کاسته شده و سیستان و بلوچستان در پایین‌دست این رود به خشکی نشسته است، حالا خبر می‌رسد که فاز جدید سد پاشدان بر روی رودخانه هریرود در بالادست ایران (استان خراسان رضوی) و سد دوستی با حضور ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان و عبدالطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی طالبان، افتتاح شده است.

 جنگ آبی طالبان علیه ایران!؟

آرمان امروز : در شرایطی که هر روز از حقابه ایران در هیرمند کاسته شده و سیستان و بلوچستان در پایین‌دست این رود به خشکی نشسته است، حالا خبر می‌رسد که فاز جدید سد پاشدان بر روی رودخانه هریرود در بالادست ایران (استان خراسان رضوی) و سد دوستی با حضور ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان و عبدالطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی طالبان، افتتاح شده است.

این اتفاق مشخصا سبب‌ می شود تا بحران آبی به حوزه خراسان برسد.چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با مساله حق آبه ایران گفت: طالبان باید به صورت کامل به تعهدات خود در قبال حق آبه عمل کند. صحبت هایی که نشان می دهد طالبان هنوز به تعهدات خود در قبال ایران به صورت کامل عمل نکرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.