تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 7:13
کد خبر : 149531

اوج حساسیت در جام حذفی؛ روز سپاهان، استقلال یا پرسپولیس؟

اوج حساسیت در جام حذفی؛ روز سپاهان، استقلال یا پرسپولیس؟

آرمان شرق-گروه ورزش:سرخ‌پوشان تهرانی که پس از دو برد شیرین در لیگ پا به این دیدار می‌گذارند، امیدوارند روند موفقیت‌شان با اوسمار، سرمربی جدید، ادامه‌دار باشد؛ ولی استقلال دیدار دشواری مقابل مس رفسنجان متحول‌شده در خانه حریف دارد. با این حال شاگردان جواد نکونام پیشتاز لیگ برتر هستند و با روحیه‌ای مضاعف برای موفقیت در جام دوم هم تلاش می‌کنند. اگرچه این دو دیدار جذابیت خاص خودش را دارد؛ ولی بدون ‌تردید مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی روز، متوجه باشگاه سپاهان است.

اوج حساسیت در جام حذفی؛ روز سپاهان، استقلال یا پرسپولیس؟

روز  سپاهان؟

دنیای اقتصاد- اسفند داغ فوتبال ایران از امروز با برگزاری دیدارهای معوقه جام حذفی پیگیری می‌شود که دست بر قضا هر سه تیم مدعی قهرمانی در لیگ برتر، امروز به مصاف رقبا می‌روند. استقلال زودتر از بقیه شروع می‌کند و پرسپولیس در آخرین دیدار روز به مصاف نفت و گاز گچساران می‌رود.

اسفند داغ فوتبال ایران از امروز با برگزاری دیدارهای معوقه جام حذفی پیگیری می‌شود که دست بر قضا هر سه تیم مدعی قهرمانی در لیگ برتر، امروز به مصاف رقبا می‌روند. استقلال زودتر از بقیه شروع می‌کند و پرسپولیس در آخرین دیدار روز به مصاف نفت و گاز گچساران می‌رود. در بین دیدارهایی که تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی دارند، ساده‌ترین بازی، البته روی کاغذ، برای همین پرسپولیس است که باید با تیمی از لیگ پایین فوتبال ایران بازی کند.

سرخ‌پوشان تهرانی که پس از دو برد شیرین در لیگ پا به این دیدار می‌گذارند، امیدوارند روند موفقیت‌شان با اوسمار، سرمربی جدید، ادامه‌دار باشد؛ ولی استقلال دیدار دشواری مقابل مس رفسنجان متحول‌شده در خانه حریف دارد. با این حال شاگردان جواد نکونام پیشتاز لیگ برتر هستند و با روحیه‌ای مضاعف برای موفقیت در جام دوم هم تلاش می‌کنند. اگرچه این دو دیدار جذابیت خاص خودش را دارد؛ ولی بدون ‌تردید مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی روز، متوجه باشگاه سپاهان است.

این تیم باید در اصفهان و از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف شمس‌آذر قزوین برود. اینکه چرا دیدار سپاهان در جام حذفی این‌قدر حساسیت پیدا کرده، ریشه در نتایج اخیر این تیم دارد. سپاهان چهار بازی متوالی است که در لیگ برتر شکست می‌خورد و دو دیدا رفت و برگشت برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را هم واگذار کرده است. نتیجه شده آنکه تیم ژوزه مورایس مدت‌هاست بردی در کارنامه ندارد، از صدر جدول لیگ برتر فاصله گرفته، از گردونه لیگ قهرمانان آسیا خارج شده و رفته‌رفته صدای هوادارانش به نشانه اعتراض بلند شده است.

به‌این‌ترتیب بازی امروز برای این تیم زردپوش اصفهانی حسابی حکم مرگ و زندگی را دارد. البته آنها انگیزه دیگری هم برای موفقیت در بازی امروز دارند؛ سپاهان پیش‌از‌این در لیگ برتر برابر همین شمس‌آذر شکست خورد و تا حدودی روند ناکامی‌هایش شروع شد. آنها حالا فرصت دارند تا با گرفتن انتقام آن شکست، از بحرانی که در آن گیر کرده، رها شوند.

اینها همه با درنظر‌گرفتن اتفاقاتی است که آینده ژوزه مورایس پرتغالی در سپاهان را تحت تأثیر قرار داده است. اگرچه مسئولان باشگاه سپاهان به‌تازگی تمام و کمال از این مرد پرتغالی حمایت کرده‌اند؛ ولی کیست که نداند حذف از گردونه یک جام دیگر، آن‌هم در فوتبال ایران، می‌تواند روی سرنوشت هر مربی‌ای اثرگذار باشد.

هرچند برد در بازی امروز برای سپاهان، از آنجا که دو بازی کمتر هم در لیگ برتر در مقایسه با رقبا دارد، می‌تواند یک گام بلند و رو به جلو باشد. دراین‌صورت سپاهان امیدش به قهرمانی در هر دو جام را زنده نگه می‌دارد. در لیگ برتر، سپاهان اگر هر دو بازی معوقه‌اش را ببرد، پرسپولیس را پشت سر گذاشته و به رده دوم خواهد رسید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.