تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1400 - 14:53
کد خبر : 66306

آخرین جزئیات از اخبار زلزله ۵.۹ ریشتری بندر گناوه

آخرین جزئیات از اخبار زلزله ۵.۹ ریشتری بندر گناوه

ارمان شرق- براساس این گزارش مراکز درمانی در شهرستان‌های دیلم، بوشهر و دشتستان در حالت آماده‌باش بوده و اورژانس هوایی نیز به محل اعزام شده است.

به گزارش آنا، در ساعت ۱۱:۱۱ زلزله‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری، حوالی بندر گناوه را لرزاند.

با اعلام این حادثه برای هلال احمر و اورژانس وضعیت آماده‌باش اعلام شد و تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شده‌اند.

براساس این گزارش مراکز درمانی در شهرستان‌های دیلم، بوشهر و دشتستان در حالت آماده‌باش بوده و اورژانس هوایی نیز به محل اعزام شده است.
زمین لرزه باعث قطعی برق، تلفن و اینترنت در گناوه شد

قطعی برق، ‌تلفن ثابت و اینترنت در شهر گناوه

زمین لرزه‌ ۵.۹ ریشتری امروز باعث قطعی برق، تلفن ثابت و اینترنت در شهر گناوه و وحشت مردم شد.

افزایش تعداد مصدومان زلزله بوشهر به ۵ نفر

سخنگوی هلال احمر گفت: تا این لحظه، زلزله ۵.۹ ریشتری در بوشهر پنج مصدوم داشته است که چهار نفر در گناوه و یک نفر هم در دیلم آسیب دیده اند.

آماده‌باش سراسر خوزستان

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان از اعلام آماده‌باش به سراسر استان خوزستان در پی وقوع زمین‌لرزه در بندر گناوه خبر داد.

آماده باش شعب مرزی جمعیت هلال احمر فارس با استان بوشهر
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، ‌حسین درویشی از آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر استان برای اعزام به مناطق حادثه دیده خبر داد.

درویشی گفت: به محض وقوع زمین لرزه در بوشهر جلسه هماهنگی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات با حضور اعضا تشکیل و نیروها به صورت آماده باش در آمدند تا در صورت اعلام نیاز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به مناطق حادثه دیده اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای عملیاتی در همه شعب هلال احمر استان در حال آماده باش هستند و آمادگی خود را برای حضور در مناطق زلزله زده اعلام کردند، ادامه داد: در حال حاضر شعب ممسنی، رستم، فراشبند، لامرد و کازرون که هم مرز استان بوشهر هستند به صورت آماده باش کامل در آمده اند.

درویشی همچنین از آماده باش بالگرد و مرکز آموزش و نگهداری سگ های تجسس (آنست) خبر داد و بیان کرد: این مرکز نیز به صورت آماده باش در آمده و در صورت نیاز به بوشهر اعزام می شوند.

اعزام ۱۰ تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده
دکتر غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: پیش از ظهر امروز زلزله ای ۵.۹ ریشتری مرز بین استان های فارس و بوشهر را لرزاند.

وی افزود: ١٠ تیم ارزیاب در شهرستان های گناوه و دیلم به سطح شهرها و روستاهای جهت ارزیابی خسارت های احتمالی اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: از عموم مردم استان به ویژه شهرستان های گناوه و دیلم درخواست داریم با تیم های ارزیاب همکاری لازم را داشته باشند.
حاجیانی افزود: همچنین در صورت بروز هرگونه پس لرزه به دور از عجله با حفظ خونسردی نسبت به پناهگیری و خروج اضطراری اقدام شود.

پنجمین پس لرزه ۳.۵ ریشتری در گناوه
گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: ۳.۵
محل وقوع: مرز استان‌های بوشهر و فارس – حوالی بندر گناوه
اعزام ۵۹ دستگاه آمبولانس اورژانس به منطقه زلزله‌زده گناوه

اعزام ۵۹ دستگاه آمبولانس به بندر گناوه

مجتبی خالدی سخنکوی سازمان اورژانس با اشاره به اعزام ۵۹ آمبولانس به بندگناوه گفت: علاوه بر این آمبولانس ها یاد شده پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس هم به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

وی توضیح داد: امدادگران اورژانس ۱۱۵ توانستند با حضور سریع خود چهار مصدوم این زمین لرزه را با ارایه خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی درمان سرپایی کنند.

خالدی تاکید کرد: پایگاه های اورژانس در منطقه، سه بیمارستان صحرایی و همچنین بیمارستان های شیراز، اصفهان و شهرکرد در حالت آماده باش هستند. بالگرد اورژانس هوایی نیز اعزام شد.

وی گفت: اطلاعات بیشتری از تعداد مصدومین احتمالی در دست نیست و فعلا تیم ها در حال ارزیابی هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس به شهروندان و مردم ساکن در نزدیکی محل وقوع این زمین لرزه توصیه کرد از تردد بی مورد در سطح شهر خودداری کرده و درباره خبرهای مناطق زلزله زده نیز فقط به رسانه های معتیر داخلی توجه کنند.

وی اظهار داشت: زمین لرزه ۵.۹ تا این لحظه با ۱۲ پس لرزه ثبت شده و ۲۱ روستا اطراف آن که نزدیک به پنج هزار نفر جمعیت دارد که خوشبختانه اکثر روستاها توسط تیم های بهداشت و درمان ارزیابی و بررسی شدند.

خالدی گفت: بیمارستان بندر گناوه به ویژه بخش های «آی سی یو» و «سی سی یو» در حال فعالیت هستند و سه بیمارستان صحرایی و سه فروند بالگرد در حال آماده باش قرار دارند و یک دستگاه اتوبوس و دو دستگاه آمبولانس هم به لجستیک اورژانس بندر گناوه به دلیل پس لرزه های که رخ داده اضافه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.