تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 8:04
کد خبر : 143588

آتش‌بس موقت در غزه/ آتش‌بس تمدید و جنگ به طور کامل متوقف می شود؟

آتش‌بس موقت در غزه/ آتش‌بس تمدید و جنگ به طور کامل متوقف می شود؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:اولویت اول، آتش‌بس است و تلاش ما این است که آتش‌بس موقت تمدید و جنگ و کشتار فلسطینی‌ها بطور کامل متوقف شود و مانع بازگشت مجدد به گزینه جنگ شویم. در این دیدار در خصوص برخی موضوعات دوجانبه و همکاری‌ مشترک در چارچوب کمک به تقویت امنیت منطقه ای گفتگو و تبادل نظر شد.

آتش‌بس موقت در غزه/ آتش‌بس تمدید و جنگ به طور کامل متوقف می شود؟

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با تشکر از حسن استقبال نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و اشاره به اینکه این چندمین دیدار ما در طول ۶ هفته اخیر است، از تلاش‌های ارزشمند امیر و نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در ارتباط با فلسطین و زمینه سازی برای آتش بس موقت انسانی در غزه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از آتش بس موقت در غزه گفت، در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از این مرحله از آتش بس، شرایط در منطقه متشنج تر و واکنش ها گسترده‌تر خواهد شد.

دکتر امیرعبداللهیان گفت رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه جنگ نیست و آنچه در ۶ هفته گذشته علیه آمریکا در منطقه رخ داده، واکنش گروههای مقاومت در منطقه به اقدام آمریکا در حمایت از نسل کشی در فلسطین بوده و ربطی به ایران ‌نداشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه حماس جنبشی آزادیبخش و برآمده از متن ملت فلسطین است، افزود، حماس قابل حذف شدن نیست و انها نباید فکر کنند که آنچه را که در طول بیش از یک‌ماه و نیم جنگ نتوانستند بدست آورند، می توانند از طریق سیاسی بدست آورند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت‌ها و همکاری‌های خوب و سازنده میان دو کشور ایران و قطر، از نقش محوری و تلاش‌های ارزنده ایران در کمک به دستیابی به نتیجه در موضوع توقف انسانی جنگ علیه غزه تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه به مرحله خوبی رسیده‌ایم، افزود اولویت اول، آتش‌بس است و تلاش ما این است که آتش‌بس موقت تمدید و جنگ و کشتار فلسطینی‌ها بطور کامل متوقف شود و مانع بازگشت مجدد به گزینه جنگ شویم.

در این دیدار در خصوص برخی موضوعات دوجانبه و همکاری‌ مشترک در چارچوب کمک به تقویت امنیت منطقه ای گفتگو و تبادل نظر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.