تکلیف معلوم می‌شود؟
دنیای اقتصاد : بازی‌های این هفته که تمام شود، تنها یک هفته به پایان لیگ بیست و دوم باقی می‌ماند. احتمال دارد که در همین هفته هم تکلیف قهرمان مشخص شود و هم چهره تیم‌های سقوط‌کننده و به همین دلیل امیدواریم که بازی‌های ساعت ۱۸‌ فردا که به صورت همزمان هم برگزار می‌شوند علاوه بر حساسیت، هیجان هم داشته باشند.

استقلال درحالی در رفسنجان به مصاف رقیب سرسخت خود یعنی مس می‌رود که امید قهرمانی آنها در عرض دو هفته به پایین‌ترین حد خود رسید، اما نشدنی هم نیست. آبی‌ها ۴ امتیاز از پرسپولیس صدرنشین کمتر دارند و در صورتی که جمعه پیروز شوند و رقبای بالای سر آنها هم امتیاز از دست دهند، هفته آخر هم برایشان حساس خواهد بود. هرچند بیژن طاهری، سرپرست این تیم در اظهارنظری عجیب گفته بود که آنها از قهرمانی در لیگ ناامید شده‌اند. به هرحال استقلال که تا ۲ هفته قبل صدرنشین بود و با نمایش‌های جذابش حسابی از هواداران دلربایی می‌کرد، حالا احتمالا باید برای به دست آوردن جام در این فصل چشم به رقابت‌های حذفی داشته باشد تا آنجا احتمالا بتواند انتقام شکست در دربی را هم بگیرد. از آن طرف مس رفسنجان با حضور در رتبه پنجم، فصل خوبی را پشت سر گذاشته و احتمالا به امید از دست دادن امتیاز تراکتور در بازی برابر نساجی، می‌کوشد تا با پیروزی در این بازی به رتبه چهارم برسد. سال گذشته استقلال درحالی به رفسنجان سفر کرد که قهرمانی‌اش قطعی شده بود و رقیب برای آنها تونل افتخار تشکیل داد.

جدال هفته گذشته پیکان برابر پرسپولیس، پرحاشیه‌ترین مسابقه هفته بود که در نهایت هم با برتری سرخ‌پوشان به پایان رسید. حالا سپاهان که با ۵۹ امتیاز در یک قدمی پرسپولیس قرار دارد، باید برابر پیکان بایستد که میزبانی‌‌اش در ورزشگاه آزادی حسابی سر و صدا کرد. روی کاغذ، سپاهان در مقایسه با سایر مدعیان این هفته بازی آسان‌تری دارد، چراکه رقیب فردای آنها در ۲۸ مسابقه تنها ۱۱ گل به ثمر رسانده و جالب اینجاست که با این آمار فاجعه هم بقایش در لیگ برتر را قطعی کرده است. البته که نباید فراموش کرد که یکی از ۵ برد خودروسازان در این فصل لیگ برتر برابر همین سپاهان در بازی رفت رقم خورده و این‌بار احتمال دارد شاگردان مجتبی حسینی، رویای اصفهانی‌ها را کاملا بر باد دهند. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا ژوزه مورایس و تیم پرستاره‌اش هیچ‌گاه پیکان را فراموش نمی‌کنند.

بدون شک شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیش از سایر رقباست. تیم یحیی گل‌محمدی که تا چند هفته قبل شدیدترین فشارها را تحمل می‌کرد، با برتری در دربی توانست به کورس برگردد و پس از رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی حالا صدرنشین لیگ برتر است. حریف امروز آنها هم دقیقا همان تیمی است که در یک‌چهارم‌ نهایی جام‌حذفی به دست آنها حذف شد؛ یعنی گل‌گهر سیرجان. تیمی که پس از رفتن امیر قلعه‌نویی به تیم ملی و جایگزینی دستیارش به جای او، در مسیر عقبگرد گام برمی‌دارد و با کسب تنها یک برد در این مدت، به رتبه ششم رسیده است. این آخرین بازی خانگی سرخ‌ها در این فصل است و به همین دلیل مدیران باشگاه درخواست کرده‌اند که از اکثر ظرفیت ورزشگاه آزادی استفاده شود. بدون هیچ مصدوم و محرومی، پرسپولیس فردا تلاش می‌کند تا با کسب حداکثر امتیازات بازی، به هفته بعد برسد تا جام را در قائمشهر بالای سر ببرد.