تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 19:57
کد خبر : 88374

اشرفی اصفهانی: روحانی و ناطق نوری مناسب‌ترین گزینه برای ریاست مجمع تشخیص هستند

اشرفی اصفهانی: روحانی و ناطق نوری مناسب‌ترین گزینه برای ریاست مجمع تشخیص هستند

آرمان شرق- با توجه به تجربیات و سوابقی که آقای روحانی دارد از نظر بنده، مناسب‌ترین گزینه برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است چون اصلا قابل مقایسه با فرد دیگری نیست. آقای روحانی از هر جهت شایستگی دارد. در واقع آقای روحانی و آقای ناطق نوری که چهره‌ای با سابقه و دارای سوابق درخشان و خدمات بالایی است بهترین گزینه‌ها برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، نماینده پیشین مجلس و چهره سیاسی اصلاح طلب به جماران گفت: آقای روحانی و آقای ناطق نوری که چهره‌ای با سابقه و دارای سوابق درخشان و خدمات بالایی است بهترین گزینه‌ها برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

پایگاه خبری جماران: حسن روحانی طبق خبری که اخیرا منتشر شده، با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده است و حال اینکه در این دیدار چه مباحثی مطرح شده گمانه زنی‌های رسانه‌ای بسیاری را به دنبال داشته است.

با محمد اشرفی اصفهانی از نمایندگان پیشین مجلس که با حسن روحانی در ادوار پیشین همکار بوده است در مورد این دیدار گفت و کو کرده ایم که مشروح آن در پی می آید:

آقای اشرفی اصفهانی! چرا دیدار رهبری و حسن روحانی، رییس‌جمهور پیشین موجب نگرانی و دلواپسی اصولگرایان و افراطیون شده است؟

چون بنده درباره این دیدار اطلاعات دقیقی ندارم نمی‌توانم اظهارنظر دقیقی هم در این باره داشته باشم. به طور کلی اگر این دیدار صورت گرفته دیدار بسیار خوبی بوده است، چرا که به هر حال آقای روحانی به مدت ۸ سال در حد قدرت و توان و موقعیت و جایگاهش تلاش خودش را انجام داده است. حال اینکه افراد بخواهند درباره عملکرد ایشان قضاوت کنند باید حداقل دو، سه سال بگذرد، مردم هم عملکرد دولت جدید یعنی عملکرد آقای رییسی را ببینند تا بتوانند مقایسه کنند دولت آقای روحانی، دولت موفقی بوده است.

وی افزود: آقای روحانی تلاشهای بسیار خوبی انجام داد و در حد توان تلاش کرد در نهایت قضاوت با مردم است برخی ها ممکن است نظرشان مثبت باشد و برخی هم ممکن است نظر منفی داشته باشند. در مجموع چون بنده اطلاعی از دیدار آقای روحانی با رهبری نداشتم نمی توانم اظهارنظر دقیقی هم در این باره داشته باشم.

نمی‌توان درباره دیدار روحانی و رهبری اظهارنظر دقیقی ارائه داد

چرا برخی برداشت های منفی از این دیدار عنوان می کنند؟

چون واقعیت قضیه هنوز روشن نیست، قضاوت کردن نیز در این باره سخت و دشوار است چرا که هنوز مشخص نیست ماهیت این دیدار چه بوده است. به هر حال آقای روحانی ۸ سال رییس جمهور این کشور بوده و در حال حاضر هم چند ماهی است که دوران ریاست جمهوری وی به اتمام رسیده است. شاید این اولین دیدار وی پس از پایان دوره ریاست جمهوری با رهبری بوده است. حالا ممکن است رهبری به وی خسته نباشید گفته باشند و یا ممکن است گفته باشند عملکردشان خوب بوده یا بد بوده است. به هر حال ممکن است دیدگاه ایشان شاید با مردم متفاوت باشد نمی توان نظر دقیقی ارائه داد.

روحانی شخصیت استخوان‌داری است

آقای اشرفی اصفهانی! به نظر شما اینکه آقای روحانی به عنوان یک چهره سیاسی و رییس‌جمهور پیشین بخواهند فعالیت سیاسی داشته باشند مسئله دور از ذهنی است؟ با توجه به اینکه به نظر می رسد برخی نگران این موضوع هستند.

آقای روحانی شخصیت استخوان‌داری است. او شخصیتی نیست که به تازگی وارد صحنه شده باشد. حداقل بنده، ۸ سال در مجلس، با آقای روحانی کار کردم. ایشان رییس کمیسیون دفاعی مجلس بود و من رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بودم. در نتیجه با یکدیگر همکاری می‌کردیم و رفیق بودیم. از دوران قبل یعنی حوزه علمیه قم، بنده ایشان را می‌شناختم و اولین سخنرانی ایشان در مسجد ارگ تهران به مناسبت رحلت حاج آقا مصطفی خمینی بود و لقب امام خمینی را ایشان داد.

روحانی و وزرایش افراد گمنامی نبودند

او در دوران دفاع مقدس، قائم مقام آیت الله هاشمی رفسنجانی در پدافند هوایی بود. بنابراین، در مجموع فرد باسابقه و با تجربه‌ای بود. در مذاکرات هسته‌ای یعنی از دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی، ایشان مسئول پیگیری بود و در شورای عالی امنیت ملی، مسئولیت داشت. در نتیجه آقای روحانی، فرد گمنامی نبوده بلکه با تمام توان و امکاناتی که وجود داشت، تلاش کرد. بسیاری از وزرای دولت وی نیز افراد باسابقه‌ای بودند یعنی این گونه نبود که گمنام باشند.

خدمات آقای روحانی تحت تاثیر تحریم و فشارها و بیماری کرونا، قرار گرفت به هر حال در این شرایط، کارکردن سخت است. شرایط کنونی برای آقای رییسی نیز دشوار است و آسان نیست. منتهی آقای روحانی تجربیات اجرایی بسیاری داشت اما آقای رئیسی، تجربیاتی ندارد البته در قوه قضاییه موفق بودند اما در کارهای اجرایی چندان تجربه‌ای ندارند.

در واقع کارهای اجرایی با قوه قضاییه متفاوت است. آقای روحانی سفرهای خارجی مکرر در دوران مسوولیت داشتند، بنابراین این مسائل باید تجزیه و تحلیل شود تا قضاوت شود آقای روحانی، موفق بودند یا موفق نبودند. آقای روحانی تمام تلاششان را انجام دادند. بنابراین نباید در مورد عملکرد وی و آقای رئیسی که به تازگی آمده‌، یک شبه قضاوت کرد.

حذف روحانی درست نیست و معنا ندارد/ حذف کردن، خواسته‌های افراطیون است

چرا عده‌ای اصرار بر حذف آقای روحانی از عرصه سیاسی دارند؟

اصلا چرا آقای روحانی باید حذف شوند. این بحث درست نیست. به بیان دیگر حذف، معنا ندارد. کسانی که قبل از آقای روحانی، رئیس جمهور بوده اند حتی آقای احمدی‌نژاد، چرا باید حذف شوند یا آقای خاتمی که جایگاه خاص خودش را دارد. حذف کردن، خواسته‌های افراطیونی است که همواره می‌خواهند خودشان یکدست باشند. الان هم یکدست شده‌اند و در نتیجه هیچ بهانه‌ای پذیرفته شده نیست؛ چرا که هر سه قوه با هم هستند و از این رو اگر در انجام وظایفشان تعلل بورزند و کوتاهی کنند صددرصد مقصر هستند؛ چون دیگر هیچ بهانه‌ای نیست. هیچ کس هم نمی‌تواند کارشکنی کند و همه چیز هم در اختیارشان است.

بنابراین، باید به میدان بیایند. رهبری هم وقتی این سه قوه با یکدیگر هماهنگ هستند، قطعا حمایت می‌کنند در نتیجه مشکلی وجود نخواهد داشت.
طلاب حوزه علمیه قم و طلاب سراسر کشور مشکلات معیشتی دارند

چرا وضعیت اقتصادی کشور تا این حد به هم ریخته است و مردم در فشار معیشتی هستند؟! مخصوصا طلاب حوزه علمیه قم و طلاب سراسر کشور تحت فشارهای معیشتی هستند. حتی خبری در فضای مجازی منتشر شده که طلاق در خانواده بسیاری از طلاب رخ داده است. در واقع به دلیل مشکلات معیشتی و شهریه مختصر(که به ۳۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسد) به سختی زندگی می‌کنند.

بنابراین، هیچ عذر و بهانه‌ای نیست و آقایان باید کار کنند هم مجلس هم دولت و هم قوه قضاییه با یکدیگر همسو و همفکر هستند و در همه مسائل باید با قدرت پیش بروند. به هر حال مسأله تحریم نیز بحث جداگانه و مفصلی است که دایره‌اش گسترده است. آنهایی که همواره از مدیریت کشور انتقاد می‌کنند بهانه‌ای نباید داشته باشند چون مدیریت ید واحده شده است.

با توجه به اینکه با آقای روحانی دوست و همکار بودید آیا ایشان از نظر شما برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح هستند؟

با توجه به تجربیات و سوابقی که آقای روحانی دارد از نظر بنده، مناسب‌ترین گزینه برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است چون اصلا قابل مقایسه با فرد دیگری نیست. آقای روحانی از هر جهت شایستگی دارد. در واقع آقای روحانی و آقای ناطق نوری که چهره‌ای با سابقه و دارای سوابق درخشان و خدمات بالایی است بهترین گزینه‌ها برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند./جماران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.