تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 12:06
کد خبر : 141424

استقلال تیم‌های نیمه بالای جدول را هم می‌برد؟

استقلال تیم‌های نیمه بالای جدول را هم می‌برد؟

آرمان شرق-گروه ورزش:بازی با آلومینیوم اراک که قرار است جمعه آتی در ورزشگاه آزادی برگزار شود درواقع جزو یکی از همین بازی‌هاست که احتمالاً برای استقلال چالش‌هایی را ایجاد خواهد کرد. برتری، اما مقابل آلومینیوم اراک که اکنون در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و به دلیل شایستگی‌های فنی در این رتبه قرار دارد، این ذهنیت را که استقلال تنها مقابل تیم‌های فرو دست قابلیت پیروزی دارد را از بین خواهد برد و موج دوم امیدواری را به این تیم تزریق خواهد کرد.

استقلال تیم‌های نیمه بالای جدول را هم می‌برد؟

استقلال با ۱۵ امتیاز در کنار پرسپولیس وضعیت بسیار ایده‌آلی را سپری می‌کند و امیدوار است لیگ بیست و سوم را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند.

تمام نشانه‌های ظاهری بیانگر موفقیت استقلال است به خصوص اینکه آمار امتیازگیری جواد نکونام بعد از شش بازی مربیگری در استقلال از ریکاردو ساپینتو و حتی فرهاد مجیدی که با آبی‌ها به جام قهرمانی دست یافت، بهتر است و نکونام توانسته اندوخته مطلوب‌تری را ذخیره کند.

شیوه بازی استقلال نیز راضی‌کننده است و حتی آن برد‌های اقتصادی که قبل از برد پر گل مقابل هوادار به دست آمد نیز جای نقدی باقی نگذاشته و از نگاه بسیاری از هواداران این باشگاه برد و کسب ۳ امتیاز تحت هر شرایطی مطلوب و راضی‌کننده است.

درعین حال، اما باید به آنچه تا امروز تحت عنوان استقلال نکونام در لیگ برتر رخ داده توجه بیشتری داشت و با دقت و ریزبینی به نتایج استقلال نگریست و آن را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

استقلال تا به امروز هیچ تیمی که بالاتر از رتبه ششم جدول باشد را نبرده است و تنها نبردی که آبی‌ها با یکی از تیم‌های بالای جدولی یا به اصطلاح مدعی داشته‌اند، با شکست به پایان رسیده است.

هرچند که استقلال در بازی با سپاهان مستحق شکست نبود و به زعم بسیاری از کارشناسان علاوه بر اینکه صحنه منجر به اعلام پنالتی به سود سپاهان که در ریباند به گل تبدیل شد، جای بحث بسیار دارد، یک پنالتی نیز به نفع استقلال گرفته نشد.

با این حال اشاره به مباحث داوری که همواره مورد توجه استقلالی‌ها بوده نباید جواد نکونام را از این واقعیت بزرگ که مقابل تیم‌های مدعی‌تر لیگ برتر هنوز محک نخورده غافل کند و او را به سمت و سویی ببرد که ۱۵ امتیاز به دست آمده در شش بازی گذشته را بزرگ تلقی کند.

درواقع پی بردن به آنچه تا به امروز رقم خورده می‌تواند استقلال را با انگیزه و انرژی بیشتری مقابل رقبای آتی قرار دهد تا همان که تا به امروز رقم خورد در آینده نیز تکرار شود.

جواد نکونام باید برای رسیدن به دستاورد‌های بیشتر در خلوت خود با شاگردانش دست بگذارد روی همین موضوع مهم که تا به امروز تیمی که بالاتر از رتبه ششم باشد (جایگاه کنونی تیم ملوان که به استقلال باخت) را نبرده است.

همین اشاره می‌تواند یک واقع‌بینی بزرگ میان بازیکنان استقلال ایجاد کند تا شاید در بازی‌های آتی نیز در هیبت تیمی مدعی ظاهر شده و از برد‌هایی که به دست آمده مغرور نشوند. استقلال در سال‌های اخیر نشان داده ظرفیت مغرور شدن را دارد. این وضعیت بار‌ها در دوران مربیگری ساپینتو تکرار شد و پیش از فصل قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی نیز بار‌ها به این تیم لطمه زد و جام‌های متعددی را از استقلال گرفت. درواقع اگر نکونام بتواند از میزان بی‌انگیزگی شاگردانش بکاهد و همواره از آن‌ها در حد یک تیم قهرمان بازی بگیرد، بزرگ‌ترین قدم را در راه تکرار پیروزی‌های تیمش برداشته است.

لازم است که نکونام به شاگردانش تأکید کند که تا امروز ملوان (رتبه شش) مس رفسنجان (رتبه نهم)، استقلال خوزستان (رتبه شانزدهم)، صنعت نفت آبادان (رتبه چهاردهم) و هوادار (رتبه سیزدهم) را برده و به سپاهان که برحسب حکم کمیته انضباطی که اکنون در جایگاه پنجم قرار دارد، باخته است.

حال اینکه آن باخت حق استقلال بود یا خیر، قابل بحث است و به آن اشاره شده، اما مسأله مهم استقلال تا پایان شش بازی که در لیگ بیست و سوم گذرانده روبه‌رو نشدن با تیم‌هایی بوده که از لحاظ ساختاری همواره وضعیت مطلوب‌تری داشته‌اند. درواقع برتری مقابل این قبیل تیم‌ها است که به استقلال شخصیت بیشتری خواهد بخشید و اقبال این تیم را برای دستیابی به جام قهرمانی افزایش خواهد داد.

بازی با آلومینیوم اراک که قرار است جمعه آتی در ورزشگاه آزادی برگزار شود درواقع جزو یکی از همین بازی‌هاست که احتمالاً برای استقلال چالش‌هایی را ایجاد خواهد کرد. برتری، اما مقابل آلومینیوم اراک که اکنون در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و به دلیل شایستگی‌های فنی در این رتبه قرار دارد، این ذهنیت را که استقلال تنها مقابل تیم‌های فرو دست قابلیت پیروزی دارد را از بین خواهد برد و موج دوم امیدواری را به این تیم تزریق خواهد کرد.

تکمله: محض اطلاع جواد نکونام باید به این مهم نیز اشاره داشت که مدیران باشگاه استقلال هم در انتظار نتایج این تیم مقابل تیم‌های نیمه بالای جدولی هستند تا ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد فنی نکونام و بازیکنان داشته باشند.

منبع: ایران ورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.