تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1403 - 9:32
کد خبر : 153331

جریمه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومانی در انتظار استقلالی‌ها

جریمه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومانی در انتظار استقلالی‌ها

آرمان شرق-گروه ورزش: جواد نکونام، دستیاران او و تعدادی از بازیکنان استقلال بعد از بازی مقابل نساجی اظهار داشتند که فدراسیون و داوری علیه آنها بوده و قرار است جام قهرمانی به تیم رقیب اهدا شود.چندی پیش سازمان لیگ مصوبه جدیدی در رابطه با این گونه اظهارنظرها به تصویب رساند که بر اساس آن جریمه چنین اظهارنظرهایی از ۲ میلیارد تومان شروع می‌شود. 

جریمه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومانی در انتظار استقلالی‌ها

به نظر می‌رسد جواد نکونام، برخی دستیاران او و تعدادی از ستاره‌های استقلال با جریمه‌های چند میلیاردی مواجه خواهند شد.
مهدی هاشمی‌نسب، محمد نوازی، آرش رضاوند، روزبه چشمی و سیدحسین حسینی به همراه جواد نکونام بابت مصاحبه‌های خود پس از بازی مقابل نساجی به کمیته انضباطی احضار شدند و به نظر با جریمه‌های چند میلیاردی روبه‌رو خواهند شد. به گزارش «اعتمادآنلاین»، دلیل این احضار اظهارات غیرفنی این افراد عنوان شده است.
کمیته انضباطی در این رابطه نوشت: با توجه به تخلف صورت گرفته از سوی جواد نکونام، سرمربی تیم استقلال تهران مبنی بر نشر اکاذیب و اظهارات خلاف واقع نسبت به داوران از طریق مصاحبه پس از دیدار مقابل تیم نساجی مازندران، وی باید جهت ادای پاره‌ای از توضیحات در محل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حضور یابد.
همچنین باتوجه به تخلف صورت گرفته از سوی مهدی هاشمی‌نسب، محمد نوازی، آرش رضاوند، روزبه چشمی و سیدحسین حسینی از باشگاه استقلال تهران مبنی بر عدم رعایت ماده ۷۱ مقررات انضباطی ناشی از انتشار نشر اکاذیب و اظهارات خلاف واقع نسبت به داوران، نفرات فوق باید دفاعیات کتبی خودرا ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کنند.
جواد نکونام، دستیاران او و تعدادی از بازیکنان استقلال بعد از بازی مقابل نساجی اظهار داشتند که فدراسیون و داوری علیه آنها بوده و قرار است جام قهرمانی به تیم رقیب اهدا شود.
چندی پیش سازمان لیگ مصوبه جدیدی در رابطه با این گونه اظهارنظرها به تصویب رساند که بر اساس آن جریمه چنین اظهارنظرهایی از ۲ میلیارد تومان شروع می‌شود.
بر اساس این دستورالعمل جدید سرمربیان، اعضای کادر فنی، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره باشگاه‌های لیگ برتری طبق قوانین جدید، بابت مصاحبه‌ها یا بیانیه‌های غیرفنی برای بار اول ۲ میلیارد تومان، برای بار دوم ۳ میلیارد تومان و برای بار سوم و تکرار آن، ۴ میلیارد تومان جریمه می‌شوند.
نخستین فردی که بر اساس مصوبه جدید جریمه شد، عبدالله ویسی، سرمربی فولاد خوزستان بود. اما جریمه ۲ میلیارد تومانی او به خاطر اظهارات غیرفنی به ۵۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد، با این استدلال که زمان مصاحبه او (۱۲ اردیبهشت) هنوز کمیته انضباطی و سازمان لیگ در این رابطه هماهنگ نشده بودند.
با این حال چندی پیش ابوالفضل حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد شروع این دستورالعمل از تاریخ ۱۹ اردیبهشت خواهد بود.حسن‌زاده در این باره عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل مصوب هیات رییسه محترم فدراسیون فوتبال هر گونه صدور اعلامیه، بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه‌های غیرفنی و مصاحبه‌های خارج از مسوولیت مقامات و ارکان رسمی باشگاه‌ها و اشخاص مرتبط با آنها در تمامی لیگ‌های کشور در حین و پس از مسابقه در داخل یا خارج از ورزشگاه‌ها که از مصادیق نقض ماده ۷۱ انضباطی محسوب شوند (نشر اکاذیب، توهین و افترا) از تاریخ ۱۹/۲/۱۴۰۳ بر اساس دستورالعمل مصوب جدید رسیدگی و منطبق با تنبیهات مندرج در این دستورالعمل نسبت به موضوع اتخاذ تصمیم خواهند کرد.
روز گذشته سازمان لیگ نیز در نامه‌ای خواستار برخورد با متخلفان شد. روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد در نامه سازمان لیگ به دکتر حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده: «با توجه به اظهارات و مطالب سراسر کذب عنوان شده از سوی جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران و همچنین برخی مربیان و بازیکنان این تیم پس از تساوی با نساجی مازندران در هفته بیست و هشتم لیگ برتر آن هم در حالی که هیچ گونه مشکلی در برگزاری مسابقه از هر حیث نداشته، نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی محسوب می‌شود.»

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.