تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 - 14:12
کد خبر : 76417

امان از آقازادگان، بترسید از این آقازادگان!

امان از آقازادگان، بترسید از این آقازادگان!

آرمان شرق- امان از آقازادگان، بترسید از این آقازادگان که هر مدیر متعهدی را می توانند به حضیض ذلت برسانند به مولایمان به مقام معظم رهبری اقتدا کنیدکه آقازاده هایشان حتی فعالیت اقتصادی ندارند. عزیزان این حجم از محافظ چرا؟ از چه چیزی محافظت می کنید در برابر مردم؟ من خواهش می کنم اگر معتقد به مولفه های دولت مردمی هستید مثل رئیس جمهوری نباشید که دو سال از ولنجک بیرون نیامد.

موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی کابینه ابراهیم رئیسی اظهارات و دلایل مخالفت و موافقت خود را بیان کردند.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در جایگاه مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت:آقای رییسی رای دشمن شکن مردم به شما رای به احیای ارزش های ناب انقلاب اسلامی بود، از شما سپاسگزاریم که در همان روز اول کاری در دل مردم حضور یافتید، اما در کنار ویژگی های ممتاز شخصیتی شما نقد های جدی بر برنامه کاری شما وارد است، شما از موارد بسیار بسیار فوق استراتژیکی مانند روش های کنترل تورم، تثبیت ارزش پول ملی، کاهش ضریب جینی، اشتغال جوانان، محیط زیست و مهم تر از همه نحوه تامین واکسن خیلی گذرا رد شدید که ان شاءالله توضیحات مکفی داده شود.

او افزود: انصافا در کنار برخی وزرای کارامد و متناسب با بیانیه گام دوم حضرت آقا، ایرادهای جدی بر چینش کابینه وارد است، آنچه حیرت آور و بلکه تاسف بار است عدم استفاده از ظرفیت بی بدیل بانوان در کابینه حضرتعالی می باشد، نمی توان شعار شایسته سالاری داد ولی چشم ها را بر این ظرفیت بی بدیل بست.

سعیدی اشاره کرد: چند روز پیش رهبر انقلاب طی حکمی یک فرزند انقلابی و ولایی را به عنوان فرمانده نیروی دریایی از اهل سنت انتخاب کردند و از این رو انتظار می رفت از آقای رئیسی که از فرزندان اهل سنت استفاده کند که هنوز فرصت است.

او عنوان کرد: اظهارات برخی مسئولین بهداشت نمک روی زخم ملت است به دکتر مخبر هم عرض کردم اگر مشکلی هست که هست حضرت آقا گفتند با مردم صادقانه حرف بزنید و بگویید. آقای رئیسی! البانک البانک و ما ادراک البانک، با این ساختار فاسد بانکی چه کار می خواهید بکنید فساد از هیچ دولتی پذیرفته نیست و به طریق اولی از حضرت عالی که نماد مبارزه با فساد هستید پذیرفته شده نیست.

او خطاب به وزرا گفت: امان از آقازادگان، بترسید از این آقازادگان که هر مدیر متعهدی را می توانند به حضیض ذلت برسانند به مولایمان به مقام معظم رهبری اقتدا کنیدکه آقازاده هایشان حتی فعالیت اقتصادی ندارند. عزیزان این حجم از محافظ چرا؟ از چه چیزی محافظت می کنید در برابر مردم؟ من خواهش می کنم اگر معتقد به مولفه های دولت مردمی هستید مثل رئیس جمهوری نباشید که دو سال از ولنجک بیرون نیامد. در دل مردم بدون محافظ حضور پیدا کنید .

سعیدی ادامه داد: من در کشور مالزی دیدم که شخص اول مملکت بدون محافظ در دل مردم حضور پیدا می کند از ارزشهای ناب انقلاب فاصله نگیرید.

او خطاب به رئیسی گفت که از شما انتظار داریم در برابر رفتار موهن سفرای روسیه و انگلیس انتظار واکنش انقلابی نشان دهید..

سعیدی ادامه داد: دولت شما دولت محرومین و مستضعفین است. دیدن صف های طویل دختران سرزمین من همه را آزار می دهد. مسببین را فراموش نمی کنیم. سهمیه فرهنگیان که متعلق به شهرستانها بود را استانی کردند از شما می خواهیم با دستوری قاطع این مشکل را حل کنید. آقای رئیسی،رویا را از سرزمین من گرفتند از دختر و پسر سرزمین من بپرسید رویایشان چیست جواب نمی دهند این بار مردم نقاط محروم پای کار آمدند که دولت مردمی را انتخاب کردند و امیدواریم امید را ناامید نکنید.

نماینده چابهار یادآور شد: گاهی محمود اشرف افغان از شرق و صدام از غرب و روسیه از شمال و استعمار پیر از جنوب ، کشور را در نوردیدند. تنها سیستان و بلوچستان بود که با آن مقابله کرد. لازم است از ظرفیت قاضی‌زاده هاشمی‌ها، سعید محمدها، طیب‌نیاها و بذرپاش‌ها در دولت سیزدهم استفاده شود. هر گز نباید بین پیوند ناگسستنی نظام و ملت خدشه ای وارد کرد . در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه ولایت فقیه فقر را نمی پذیریم.
آقای رئیسی حقوق دریافتی تان را اعلام کنید

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق و مهریز نیز در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی گفت: این برنامه ها را دولت قبلی ارائه کردند و آمدند همه این صحبت ها را کردند اما همه در یک ایستگاه متوقف شدند. کشور ما به یک جراحی گسترده نیاز دارد. اصلاح نظام مالیاتی و بانکی بسیار مهم است مشکل کشور ما ساختار سیاسی و اداری است تا زمانی که به ساختار نپردازیم نمی توانیم رشد کنیم نه روحانی، نه شما نه احمدی نژاد .

پای حقوق رئیسی و اموالش به صحن مجلس باز شد /امان از آقازادگان، بترسید از این آقازادگان! /از دختر و پسر سرزمین من بپرسید رویایشان چیست

او افزود: چرخ دنده ها میزان نیست اگر میزان کنیم مشکل ما حل می شود ما نفت و گاز داریم دستگاه های مختلف نظارتی داریم دستگاه و وازتخانه های مختلفی است اما مشکل مردم حل نمی شود. تا زمانی که این ساختار است موفق نمی شوید.

صباغیان ادامه داد:شورای استانی ما نمایشی است شورای شهر نمایشی است ما باید تغییراتی ایجاد کنیم . دوستان می گویند تمرکززدایی کنیم بیایید مجلس را قوی کنیم شورا قوی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: آقای رئیسی ما در کشورمان مجلس و قانونگذاری داریم ولی شورای عالی اقتصادی، بورس و فضای مجازی قانونگذاری می‌کنند؛ تا زمانی که چنین ساختاری باشد علیرغم اینکه شما فردی دلسوز، توانمند و دارای سلامت نفس هستید، هیچ کدام از برنامه‌هایتان محقق نمی‌شود لذا باید با حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دست به اصلاح و جراحی بزنیند.

وی ادامه داد: صحبت از تمرکززدایی در کشور می‌شود اما وقتی قدرت به استاندار دهیم همانند تمرکزگرایی است زیرا فقط چند نفر در اطراف استاندار قرار دارد و این یعنی قدرت دست یک نفر است و هر کاری بخواهد می‌تواند انجام دهد؛ باید مجلس ایالتی تشکیل دهیم و شورای استانی را تقویت کنیم.

صباغیان بافقی گفت: آقای رئیسی شما باید شفافیت ایجاد کنید لذا به همراه وزرایتان اموالتان را به صورت کتبی و عمومی و همچنین حقوق دریافتی‌تان را اعلام کنید تا شفافیت سراسر کشور را فرا بگیرد، البته این کار را نمی‌کنید چون قبلا هم گفته بودید اما به آن عمل نکردید.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه اجرای عدالت برای پرداخت حقوق‌ها دارای اهمیت است؛ قانون اجازه می‌دهد مسئولان ۱۷ برابر از حداقل پایه حقوق بیشتر دریافت کنند لذا باید این قانون را اصلاح کنید. مردم تشنه عدالت هستند بنابراین نباید به طرح کلیات و صحبت‌های کلیشه‌ای بپردازیم.

محمدباقر قالیباف پس از پایان صحبت های محمدرضا صباغیان بافقی درباره کلیات دولت سیزدهم، گفت: آقای صباغیان در صحبت های خود مطرح کرد که این مجلس پایه حقوق ها را اضافه کرد در حالی که اینگونه نبوده؛ پیش از این، حداکثر دریافتی ۲۱ برابر حداقل حقوق بود که مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ این عدد را ۱۵ برابر کرد به این معنا که حداکثر دریافتی را ۶ برابر کاهش داد./خبر انلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.