تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 11:11
کد خبر : 132516

تفاوت اصلاح بازار و بازار نزولی در بازارهای مالی

تفاوت اصلاح بازار و بازار نزولی در بازارهای مالی

آرمان شرق-گروه افتصاد:آموزش ارز دیجیتال، فارکس و کسب سود از بازارهای مالی را با تیم حرفه ای همیار کریپتو تجربه کنید.برای ارتباط با همیار کریپتو می‌توانید به سایت مجموعه به آدرس زیر مراجعه و یا همیار کریپتو را در گوگل سرچ کنید.

تفاوت اصلاح بازار و بازار نزولی در بازارهای مالی

بازار خرسی و نزولی

یکی از عواملی که می‌تواند برای معامله گران تازه وارد گیج کننده باشد و آن‌ها را به اشتباه بیندازد، ندانستن تفاوت اصلاح بازار و بازار نزولی و شباهت بسیار زیاد در بازار اصلاحی و نزولی باشد. این معامله گران در زمان وقوع اصلاحات بازار، به دلیل درک نادرست از رفتار قیمت، این بازار اصلاحی را شروع شدن نزول بازار تشخیص داده و دست به معاملاتی می‌زنند که سرمایه آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

برعکس این موضوع نیز در بین معامله گران تازه وارد بسیار رایج است. این معامله گران شروع شدن نزول بازار را انکار کرده و آن را تنها یک اصلاح ساده می‌دانند و متأسفانه زمانی مجبور به پذیرش بازار خرسی می‌شوند که بخش بزرگی از سرمایه آن‌ها از بین رفته است.

اصلاح بازار چیست؟

اصلاح بازار؛ عقب نشینی قیمت یا پولبک (Pullback) کوتاه مدت پس از یک حرکت در جهت روند است. بازار اصلاحی معمولا بعد از یک حرکت قوی در جهت رشد قیمت و در نتیجه سیو سود و خارج کردن سرمایه معامله گران از بازار اتفاق می افتد. این پولبک وظیفه انتقال نقدینگی و جریان سفارشات از قیمت های پایینتر به قیمت های بالاتر را بر عهده دارد.

 

بازار اصلاحی یا بازار نزولی

به بیانی دیگر، افت یا کاهش قیمت بازار بعد از یک رشد قیمتی که می‌تواند ۱۰ درصد یا بیشتر باشد، پولبک یا بازار اصلاحی می‌گویند. ناگفته نماند که ۱۰ درصد صرفا برای درک بهتر ذکر شده است و این اصلاح قیمت می‌تواند بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد. اما در اغلب موارد قیمت چیزی حدود ۵۰ درصد از لگ حرکتی صعودی خود را در بازار های صعودی، به عنوان پولبک اصلاح می‌کند، که اصطلاحا به عنوان محدوده دیسکانت یا ارزان فروشی شناخته می‌شود.

 

نکته مهمی که در رابطه با بازار اصلاحی باید به آن توجه کرد، اتفاق افتادن این رویداد در زمان رشد و گسترش اقتصاد پایه بازار است. این موضوع می‌تواند به دلیل اعتماد سرمایه گذاران به حوزه ای خاص در نتیجه اقدام به بالا بردن قیمت آن دارایی باشد. این روند صعودی فراهم کننده برگشت قیمت به سطح متعادل و در نتیجه مشاهده بازار اصلاحی می‌باشد. در واقع، این اصلاحات موظف به برگرداندن قیمت به سطح حقیقی خود هستند.

با توجه به اینکه بسیاری از همراهان شرایط کسب این دانش را به دلیل کمبود وقت نداشته، همیارکریپتو اقدام به آموزش خصوصی فارکس به منظور یاری رساندن به هموطنان عزیز کرده است. تا در این شرایط اقتصادی نامساعد بتوانید از طریق کسب درآمد دلاری در این حوزه شرایط مساعدتری را برای خود رقم بزنید.

چه زمانی بازار اصلاح می‌کند؟

زمان بندی اصلاحات، کاملا مربوط به تایم فریمی که از آن استفاده می‌کنید می‌باشد؛ از این مهم‌تر این مفهوم رابطه مستقیمی با مقیاس بازار و همچنین مفهوم فرکتالی بودن بازار دارد.

اگر بخواهیم این موضوع را از دیدی کلاسیک بررسی کنیم باید خاطر نشان کنیم که بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازار های دیگر نوسانات بیشتری داشته و بازار اصلاحی در فاصله های زمانی کمتر و تعدادی بیشتر نسبت به سایر بازارها مانند سهام یا فارکس اتفاق میفتد.

تنها قطعیت موجود در بازارهای مالی، عدم قطعیت است و با توجه با این موضع هیچ زمان دقیق و جدول بندی شده ای به منظور اطلاع از زمان بازار اصلاحی در کریپتوکارنسی وجود ندارد و این اصلاحات میتوانند چند روز یکبار یا هر چند هفته یکبار اتفاق بیفتد. البته بازهم خاطر نشان میکنم که این موضوع رابط مستقیم با تایم فریم مورد استفاده شما دارد چرا که یک کندل رنگ مخالف در تایم فریم هفتگی، میتواند در تایم فریم یک ساعته یک روند نزولی باشد.

می‌دانیم در بازار فارکس هم این اصلاح بازار یا ریزش های سنگین اتفاق می‌افتد و وقتی قیمت ها را در نمودارهایی که توسط متاتریدر ۴ به شما نمایش داده می‌شود بررسی می‌کنید، همچنان تشخیص اصلاح بازار از بازار نزولی برایتان دشوار خواهد بود. درادامه می آموزید چطور این دو مورد را سریع تر از هم تشخیص دهید.

منظور از بازار نزولی چیست؟

بازار نزولی، دوره ای طولانی مدت از نظر کاهش قیمت را نشان می‌دهد که غالبا با بدبینی بیش از اندازه سرمایه گذاران همراه می‌شود. به بیانی دیگر، بازار نزولی در ابتدا کاملا شبیه به اصلاح بازار ظاهر می‌شود، اما اصلاحی طولانی از نظر مدت زمان.

به منظور شناسایی یک بازار نزولی و ایجاد تمایز آن با بازار اصلاحی، قیمت باید حداقل ۲۰ درصد نسبت به بالاترین قیمت خود ریزش داشته باشد. به این نکته توجه کنید که این درصد به شکلی ثابت تعیین نمی‌شود و بسته به شرایط بازار می‌تواند متغیر باشد.

تقویم اقتصادی را می توانید در سایت فارکس فکتوری مشاهده کنید.

درست برخلاف بازارهای اصلاحی که با رشد اقتصادی همراه می‌شوند، دلیل به وجود آمدن بازار نزولی می‌تواند رکود اقتصادی باشد. بازار نزولی می‌تواند تحت تأثیر عوامل مشابهی با عوامل ایجاد کننده اصلاح در بازار به وجود بیاید. با این تفاسیر، عوامل دیگری نیز مانند: آشفتگی سیاسی و اجتماعی، بحران های جهانی می‌تواند تأثیر به سزایی در نزول بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

 

چطور در بازار نزولی میتوان سود به دست آورد؟

رایج ترین استراتژی های کسب سود از بازار نزولی:

موقعیت های شورت (Short Position)

این استراتژی در بازارهای قرارداد آتی که برترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان خدمات آن را می‌دهند قابل انجام است. به منظور درک بهتر پوزیشن شورت، باید بدانید که معامله گران اقدام به فروش دارایی ای که مالک آن نیستند و آن را قرض گرفته اند می‌کنند؛ با پایین رفتن قیمت مجددا اقدام به خرید تعداد بیشتری از دارایی فروخته شده در قیمت های بالاتر می‌کنند و در نتیجه از این تفاوت قیمتی سود به دست می آورند.

خرید قراردادهای اختیار فروش (Put Option)

قراردادهای آپشن با فروش حق امتیاز معامله یک دارایی و حق لغو آن، به معامله گران اجازه فروش یک دارایی در قیمت و بازه زمانی ای مشخص را می‌دهند. خریدار قرارداد آپشن (اختیار فروش) انتظار کاهش قیمت سهم یا ارز دیجیتال مورد نظر را دارد. در واقع دارنده این نوع قرارداد زمانی به سود می‌رسد که قیمت یک دارایی کاهش پیدا کند.

خرید دارایی ها در قیمت های ارزان

همانطور که احتمالا می‌دانید، سرمایه گذاری، دیدگاهی بلندمدت در رابطه با تغییر قیمت یک ارز دیجیتال است. با توجه به اینکه نوسانات و فراز ونشیب های بسیار زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، بازارهای نزولی میتوانند فرصت های خرید بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

تحقیق و بررسی

با کاهش قیمت ها و وقوع بازار نزولی نقش ارزیابی و بررسی ارزهای دیجیتال با استفاده از بهترین سایت های ارز دیجیتال نقشی پر رنگ تر از همیشه پیدا میکند. همانطور که واضح است، به منظور مؤفقیت در سرمایه گذاری قبل از اقدام به خرید یک نماد به خصوص، باید در رابطه با آن به طور کامل تحقیق کرد و آن را مورد بررسی قرار داد.

برای اینکه بتوانید بدون هیچ هزینه ای از آموزش های مربوط به بازار فارکس بهره مند شوید و بتوانید در از بازار عمیق و بین المللی کسب سود کنید، مجموعه همیار کریپتو این امکان را فراهم کرده و شما می‌توانید به راحتی با زدن بر روی لینک  آموزش فارکس رایگان با دنیای فارکس به صورت کامل آشنا شده و در صورت نیاز بعد از آن بصورت خصوصی آموزش دیده و مهارت ترید خود را تقویت نمایید.

متنوع کردن پرتفولیو

متنوع کردن پورتفولیوی سرمایه گذاری در دسته بندی و سطوح مختلفی از دارایی ها می‌تواند یکی از روش‌های مفید مقابله با بازار نزولی باشد. بنابراین، اگر یکی از کلاس های دارایی موجود در سبدسرمایه گذاری شما نزولی شود، دیگر کلاس های دارایی می‌توانند ضرر حاصل از نزول آن کلاس را جبران کنند.

صرافی بینگ ایکس با داشتن کارمزد پایین و دسترسی بدون فیلترشکن، یکی از صرافی های مناسب برای ایرانیان در زمینه ارز دیجیتال و فارکس می باشد.
برای بهره مندی از تخفیف ۳۰ درصدی کارمزد و دریافت بونوس ۷۰ دلاری از طریق لینک زیر در این صرافی ثبت نام کنید.

https://bingx.com/partner/Hamyarcrypto

گفتار پایانی

وقوع بازار اصلاحی و همچنین بازار نزولی می‌تواند برای سرمایه گذاران به شدت دلهره آور باشد و احساساتی مانند ترس و هیجان را در آنها تحریک کند. با این حال باید توجه داشت که در بازاری سالم هر دو این اتفاقات فرآیندی کاملا طبیعی تعبیر می‌شود. دانشتن نقاط تمایز بین این دو به تشخیص بهتر شما دراین دو حالت کمک بسیاری خواهد کرد. به طور کلی کاهش بیش از ۲۰ درصد کل قیمت یک دارایی ریزش و کاهش بین ۵ تا ۱۰ درصدی یک دارایی به عنوان اصلاح در نظر گرفته می‌شود.

اصلاحات شکل گرفته در بازار معمولا بعد از گذشت نهایت چند ماه به پایان خواهد رسید؛ اما بازارهای نزولی مدت زمانی طولانی با عث کاهش هرچه بیشتر قیمت ها می‌شوند. این موضوع باعث وارد شدن خسارات بیشتری به بازارها می‌شود. بنابراین بازار نزولی می‌تواند بین چند ماه تا چندسال به طول بینجامد.

مقاله مرتبط:  ۴ روش معتبر کسب درآمد دلاری در ایران

آموزش ارز دیجیتال

ارتباط با همیار کریپتو

آموزش ارز دیجیتال، فارکس و کسب سود از بازارهای مالی را با تیم حرفه ای همیار کریپتو تجربه کنید.

برای ارتباط با همیار کریپتو می‌توانید به سایت مجموعه به آدرس زیر مراجعه و یا همیار کریپتو را در گوگل سرچ کنید.

www.hamyarcrypto.com

تماس و مشاوره: ۰۲۱۹۱۶۹۱۶۱۴  –  ۰۹۳۰۹۱۲۷۴۷۴

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.