تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 - 14:44
کد خبر : 89445

جشن دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم جنوب

جشن دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم جنوب

آرمان شرق- در آئینی با حضور فاطمی امین وزیر صمت، مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و استانی، جشن تکمیل ظرفیت و دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال در مجتمع آلومینیوم جنوب برگزار شد.

در آئینی با حضور فاطمی امین وزیر صمت، مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و استانی، جشن تکمیل ظرفیت و دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال در مجتمع آلومینیوم جنوب برگزار شد.
جشن دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم جنوب
خبرگزاری ها- کارخانه بزرگ آلومینیوم جنوب با سرمایه گذاری یک میلیارد و دویست میلیون دلاری سالکو ایجاد شده است.

شهرک صنایع پایین دستی (آلوم شهر) برای ساخت قطعات و همچنین محصولات نیمه ساخته آلومینیومی در مجاورت مجتمع آلومینیوم جنوب احداث خواهد شد که بخشی از آلومینیوم تولیدی سالکو بصورت مذاب به عنوان ماده اولیه صنایع مذکور به صنایع مستقر در آلوم شهر منتقل خواهد گردید.

این کار علاوه بر صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی باعث تشکیل خوشه صنعتی آلومینیوم در آلوم شهر می گردد.

در حال حاضر شرکت هایی از بخش خصوصی برای توسعه آلوم شهر اعلام آمادگی نموده اند که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بی نظیر منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از سرمایه گذاران جهت استفاده و بهره وری از این فرصت مغتنم دعوت به عمل می آوریم.
به ظرفیت خوبی در تولید و اکتشاف آلومینیوم دست یافتیم

وزیر صمت با بیان اینکه در برخی از صنایع مثل فولاد به این پایداری رسیدیم، گفت: به ظرفیت خوبی در حوزه تولید و اکتشاف آلومینیوم دست یافتیم.

سیدرضا فاطمی امین در مراسم جشن دستیابی به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم جنوب، اظهارکرد: در برهه‌ای از زمان هستیم که باید بر یکپارچگی صنعت و معدن تمرکز داشته باشیم و امروز دغدغه پایداری و تکمیل این صنعت را دارم.
همه انرژی باید در صنایع پایین دست و بالادست متمرکز شود

وی با بیان اینکه در برخی از صنایع مثل فولاد به این پایداری رسیدیم، گفت: باید در صنعت آلومینیوم نیز به همین مرحله برسیم بنابراین همه انرژی باید بر صنایع پایین دست و بالادست متمرکز شود.
آمادگی برای حمایت و تمرکز صنایع در وزرات صمت وجود دارد

وزیر صمت با بیان اینکه این آمادگی برای حمایت و تمرکز صنایع در وزرات صمت وجود دارد، افزود: باید یک جریان مطمئن در تامین مواد اولیه ایجاد کنیم و فعالان این صنعت بر یکپارچگی و پایداری تمرکز کنند و در وزارت خانه نیز این آمادگی وجود دارد که حمایت کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تمامی صنایع کشور از جمله آلومینیوم باید به روز‌ترین صنایع بوده و محصولاتی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند که بهترین کیفیت را داشته باشد.

فاطمی امین همچنین بیان کرد: در مسیری قرار گرفته‌ایم که باید شکوفایی صنعت را شاهد باشیم.

وی افزود: ایران به ظرفیت خوبی در حوزه تولید و اکتشاف آلومینیوم دست‌یافته است و ایران باید به سمتی حرکت کند که بتوان علاوه بر صنایع پایین دستی بر سایر معادن نیز سرمایه‌گذاری کنند.

فاطمی امین ادامه داد: ایجاد جریان مطمئن در تأمین منابع اولیه می‌توان آینده آلومینیوم را تضمین نمود اما نیاز است که تجمع سرمایه‌گذاری در کشور صورت بگیرد.
عرضه با کیفیت‌ترین محصولات توسط صنایع داخلی

وزیر صمت خاطرنشان کرد: تمامی صنایع از جمله صنایع تولید آلومینیوم باید با بهترین کیفیت در ابتدا در بازارهای داخلی عرضه شده و سپس نسبت به عرضه در بازارهای جهانی اقدام شود.
مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو)، با هدف تامین نیاز بازارهای داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی و با تاکید بر استفاده بهینه از منابع عظیم انرژی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
عملیات اجرایی فاز نخست این مجموعه صنعتی به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال از دی ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و پس از طی حدود ۴/۵ سال با اتمام مراحل احداث واحدهای اصلی، فرایندی و پشتیبانی، با تولید نخستین شمش آلومینیوم، کارخانه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ افتتاح شد.
بالاترین سطح از استانداردهای زیست محیطی
۵۱ درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری غدیر و ۴۹ درصد آن متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.
تکنولوژی مورد استفاده در کارخانه آلومینیوم جنوب، تکنولوژی ۴۳۰ کیلو آمپر بوده، که یکی از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت آلومینیوم با بازده بالای ۹۴ درصد است.
در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، تکنولوژی به کار گرفته شده در خطوط تولیدی، بالاترین سطح از استانداردهای زیست محیطی را پشتیبانی می‌کند و مجتمع به تجهیزات دارای تکنولوژی بالا به منظور تضمین بالاترین سطح حفاظت از محیط زیست و کنترل آلایندگی ها مجهز است.
تولید محصولاتی با خلوص استانداردهای جهانی
با توجه به پردازش های فوق العاده پیشرفته و استانداردهای مورد استفاده محصولات این کارخانه با خلوص استانداردهای جهانی تولید شده و بدین ترتیب انتظار مشتریان را برآورده می نماید.
بیلت آلومینیوم خالص و آلیاژ آلومینیوم، شمش های ۲۲/۵ و ۵۰۰ کیلوگرمی آلومینیوم خالص و یا آلیاژی و اسلب است.
خط تولید آلومینیوم شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو)، دارای ۲۵۸ عدد سلول احیا است.
تکنولوژی سلول‌های احیا NEUI430 است؛ همچنین جریان مستقیم قطع تولید ۴۳۰ کیلو آمپر بوده و عمر سلول های احیا حداقل ۲۸۰۰ روز است؛ ظرفیت سالانه خط تولید شرکت سالکو در فاز نخست ۳۰۰ هزار تن است.
طرح جامعه توسعه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب

در طرح جامعه توسعه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، افزایش ظرفیت تولید با هدف دستیابی به یک میلیون تن تولید در سال پیش بینی شده است.
احداث مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، زمینه مناسب جهت سرمایه گذاری در کارخانه کارخانجات بالادستی صنعت آلومینیوم، از جمله تولید پودر آلومینا و کک کلسینه را فراهم کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.