تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1400 - 16:45
کد خبر : 94544

جاسوس زن اسرائیلى چگونه به نظام نزدیک شد؟/تکذیب سردار سلامی و تسنیم

جاسوس زن اسرائیلى چگونه به نظام نزدیک شد؟/تکذیب سردار سلامی و تسنیم

آرمان شرق- گروه سیاست: کاترین پرز شکدم که خود را جاسوس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی معرفی کرده، قبل‌تر به عنوان یک بانوى تازه مسلمان به ایران سفر کرد و توانست به برخی مسئولان کشور و رسانه‌های اصولگرا نزدیک شود، اخیرا در «تایمز اسرائیل» نوشت که یهودى‌مذهب و اهل سرزمین‌های اشغال‌شده است.

آرمان شرق- گروه سیاست: کاترین پرز شکدم که خود را جاسوس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی معرفی کرده، قبل‌تر به عنوان یک بانوى تازه مسلمان به ایران سفر کرد و توانست به برخی مسئولان کشور و رسانه‌های اصولگرا نزدیک شود، اخیرا در «تایمز اسرائیل» نوشت که یهودى‌مذهب و اهل سرزمین‌های اشغال‌شده است.

کاترین شکدم جاسوس اسرائیلی در یادداشتی از راه و روشش برای نزدیک شدن به رسانه‌ها و افراد مهم در کشور پرده برداشت.

در همین ارتباط: عکس جاسوس زن اسرائیلی در حال گفت‌وگو با رئیسی!

او توانست به عنوان یک تحلیل‌گر و نویسنده انگلیسی‌زبان در سال‌های ٢٠١۵ تا ٢٠١٧ مقالات متعددی در رسانه‌های نزدیک به نظام منتشر کند.

کاترین پرز شکدم در این خصوص گفت: دلیل موفقیت من در نزدیک بودن به رسانه‌هاى وابسته به نظام، نیاز شدید آن‌ها به گرفتن تایید از متفکران خارجى بود! او در «تایمز اسرائیل» می‌نویسد که می‌دانسته باید همرنگ حکومت بشود و از همان ادبیاتی استفاده کند که آنان به شدت نیاز دارند از یک متفکر غربی در تمجید خود بشوند!/ تازه نیوز

آیا زن اسرائیلی با تسنیم همکاری داشته است؟

تسنیم نوشت: “برخلاف القای دروغ برخی کانال‌ها، کاترین شکدم هیچ همکاری با خبرگزاری تسنیم نداشته که بخواهد نفوذ کند یا خیر؛ بدیهی است یک رسانه حتی بعضاً اخبار افراد مختلف را منتشر می‌کند؛ اعلام اخبار آن‌ها به معنای تایید آنان یا مواضع‌شان نیست.”
آیا زن اسرائیلی با تسنیم همکاری داشته است؟

برخی کانال‌ها طی روزهای اخیر با اشاره به مطلب فردی به نام کاترین شکدم در بخش بلاگ‌های رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشته‌اند که او جاسوس و نفوذی صهیونیست‌ها بوده و در بخش‌هایی مانند Khamenei.ir و خبرگزاری‌هایی مانند تسنیم همکاری کرده است! در این‌باره به نظر می‌رسد ارائه توضیحات ذیل خالی از لطف نباشد:

۱- برخلاف القای دروغ برخی کانال‌ها، کاترین شکدم هیچ همکاری با خبرگزاری تسنیم نداشته که بخواهد نفوذ کند یا خیر؛ بدیهی است یک رسانه حتی بعضاً اخبار افراد مختلف را منتشر می‌کند؛ اعلام اخبار آن‌ها به معنای تایید آنان یا مواضع‌شان نیست.

توضیحات پایگاه اطلاع‌ رسانی دفتر رهبر انقلاب به ادعاها درباره نفوذ یک نویسنده
رسانه باید در برآیند تولید محتوای خودش جهت‌گیری درستی در جهت حمایت از جبهه حق و مقابله با جبهه باطل داشته باشد. انتشار برخی گفتگوهای موردی از یک فرد نیز هیچ نشانه‌ای از این معنا که با او همکاری صورت گرفته باشد ندارد.

تسنیم مانند هر رسانه دیگری در طول سال‌های گذشته با افراد متعددی گفت‌وگو کرده که طبیعتاً نه با آن‌ها ارتباط همکاری داشته و نه لزوماً همه مواضع آنان را قبول دارد.

۲- در چند گفت‌وگوی محدودی هم که از شکدم روی خروجی قرار گرفته، موضع او علیه اسرائیل و آمریکاست و سخنان او نیز به رویکرد تسنیم لطمه‌ای وارد نمی‌کرده است.

مهم‌تر اینکه معرفی و چهره شدن او نیز هیچ ارتباطی به تسنیم ندارد و او چند گفت‌وگوی خود را در شرایطی انجام داد که پیش از آن در رسانه‌های مختلف حضور داشته و فردی نسبتاً شناخته‌شده در این فضا بوده است.

۳- در مطلبی که شکدم روی وبلاگش قرار داده هیچ سخنی از همکاری با تسنیم هم به میان نیامده است و اساساً تسنیم نه در ورود او به ایران و نه در همکاری با او هیچ نقشی نداشته است. به همین دلیل و از آن جهت که همکاری‌ای با او نداشته، وظیفه‌ای برای بررسی‌های امنیتی و اطلاعاتی هم نداشته است.

شکدم آنگونه که در وبلاگش نوشته با پاسپورت فرانسوی و بدون اثری از سوابق دیگر خود و از طرق دیگری وارد ایران شده و در سابقه خود هم ازدواج با یک مسلمان یمنی داشته است و مدعی است که به همین دلیل کمتر نسبت به او شک و شبهه به‌ وجود آمده است./منبع: تسنیم

سردار یدالله جوانی: با صراحت اعلام می کنم اساسا بنده نه ایشان را می‌شناسم و نه دیده‌ام، لذا مطالب منتشر شده در این خصوص را قویاً تکذیب می‌کنم.
در پی انتشار برخی مطالب در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پیرامون ادعای کاترین شکدم نویسنده اسرائیلی در زمینه ارتباط با مدیر مسئول نشریه صبح صادق و ارتباط گیری او با رسانه‌های دیگر از طریق وی.
سردار یدالله جوانی در پاسخ به سوالی در این باره گفت: ادعای مطرح شده توسط برخی افراد در فضای مجازی مبنی بر ارتباط نویسنده اسرائیلی با اینجانب از طریق خبرنگار تهران تایمز و یا هر طریق دیگر و سپس معرفی وی به برخی سایت ها و رسانه ها کذب و دروغ محض است.
مدیر مسئول نشریه صبح صادق تصریح کرد : با صراحت اعلام می کنم اساسا بنده نه ایشان را می‌شناسم و نه دیده‌ام، لذا مطالب منتشر شده در این خصوص را قویاً تکذیب می‌کنم./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.