تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1400 - 13:14
کد خبر : 93633

مذاکره با آمریکا در دستور کار ایران در وین نیست/ درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا، تفاهماتی داریم/آمریکا برخی تضامین را نپذیرفته

مذاکره با آمریکا در دستور کار  ایران در وین نیست/ درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا، تفاهماتی داریم/آمریکا برخی تضامین را نپذیرفته

آرمان شرق-سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا اظهار داشت: یکسری اتباع ما هستند که تابعیت مضاعف دارند و جرایمی را مرتکب شدند و دادگاه صالحه در ایران به آنها رسیدگی و احکامی صادر شده است و به خاطر تابعیت مضاعف درخواست‌هایی را آمریکا و چند کشور اروپایی درخواست‌هایی داشت.موضوعات باقی مانده سخت ترین و کلیدی ترین موضوعات هستند.

آرمان شرق-سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا اظهار داشت: یکسری اتباع ما هستند که تابعیت مضاعف دارند و جرایمی را مرتکب شدند و دادگاه صالحه در ایران به آنها رسیدگی و احکامی صادر شده است و به خاطر تابعیت مضاعف درخواست‌هایی را آمریکا و چند کشور اروپایی درخواست‌هایی داشت.موضوعات باقی مانده سخت ترین و کلیدی ترین موضوعات هستند.مذاکرات وین از ابتدا میان ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپایی در جریان بوده و این مسیر بدون تغییر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. مذاکره با آمریکا بدلیل آنکه منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیئت مذاکره کننده ایران نیست.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا اظهار داشت: بازدشت اتباع ما به بهانه دور زدن تحریم‌ها توسط آمریکا و متاسفانه با مداخله و همراهی برخی کشورهای اروپایی انجام شده و برای ما اولویت داشته و مذاکرات و گفت‌وگوها جدی بوده و تفاهماتی داشتیم و امیدواریم طرف مقابل آماده اجرایی کردن این گفت‌وگوها باشد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا اظهار داشت: یکسری اتباع ما هستند که تابعیت مضاعف دارند و جرایمی را مرتکب شدند و دادگاه صالحه در ایران به آنها رسیدگی و احکامی صادر شده است و به خاطر تابعیت مضاعف درخواست‌هایی را آمریکا و چند کشور اروپایی درخواست‌هایی داشت.

به گزارش «انتخاب»، او در نشست خبری امروز خود گفت: اجازه ندادیم مسائل گفت‌وگوها در وین بر سرنوشت انسان‌ها تاثیر بگذارد. بازدشت اتباع ما به بهانه دور زدن تحریم‌ها توسط آمریکا و متاسفانه با مداخله و همراهی برخی کشورهای اروپایی انجام شده و برای ما اولویت داشته و مذاکرات و گفت‌وگوها جدی بوده و تفاهماتی داشتیم و امیدواریم طرف مقابل آماده اجرایی کردن این گفت‌وگوها باشد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود گفت که آمریکایی‌ها بار‌ها مذاکره مستقیم با ایران را درخواست کرده اند، حتی دولت ترامپ هم این درخواست را داشت.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود گفت که آمریکایی‌ها بار‌ها مذاکره مستقیم با ایران را درخواست کرده اند، حتی دولت ترامپ هم این درخواست را داشت.

به گزارش «انتخاب»، خطیب‌زاده ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند برخی موضوعات را در گفت‌وگو‌های مستقیم با ما مطرح کنند.

او در عین حال تاکید کرد که نمی‌شود آمریکایی‌ها با سیاست یکسان نتیجه متفاوتی را انتظار داشته باشد.

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست با بیان این که مذاکرات پیشرفت های قابل توجهی داشته است، تاکید کرد: موضوعات باقی مانده سخت ترین و کلیدی ترین موضوعات هستند.

وی ادامه داد: هنوز منتظر تصمیماتی هستیم که اروپا و آمریکا باید بگیرند. هنوز اراده‌ای از سوی آنها ندیده ایم که این تصمیمات گرفته شود.

او با بیان اینکه خیلی به اسرائیلی ها توجه نکنید، گفت: مخاطب آنها آمریکایی ها هستند نه ایران. ما نسبت به حرف های آنها توجه نداریم و مبنای قضاوت ما هم قرار نمی گیرند.

او با گفت: مذاکره کنندگان ما در وین با دقت و سختی به دنبال اجرا شدن خطوط شورای امنیت ملی هستند که اگر چنین نبود چندین ماه قبل توافق انجام می شد.

او گفت تا به نقطه توافق برسیم، راه قابل توجهی باقی مانده است.

او تاکید کرد که آمریکا برخی تضامین را نپذیرفته و برخی را طرف راوپایی اصرار دارد که آمریکا بپذیرد. او گفت که برای گرفتن تضامین، گفتگو ها به سختی در وین در جریان است.

شمخانی: مذاکره با آمریکا در دستور کار ایران در وین نیست
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: مذاکره با آمریکا بدلیل آنکه منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیئت مذاکره کننده ایران نیست.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در توییتی نوشت: مذاکرات وین از ابتدا میان ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپایی در جریان بوده و این مسیر بدون تغییر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. مذاکره با آمریکا بدلیل آنکه منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیئت مذاکره کننده ایران نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.