استقلال؛ همچنان مطمئن

برآیند رصد نمایش استقلال در اصفهان طوری بود که نشان می‌داد این تیم به مساوی راضی است. به هر حال این یکی از دشوارترین مسابقات فصل بود که بیرون از خانه و مقابل هواداران حریف برگزار می‌شد؛ آن هم تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا نتایج غیرقابل دفاعی گرفته و برای اعاده حیثیت آمده بود. استقلال زود به گل رسید و زود هم گل مساوی را خورد. مخصوصا در نیمه دوم هیچ‌کدام از دو تیم راضی به ریسک نبودند و در نتیجه امتیازات تقسیم شد. استقلال می‌دانست که پرسپولیس به این تیم نزدیک خواهد شد، اما آنها دلخوشی‌های خاص خودشان را دارند؛ از جمله اینکه دو هفته دیگر سرخ‌ها باید با همین تیم سپاهان دوئل کنند. به علاوه در هفته‌های پایانی لیگ، همین تک امتیازها هم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. استقلال با این مساوی، تنها خط تیره جدول را مقابل تعداد باخت‌های خود حفظ کرد. فرهاد مجیدی هم توانست رکورد ۲۴ هفته شکست‌ناپذیری پرسپولیس علی پروین در دهه ۷۰ را بشکند و با ۲۵ هفته نباختن، به تنهایی این رکورد را در اختیار بگیرد. او اما بعد از مسابقه گفت به رکورد و این چیزها فکر نمی‌کند و فقط دنبال قهرمانی است.

 پرسپولیس امیدوار شد

سرخ‌ها چند هفته کابوس‌وار را پشت سر گذاشتند؛ باخت به صنعت نفت آبادان، از دست دادن برد در دربی، تساوی با هوادار، حذف از جام حذفی و انواع و اقسام نتایج عجیب در مسابقات دوستانه، از جمله شکست برابر نیروی زمینی دسته دومی! پرسپولیس در چنین فضایی بدون وحید امیری مصدوم و مهدی ترابی محروم به مصاف پیکان رفت و با وجود اخراج مستقیم امید عالیشاه در نیمه اول، بازی را ۲برصفر برد. این یک نمایش ایده‌آل از سرخ‌ها بود. بازگشت جلال حسینی به خط دفاع، آرامش را به یک‌سوم عقب زمین بازگردانده بود و نیز حامد پاکدل هم بار دیگر فرصت‌طلبی‌اش را به رخ کشید. پیروزی برابر پیکان، به وضوح حال پرسپولیسی‌ها را خوب کرده و آنها حالا امیدوارانه‌تر از قبل به کورس قهرمانی نگاه می‌کنند. این نکته در مصاحبه تلویزیونی یحیی گل‌محمدی، پس از پایان بازی هم مشهود بود؛ جایی که سرمربی پرسپولیس گفت: «لیگ تازه شروع شده است!»

هفته‌های داغ

پنج هفته پایانی لیگ برتر تا هشتم خرداد برگزار می‌شود و قهرمان لیگ ۲۱ مشخص خواهد شد. استقلال چهار امتیاز پیش است و حتی در صورت تساوی امتیازات هم قهرمان خواهد شد، چرا که بازی رودررو به سود این تیم تمام شده است (بدون گل به میزبانی استقلال و یک-یک مساوی به میزبانی پرسپولیس)‌. استقلال در این پنج هفته به ترتیب باید به مصاف پدیده، فولاد، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان برود. پرسپولیس هم به ترتیب با ذوب‌آهن، سپاهان، تراکتور، پدیده و فجرسپاسی ملاقات خواهد کرد. به نظر می‌رسد روزهای پرهیجانی در راه است!/دنیای اقتصاد