تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1400 - 8:54
کد خبر : 91559

چرا تلویزیون یک بار دیگر هک شد؟!

چرا تلویزیون یک بار دیگر هک شد؟!

آرمان شرق-«رسانه ملی» به عنوان یکی از حساس‌ترین نهادهای کشور همواره با ملاحظات امنیتی بالایی همراه بوده و انتظار می‌رود در چارچوب این ملاحظات، شاهد بازنگری در رویکردها در این بخش باشیم و چنین اقداماتی در سال‌های پیش رو نیز تکرار نشود و تلفیق این ترتیبات امنیتی و نیروهای خبره، امنیت مورد انتظار را برای سازمان صداوسیما به خصوص در حوزه فضای مجازی، تامین نماید.

«رسانه ملی» به عنوان یکی از حساس‌ترین نهادهای کشور، همواره با ملاحظات امنیتی بالایی همراه بوده و انتظار می‌رود در چارچوب این ملاحظات، شاهد بازنگری در رویکردها در این بخش باشیم و چنین اقداماتی در سال‌های پیش روی نیز تکرار نشود.

چرا تلویزیون یک بار دیگر هک شد؟!

با گذشت چند روز از هک شماری از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی که با پخش تصاویر سرکردگان گروهک منافقین همراه شد، تلوبیون بستر آنلاین پخش شبکه‌های صداوسیما این بار ظاهراً توسط گروه دیگری هک و تصاویر غیرمنتظره‌ای پخش شد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد پیش بینی «تابناک» درباره پاشنه آشیل بودن فضای مجازی برای صداوسیما تا چه میزان دقیق بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ گروهی موسوم به عدالت علی که پیش‌تر اسناد هک زندان اوین را منتشر کرده بود، برای دقایقی تلویبیون سامانه آنلاین پخش شبکه‌های سازمان صداوسیما را هک و کلیپی پخش کرد. تلوبیون بدون اشاره به این اتفاق گزارش کرده است: «زیرساخت تلوبیون روز ۱۱ بهمن از ۲ بامداد تا ۲۳ دچار اختلال شد و برنامه‌های چندین شبکه در این بازه زمانی، به شکل ناقص آرشیو شده است.»

مسئله قابل تامل اینکه، چنین هکی دقیقاً چند روز پس از پخش تصاویر و صوتی از سرکرده گروهک تروریستی منافقین از چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی رخ داد که در تاریخ صداوسیما طی چهار دهه اخیر بی‌سابقه بود و انتظار می‌رود بلافاصله پس از این اتفاق، تمهیدات امنیتی ویژه‌ای در نظر گرفته و فضاهای قابل نفوذ به صداوسیما شناسایی و مسدود شود؛ به ویژه آنکه ادعا شده بود اتفاق اول نیز «هک» بوده و درباره نقش عوامل نفوذی احتمالی سخنی به میان نیامده بود.

«تابناک» چندی پیش در گزارشی تاکید کرده بود که فضای مجازی پاشنه آشیل صداوسیماست و با بیان اینکه «تلوبیون» تنها دستاورد این سال‌های صداوسیما در این بخش بوده، بر لزوم به کارگیری چهره‌های خبری در این بخش و تغییر فضای این حوزه تاکید کرد. به نظر می‌رسد با توجه به شمار این حملات در فاصله نزدیک به بخش‌های مختلف صداوسیما، باید بازنگری در بخش‌های مرتبط با سرعت بیشتری پی گرفته و محدودیت‌های امنیتی ویژه در این بخش به سرعت لحاظ شود.

«رسانه ملی» به عنوان یکی از حساس‌ترین نهادهای کشور همواره با ملاحظات امنیتی بالایی همراه بوده و انتظار می‌رود در چارچوب این ملاحظات، شاهد بازنگری در رویکردها در این بخش باشیم و چنین اقداماتی در سال‌های پیش رو نیز تکرار نشود و تلفیق این ترتیبات امنیتی و نیروهای خبره، امنیت مورد انتظار را برای سازمان صداوسیما به خصوص در حوزه فضای مجازی، تامین نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.