تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 18:13
کد خبر : 144898

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و ۱۴دولت غربی علیه خشونت اسرائیل

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و ۱۴دولت غربی علیه خشونت اسرائیل

آرمان شرق-گروه بین الملل: اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور اروپایی به همراه کانادا و استرالیا با صدور بیانیه‌ای مشترک، حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری را با ادبیاتی شدیداللحن محکوم و تاکید کردند که چنین تحولاتی چشم‌انداز صلح پایدار در منطقه را تهدید می‌کند.

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و ۱۴دولت غربی علیه خشونت اسرائیل

 ایرنا – اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور اروپایی به همراه کانادا و استرالیا با صدور بیانیه‌ای مشترک، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری را با ادبیاتی شدیداللحن محکوم و تاکید کردند که چنین تحولاتی چشم‌انداز صلح پایدار در منطقه را تهدید می‌کند.
در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، آمده است که استرالیا، بلژیک، دانمارک، اتحادیه اروپا، فنلاند، فرانسه، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بریتانیا و کانادا از رژیم اسرائیل می‌خواهند که اقدامات فوری و ملموسی را برای مقابله با خشونت‌های بی سابقه شهرک نشینان در کرانه باختری صورت دهد.
در این بیانیه آمده است که ما اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان افراطی را که مردم فلسطین را به وحشت می اندازند، به شدت محکوم می کنیم. ما موضع خود را تکرار می‌کنیم که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و تعهدات این رژیم را بر اساس قوانین بین‌المللی، به‌ویژه ماده ۴۹ کنوانسیون ۴ ژنو یادآوری می‌کنیم.
نویسندگان این بیانیه تاکید کردند: افزایش خشونت شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی ها غیرقابل قبول است. اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر باید از جمعیت غیرنظامی فلسطینی در کرانه باختری محافظت کند و مسئولین خشونت‌ها نیز باید به دست عدالت سپرده شوند.
طرف‌های غربی هشدار دادند: ناکامی اسرائیل در حمایت از فلسطینی ها و محاکمه شهرک نشینان افراطی سبب شده که خشونت شهرک‌نشینان به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و تداوم این وضع امنیت کرانه باختری و منطقه را تضعیف و چشم انداز صلح پایدار را تهدید کند.
در این بیانیه از رژیم صهیونیستی خواسته شده که «برای اطمینان از حمایت مؤثر و فوری از مردم فلسطین، اقدامات ملموسی را صورت دهد.»
کلمات به گفته نویسندگان بیانیه یادشده، مهم هستند «اما اکنون باید به عمل تبدیل شوند».
بر اساس این بیانیه، شهرک نشینان صهیونیست از ماه اکتبر گذشته تاکنون افزون بر ۳۴۳ حمله خشونت‌آمیز در کرانه باختری صورت داده که در اثر آن ۸ غیرنظامی فلسطینی کشته، بیش از ۸۳ نفر مجروح و ۱۰۲۶ نفر هم مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.