تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 0:37
کد خبر : 132158

راهکاری های هوشمندانه برای خرید گوسفند زنده

راهکاری های هوشمندانه برای خرید گوسفند زنده

آرمان شرق-گروه اقتصاد:داشتن طعم و مزه‌ خوب و دلچسب معیار کمتر شناخته شده دیگری است که قصد داریم به آن بپردازیم. اینکه در جهان گوشت گوسفند ایرانی به خصوص در کشورهای عربی بسیار مورد استقبال است به خاطر همین کیفیت مطلوبی است که به نوع نژاد و تغذیه این حیوانات مربوط می‌شود. گوشت گوسفندی با کیفیت رنگ قرمز مایل به صورتی دارد و دارای بافت نرم و انعطاف پذیری است.اگر گوشت گوسفند بسیار قرمز، بد بو، نپز و سفت بود، به احتمال زیاد نشان از پیر بودن گوسفند دارد.

راهکاری های هوشمندانه برای خرید گوسفند زنده

قیمت گوسفند زنده

خرید گوسفند زنده برای قربانی، مصارف خانگی، مراسم‌های مختلف معمولا انجام می‌شود. شاید بارها جهت تهیه یک راس گوسفند به بازارهای دام در مناطق مختلف کشور مراجعه کرده باشید. بازارهایی که به صورت روزانه دامداران از نواحی مختلف گوسفندان از نژادهای مختلف را جهت فروش به آن مکان می‌آورند. با اینکه برای بسیاری از افراد رجوع به بازار یا دامداری‌های گوناگون روش پسندیده‌تر و بهتری جهت خرید گوسفند زنده به شمار می‌رود اما در زندگی پرمشغله شهری به خصوص در کلان شهرهایی مثل تهران، خیلی از مردم تمایل دارند به صورت غیرحضوری یا حتی آنلاین چنین خریدی را انجام دهند.

خوشبختانه در طی چند سال اخیر با رشد شبکه‌های مجازی و به طور کلی اینترنت، امکان تهیه گوسفند به صورت آنلاین مهیا شده است. در این بخش برای حل این دغدغه یک سایت معتبر و باسابقه جهت تهیه گوسفنده زنده را معرفی خواهیم کرد که از زمان شروع به کار تا کنون توانسته به خوبی به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهد.
وب سایت با اعتبار بالای بازار گوسفند از آنجایی که به صورت مستقیم و بدون واسطه گری اقدام به فروش دام در سراسر شهر تهران می‌کند، با قیمتی باورنکردنی گونه‌های مختلفی از نژادهای دام سبک و سنگین را همیشه آماده عرضه دارد.

به غیر از قیمت ارزان، در این مرکز خدمات مختلف دیگری همچون ارسال گوسفند درب منزل همراه با قصاب مجرب هم صورت می‌گیرد. همچنین به درخواست مشتری امکان پاک کردن کله‌پاچه، سیرابی و خرد کردن گوشت نیز فراهم است.

چنانچه به هر دلیل تمایل به خرید حضوری نیز داشتید، کافی است از طریق تماس، آدرس مجموعه بازار گوسفند https://bazargosfand.com را از کارشناسان فروش این سایت دریافت کنید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت گوسفند زنده

عوامل مختلفی بر قیمت گوسفند زنده تأثیر می‌گذارند. این عوامل شامل متغیرهای زمانی، جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی هستند. در ادامه، چند عامل موثر بر قیمت گوسفند زنده را به شما معرفی خواهیم کرد.

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا اصلی‌ترین عامل مؤثر بر قیمت گوسفند زنده در سراسر کشور است. در بازار دام‌، هرچقدر تقاضا برای گوسفند زنده بیشتر باشد، قیمت این محصول نیز بالاتر خواهد رفت. اکثرا این متغییر اقتصادی در مناسبت‌های مختلف مثل ایام محرم، عید قربان و عید نوروز بیشتر بر روند بازار اثر گذار است.

نوسانات ارز
نوسانات ارز به صورت مستقیم باعث کاهش یا افزایش قیمت گوسفند زنده می‌شود. علاوه بر مبحث صادرات و واردات، به خاطر اینکه اقلامی از خوراک این حیوانات در کشور مثل غلات از کشورهای دیگر تامین می‌شود و تورم سبب تغییر هزنیه‌های نگهداری دام زنده خواهد شد، این عامل تاثیر به سزایی بر قیمت دام زنده خواهد داشت.

شرایط آب و هوایی هر منطقه

شرایط آب و هوایی نیز بر قیمت گوسفند زنده اثر دارد. هرگونه تغییر در شرایط آب و هوایی می‌تواند به کاهش یا افزایش قیمت گوسفند زنده منجر شود. به عنوان مثال، خشکسالی و کمبود آب می‌تواند قیمت گوسفند زنده را دستخوش تغییرات کند. عمده دلیل این اتفاق به خاطر کاهش پوشش گیاهی مراتع است که دامدار به سبب آن مجبور خواهد بود که به صورت دستی خوراک این حیوانات را تهیه و خریداری کند.

نژاد گوسفند

نژاد گوسفند نیز مورد دیگری از همین نوع است. گوسفند‌های نژاد با کیفیت و خوب، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. گوشت دهی خوب، شیردهی بالا، قدرت زاد و ولد زیاد از معیارهای تعیین کیفیت نژاد گوسفند محسوب می‌شوند. همچنین نژادهایی که برای یک منطقه خاص مناسب هستند، قیمت بالاتری دارند.

سالم بودن گوسفند
سلامتی گوسفند نیز در تعیین قیمت آن اهمیت دارد. گوسفند‌های سالم و بدون بیماری، با قیمت بیشتری در بازار به فروش می‌رسند.

با کیفیت بودن گوشت گوسفند

گوشت گوسفند

داشتن طعم و مزه‌ خوب و دلچسب معیار کمتر شناخته شده دیگری است که قصد داریم به آن بپردازیم. اینکه در جهان گوشت گوسفند ایرانی به خصوص در کشورهای عربی بسیار مورد استقبال است به خاطر همین کیفیت مطلوبی است که به نوع نژاد و تغذیه این حیوانات مربوط می‌شود. گوشت گوسفندی با کیفیت رنگ قرمز مایل به صورتی دارد و دارای بافت نرم و انعطاف پذیری است.
اگر گوشت گوسفند بسیار قرمز، بد بو، نپز و سفت بود، به احتمال زیاد نشان از پیر بودن گوسفند دارد.

گوسفند سالم چه ویژگی هایی دارد؟

سلامت گوسفند به غیر قیمت، نژاد و جنسیت دام، از دیگر گزنیه‌های مهمی است که باید در هنگام انتخاب و خرید دام به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. با اینکه اکثر بیماری‌ها دارای علائم واضح و قابل تشخیصی هستند اما باید با بررسی کمی بادقت تر وضعیت سلامت بدنی گوسفند را بسنجید. نداشتن ترشحات در قسمت دهان و بینی، نداشتن زخم بر روی بدن، مشکل نداشتن گوسفند در هنگام راه رفتن جزو همین موارد به حساب می‌آیند. با اینکه تمامی گوسفندان در بازارهای دام قبل از جابجایی بین استانی از نظر دامپزشکی بررسی می‌شوند، اما بهتره به این موضوع کمی بیشتر بها بدهید. همچنین بهتره از دامدار در مورد تزریق واکسن‌ها، ضدانگل ها و آنتی بیوتیک ها نیز سوال شد.

تغذیه مناسب گوسفند پرواری باید چگونه باشد؟

گوسفندان یا بره های گوشتی برای پروار شدن و رسیدن به مقدار گوشت دهی خوب، نیاز دارند که همیشه از علوفه و خوراک‌های غنی و متعادل با ارزش غذایی بالا تغذیه شوند. برای تهیه خوراک و تغذیه گوسفندان ، دامداران باید از طریق فرمول‌های مخصوصی که توسط جیره نویسان باتجربه تهیه می‌شود، اقدام کنند و در آن از اقلام گیاهی و خوراکی در دسترس مثل یونجه، جو، کنجاله سویا، ذرت، مکمل‌های معدنی و ویتامینی و … استفاده نمایند.

بره هایی که با خوراک خوب و بالانس شده پروار شوند، به جز کیفیت بالا و طعم گوشت مطبوع، از درصد چربی مناسبی نیز برخودار هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن کریمی پنجشنبه , ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

می خواستم بابت مطلب خوبی که به اشتراک گذاشتید تشکر کنم و یه چیز دیگه هم که باید البته به اون اشاره کنم اینه که این چند وقت قیمت گوشت و گوسفند زنده به شدت بالا رفته و خرید این اقلام از توان مردم عادی تقریبا داره خارج میشه.