تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 6:36
کد خبر : 141511

استقلال با تغییر آرایش به دنبال برد مقابل آلومینیوم

استقلال با تغییر آرایش به دنبال برد مقابل آلومینیوم

آرمان شرق-گروه ورزش:‌دریافت دو گل در جدال با هوادار احتمالا باعث خواهد شد تا ترکیب آبی‌پوشان پایتخت با تغییر و تحولاتی همراه شود. به گزارش فوتبال ۳۶۰، استقلال که در پنج بازی ابتدایی‌اش در لیگ بیست‌وسوم تنها یک گل دریافت کرده بود، در دقایق ابتدایی جدال با هوادار تهران، دو بار دروازه‌اش باز شد تا آبی‌ها در رقابت با حریف سنتی‌شان از حیث گل خورده عقب بیفتند و عنوان برترین خط دفاعی فصل جدید لیگ برتر فعلا در اختیار پرسپولیس قرار گیرد.

استقلال با تغییر آرایش به دنبال برد مقابل آلومینیوم

استقلال با تغییر آرایش به دنبال برد مقابل آلومینیوم

شرق: ‌دریافت دو گل در جدال با هوادار احتمالا باعث خواهد شد تا ترکیب آبی‌پوشان پایتخت با تغییر و تحولاتی همراه شود. به گزارش فوتبال ۳۶۰، استقلال که در پنج بازی ابتدایی‌اش در لیگ بیست‌وسوم تنها یک گل دریافت کرده بود، در دقایق ابتدایی جدال با هوادار تهران، دو بار دروازه‌اش باز شد تا آبی‌ها در رقابت با حریف سنتی‌شان از حیث گل خورده عقب بیفتند و عنوان برترین خط دفاعی فصل جدید لیگ برتر فعلا در اختیار پرسپولیس قرار گیرد؛ آن‌هم در شرایطی‌که جواد نکونام در فصل جدید نشان داده که به یک آرایش مشخص اعتقاد ندارد و هم با سیستم سه‌دفاعه و هم با سیستم چهاردفاعه ترکیب تیمش را چینش کرده است. نکونام در جدال با هوادار برای دومین بازی پیاپی به مثلث محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی و روزبه چشمی در قلب خط دفاعی تیمش فرصت بازی داد که برخلاف جدال با مس رفسنجان، مدافعان میانی استقلال نتوانستند در دوئل با هوادار عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند و تیم استقلال دو گل دریافت کرد. همین مسئله باعث شده سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در آستانه تقابل تیمش با آلومینیوم اراک در هفته هشتم لیگ برتر به دنبال آن باشد تا ترکیب دفاعی تیم خود را ترمیم کند.

بازگشت به سیستم چهار دفاعه با اضافه‌شدن سهرابیان؟

ایمان سلیمی که در این فصل عملکرد پرفرازونشیبی در ترکیب استقلال داشته، در جدال با هوادار تهران هم در صحنه گل نخست این تیم در یارگیری دچار اشتباه شد و به اشتباه زننده گل دوم تیم هوادار بود. با توجه به این کارنامه به نظر می‌رسد جواد نکونام سراغ نیمکت‌نشین کردن این مدافع باتجربه که یکی از خریدهای تابستانی استقلال به شمار می‌رود، خواهد رفت و گزینه جانشینی سلیمی هم به نظر می‌آید که آرمین سهرابیان باشد؛ مدافعی که شروع خوبی در ترکیب استقلال در فصل جدید لیگ برتر داشت اما مصدومیت به سراغ او آمد. سهرابیان توانسته دوره مصدومیت خود را پشت سر بگذارد و کاملا مهیای حضور در ترکیب استقلال است. خرید باتجربه آبی‌ها در تابستان، در جدال با هوادار ۹۰ دقیقه روی نیمکت تیمش حضور داشت اما به نظر می‌رسد که برای دیدار با آلومینیوم اراک، دوره نیمکت‌نشینی او به پایان خواهد رسید و با رسیدن به فرم ایدئال، مدافع باتجربه به ترکیب اصلی استقلال اضافه می‌شود. به نظر می‌رسد با ورود سهرابیان، ترکیب دفاعی آبی‌ها دستخوش تغییر خواهد شد و او احتمالا به‌همراه محمدحسین مرادمند زوج خط دفاعی آبی‌ها خواهند شد و روزبه چشمی به خط هافبک منتقل می‌شود.

مهندس آبی‌ها به ترکیب برمی‌گردد؟

مهدی مهدی‌پور در دقایق آغازین نیمه دوم دیدار با هوادار تهران به جای سعید مهری وارد ترکیب استقلال شد. نکته جالب‌ اینکه مهدی‌پور با وجود ثبت دو پاس گل در فصل جدید لیگ برتر، بعد از بازگشت مهری به فهرست آبی‌ها، از ترکیب اصلی استقلال خارج شده اما حالا با توجه به عملکرد پرنوسان مهری و البته زبیر نیک‌نفس، این دو بازیکن در معرض نیمکت‌نشینی هستند و به نظر می‌آید که در دیدار پیش‌رو مقابل آلومینیوم اراک، با توجه به حضور احتمالی چشمی در خط هافبک، یکی از این دو بازیکن نیمکت‌نشین می‌شوند. نکونام هنوز تصمیم نهایی خود را درباره نیمکت‌نشین‌کردن مهری یا نیک‌نفس نگرفته اما با توجه به عملکرد خوب مهدی‌پور در نیمه دوم جدال با هوادار تهران، احتمالا این ستاره باتجربه به ترکیب اصلی استقلال بازخواهد گشت. با این اوصاف به نظر می‌رسد در جدال با آلومینیوم اراک، ترکیب آبی‌پوشان پایتخت دستخوش تغییر و تحولات خواهد شد و آرمین سهرابیان به‌همراه مهدی مهدی‌پور چهره‌های احتمالی‌ای هستند که به ترکیب استقلال وارد می‌شوند و احتمالا نکونام آرایش تیمش را هم دستخوش تغییر خواهد کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.