تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 14:49
کد خبر : 86089

ادعای فرمانده سنتکام :حملات شبه نظامیان مور حمایت ایران به نیرو‌های آمریکایی!

ادعای فرمانده سنتکام :حملات شبه نظامیان مور حمایت ایران به نیرو‌های آمریکایی!

آرمان شرق- این فرمانده ارشد آمریکایی در خاورمیانه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد آمریکا ۲۵۰۰ سرباز کنونی خود را در عراق برای آینده‌ای قابل پیش بینی نگه خواهد داشت؛ همچنانکه وی مدعی شد انتظار دارد حملات به نیرو‌های آمریکایی و عراقی از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران که مصمم به اخراج نیرو‌های آمریکایی هستند، افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، ژنرال کنث مک کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسم به «سنتکام» در اظهاراتی مدعی احتمال افزایش آنچه حملات شبه نظامیان مورد احمایت ایران می‌خواند، به نیرو‌های آمریکایی شد.

این فرمانده ارشد آمریکایی در خاورمیانه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد آمریکا ۲۵۰۰ سرباز کنونی خود را در عراق برای آینده‌ای قابل پیش بینی نگه خواهد داشت؛ همچنانکه وی مدعی شد انتظار دارد حملات به نیرو‌های آمریکایی و عراقی از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران که مصمم به اخراج نیرو‌های آمریکایی هستند، افزایش یابد.

ژنرال مک کنزی همچنین در این مصاحبه اعلام کرد با وجود تغییر نقش نیرو‌های آمریکایی به نقش غیر جنگی در عراق، اما پنتاگون پشتیبانی هوایی و دیگر کمک‌های نظامی را به منظور مبارزه عراق با داعش ارائه خواهد داد.

او در ادامه با اعلام اینکه شبه نظامیان مورد حمایت ایران می‌خواهند تا تمامی نیرو‌های غربی از عراق خارج شوند، گفت افزایش خشونت‌ها ممکن است در دسامبر نیز ادامه یابد.

او گفت: آن‌ها در واقع می‌خواهند تمامی نیرو‌های آمریکایی خارج شوند؛ اما تمامی نیرو‌های آمریکایی قصد خروج ندارند. به همین خاطر ممکن است در نتیجه این مسأله، با نزدیک شدن ما به آخر این ماه، واکنشی ایجاد شود.

گفتنی است دولت عراق اوال روز پنجشنبه از به نتیجه رسیدن گفتگو‌ها در خصوص پایان دادن به مأموریت رزمی آمریکا علیه داعش خبر داده بود. «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، روز پنجشنبه به شکلی رسمی اعلام کرده بود مأموریت رزمی نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در این کشور به پایان رسیده است.

پارلمان عراق دو سال پیش و در پی اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.