تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 - 12:27
کد خبر : 45257

اظهارات جدید بولتون در مورد انتخابات سال ۲۰۱۶

آرمان شرق:مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که وی به مقامات کرملین گفته است اعتقاد ندارد مداخله‌های روسیه تاثیری در انتخابات ۲۰۱۶ داشته است اما این مساله باعث بی‌اعتمادی گسترده میان مسکو و آمریکا شده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در

آرمان شرق:مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که وی به مقامات کرملین گفته است اعتقاد ندارد مداخله‌های روسیه تاثیری در انتخابات ۲۰۱۶ داشته است اما این مساله باعث بی‌اعتمادی گسترده میان مسکو و آمریکا شده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در سفری دو روزه و دیدار با مقامات روسی به مسکو رفته است، به کرملین نسبت به مداخله در انتخابات پیش‌ روی آمریکا (انتخابات میان دوره‌ای کنگره) هشدار داد.

بولتون در مصاحبه با شبکه رادیویی “اکو مسکو وی” اعلام کرد: من در دیدارهایم به همکاران روسی اعلام کردم که فکر نمی‌کنم هرآنچه که آنها به منظور مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ انجام دادند تاثیری بر آن انتخابات داشته است اما این اقدامات تنها باعث بی‌اعتمادی آمریکا به روسیه شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین مانع برای دستیابی به توافقی درباره مسائلی که ممکن است حتی منافع ملی ما را تامین کند اینگونه اقدامات است. شما نباید در انتخابات ما مداخله کنید. من امیدوارم این اظهارات برای شما متقاعد کننده باشد.

این اظهارات بولتون در پاسخ به سوالی درباره محاکمه یک زن روسی توسط وزارت دادگستری آمریکا به اتهام مشارکت در مداخله در انتخابات پیش‌روی آمریکا اعلام شد.

بولتون در گذشته اعلام کرده بود که مساله مداخله روس‌ها در انتخابات آمریکا را یکی از محورهای دیدارش با مقامات روسی خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرده بود که آمریکا دیگر مداخله کشورهای خارجی را تحمل نخواهد کرد.

مقامات آمریکایی بر این باورند که روسیه در سال ۲۰۱۶ در انتخابات ریاست‌جمهوری دخالت کرده است. در طول دو سال گذشته تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز شده است. با این حال روسیه این اتهامات را رد می‌کند.

بولتون در سفرش به مسکو با نیکولای پاتروشف، همتای روسی‌اش، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع دیدار کرد.

همچنین رسانه‌های روسی اعلام کرده‌اند که قرار است وی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز دیدار کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.