تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 7:47
کد خبر : 141069

استقلال مراقب صدر/ زنان با شال‌های آبی در آزادی

استقلال مراقب صدر/ زنان با شال‌های آبی در آزادی

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس تا پایان هفته قبل با ۱۳ امتیاز صدرنشین بود ولی کسر یک امتیاز از این تیم توسط کمیته انضباطی، باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت یک رده در جدول سقوط کرده و جایشان را به رقیب دیرینه یعنی استقلال دهند. این به آن معناست که اگر پرسپولیس می‌خواهد صدر را از استقلال که آنها هم ۱۲ امتیازی هستند، پس بگیرد، چاره‌ای به غیر از برتری در این دیدار خارج از خانه ندارد. مسئله ولی اینجاست که کار چندان ساده نیست.

استقلال مراقب صدر/ زنان با شال‌های آبی در آزادی

زنان با شال‌های آبی در آزادی

 شرق: هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر از روز سه‌شنبه با برتری آلومینیوم اراک در دیداری خارج از خانه مقابل نساجی شروع شده و قرار است تا روز شنبه هم ادامه داشته باشد. چنین پراکندگی در شرایطی صورت گرفته که هفته ششم، بعد از به تعویق افتادن، پس از بازی‌های هفته هفتم استارت خورده و چند بازی از هفته پنجم هم برگزار نشده که قرار است آذرماه در تاریخی معین برگزار شود. به این ترتیب، برگزاری این بازی‌ها در حالی است که جدول رده‌بندی اوضاع نابسامانی دارد و بسیاری از تیم‌ها تعداد بازی‌های متغیری در قیاس با سایرین دارند. از همه عجیب‌تر هم اوضاع تیم سپاهان است که بازی‌اش در این هفته هم به تعویق افتاده و بازی نمی‌کند. سپاهان به دلیل آنکه چهار بازیکن در تیم ملی بزرگسالان ایران داشته و یک روز زودتر از دیگر نمایندگان ایران باید در آسیا بازی کند، در نامه‌نگاری با فدراسیون فوتبال خواستار تعویق بازی‌هایش در این هفته شده که مورد موافقت قرار گرفته است. به این ترتیب این تیم برخلاف سایر تیم‌های لیگ برتر که عدد مقابل تعداد بازی‌شان در پایان این هفته شش یا هفت است، فعلا در همان عدد پنج خواهد ماند.

پیکان – پرسپولیس؛ کابوس یحیی

مهم‌ترین دیدار هفته ششم که قرار است همین امروز برگزار شود مربوط به تقابل تیم‌های پیکان و پرسپولیس است. این بازی که پیش از این قرار بود در تهران برگزار شود به دلیل مساعدنبودن شرایط ورزشگاه‌های این شهر به قزوین برده شده و قرار است به میزبانی این شهر برگزار شود. پرسپولیس تا پایان هفته قبل با ۱۳ امتیاز صدرنشین بود ولی کسر یک امتیاز از این تیم توسط کمیته انضباطی، باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت یک رده در جدول سقوط کرده و جایشان را به رقیب دیرینه یعنی استقلال دهند. این به آن معناست که اگر پرسپولیس می‌خواهد صدر را از استقلال که آنها هم ۱۲ امتیازی هستند، پس بگیرد، چاره‌ای به غیر از برتری در این دیدار خارج از خانه ندارد. مسئله ولی اینجاست که کار چندان ساده نیست. این تیم در روزهای اخیر با اعتراض یحیی مواجه شده و سرمربی در چندین تمرین این تیم غیبت داشته است. از آن بدتر، تعداد مصدومانی است که روی دست یحیی مانده و مشخص نیست این تیم با چه ترکیبی قرار است برابر پیکان صف‌آرایی کند. مرتضی پورعلی‌گنجی تازه‌ترین مصدومی است که به فهرست غایبان این باشگاه اضافه شده است. او در دیدارهای ملی به شدت مصدوم و روز گذشته شایعه شد که ممکن است رباط صلیبی پاره کرده باشد. یاسین سلمانی، وحید امیری، میلاد سرلک و مهدی ترابی هم دیگر مهره‌های تأثیر‌گذار ولی مصدوم پرسپولیس در این مسابقه هستند. از سوی دیگر گئورگی گولسیانی هم با اشکال حقوقی در قرارداد روبه‌رو است و اگر تا پیش از این دیدار قراردادش را اصلاح نکند نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. این حجم از غیبت تبدیل به کابوسی برای یحیی شده که برای بردن و کسب سه امتیاز این مسابقه حسابی تحت فشار است.

استقلال – هوادار؛ آزادی به رنگ آبی

دیگر بازی حساس هفته را قرار است استقلال و هوادار برگزار کنند. این بازی فردا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. استقلال این روزها به لطف کسر امتیاز از پرسپولیس و البته ترتیب حروف الفبایی صدرنشین لیگ برتر است ولی صدرنشینی به احتمال فراوان دست شاگردان جواد نکونام باقی خواهد ماند. با توجه به بازی خارج از خانه پرسپولیس، استقلال اگر برد خوبی به دست بیاورد، صدرنشینی‌اش را تداوم خواهد بخشید. البته استقلال از لحاظ آماری دست بالا را در دیدار با هوادار دارد و همواره در لیگ برتر برابر این رقیب تازه‌وارد دست پر از زمین مسابقه خارج شده و حتی برد پرگلی همچون برتری ۶ بر یک را مقابل چنین رقیبی دارد. هرچند در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان نکونام و تیمش را از حالا برنده این دیدار دانست. با این حال، مهم‌ترین اتفاق این دیدار هم قرار است روی سکوها رقم بخورد؛ جایی که نکونام و تیمش برای اولین بار در این فصل قرار است در حضور تماشاگران خودی در لیگ بازی کنند. ورزشگاه آزادی پیش از این به دلیل آنچه مرمت و تعمیر بخشی از سکوها خوانده می‌شد، اجازه ورود تماشاگران را نمی‌داد ولی این رویه پس از بازی آسیایی نساجی که در تهران و با حضور تماشاگران برگزار شد از بین رفت. هفته گذشته هم دیدار تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر با حضور تماشاگران برگزار شد. بخش مهم‌تر هم مربوط به بازگشت زنان علاقه‌مند به باشگاه استقلال به آزادی است. آنها آخرین بار بیش از ۳۰۰ روز قبل به این ورزشگاه آمدند و فردا قرار است دوباره چنین طعمی را بچشند. اگرچه روز گذشته عنوان شد که قرار است فقط هزار‌و ۸۰۰ زن تماشاگر در این بازی حضور داشته باشند ولی استقلالی‌ها در تلاش بودند تا این عدد را به دوهزارو ۳۰۰ نفر برسانند تا آنها هم مثل پرسپولیس از همین تعداد تماشاگر زن در ورزشگاه آزادی بهره ببرند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.