تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 8:22
کد خبر : 147142

باگ‌های ژاپن، ستاره کره، حواشی عربستان و دلشوره‌های ما

باگ‌های ژاپن، ستاره کره، حواشی عربستان و دلشوره‌های ما

آرمان شرق-گروه ورزش:تیم ملی ایران در این رقابت به راحتی و با نتیجه ۴ بر یک از سد فلسطین گذشت. هرچند خوردن گل از تیمی که اصلا شرایط مساعدی نداشت آن‌هم روی چند سلسله اشتباه پیاپی، از لو دادن توپ در مرکز میدان توسط انصاری‌فرد، خطای بی‌دلیل مجید حسینی و دفع توپ ناقص عزت‌اللهی کمی هواداران را نگران کرد. با تمام این تفاسیر نمایش خوب شاگردان قلعه‌نویی در بازی نخست همه را به ادامه رقابت‌ها امیدوار کرد.

باگ‌های ژاپن، ستاره کره، حواشی عربستان و دلشوره‌های ما

اعتماد با پایان دور نخست مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا می‌توان شرایط تیم‌های مدعی رقابت‌ها یعنی ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان را بررسی کرد. ۵ تیمی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تیم قهرمان از دل آنها بیرون خواهد آمد.

باگ‌های ژاپن رو شد!

ژاپن طبق نظر کارشناسان و حتی هوش مصنوعی شانس اول کسب عنوان قهرمانی است. سامورایی‌ها در بازی‌های دوستانه منتهی به جام ملت‌های آسیا همه تیم‌ها ازجمله آلمان را از دم تیغ گذراندند. نتایج خوب آنها در جام جهانی و صعود از گروه مرگ و بردهای چهار گله و پنج گله مقابل تیم‌های سرشناس دنیا در رقابت‌های تدارکاتی باعث شد آنها شانس نخست بالا بردن جام در قطر لقب بگیرند. با این حال ژاپن در بازی نخست مقابل ویتنام فیلیپ تروسیه غافلگیر شد. ویتنام در این بازی موفق شد حتی از ژاپن پیش بیفتد اما شاگردان هاجیمه موریاسو با درخشش انبوهی از لژیونرهای اروپایی نظیر مینامینو، کوبو، ناکامورا و سایرین خیلی زود به خودشان آمدند و باخت ۲ بر یک را با برتری ۴ بر ۲ عوض کردند. خوردن ۲ گل در نخستین بازی مقابل ویتنام زنگ خطر را برای ژاپنی‌ها به صدا درآورد و نشان داد دفاع این تیم می‌تواند آسیب‌پذیر باشد. هرچند نباید از شایستگی‌های تیم قابل احترامی که تروسیه ساخته، غافل شد.

کره‌جنوبی گربه سیاه را کشت!

شاگردان یورگن کلینزمن در نخستین بازی دور گروهی جام ملت‌ها برابر بحرین به میدان رفتند. دیداری که به نظر می‌رسید سخت باشد و اتفاقا در دقایقی هم برای سون و یارانش گره خورد ولی درنهایت با برد قاطع کره‌ای‌ها به پایان رسید. اهمیت برد در این دیدار برای کره از آنجایی ناشی می‌شد که کلینزمن در فاصله چند ماه تا شروع مسابقات با انتقادات زیادی مواجه شده بود. حضور پروازی‌اش در تمرینات کره و اختلاف با رسانه‌های این کشور کلینزمن را تبدیل به یک گزینه نامطمئن برای آنها کرده بود، ولی کره در شروع مسابقات با برد خوب برای تیم بحرین که معمولا در به دردسر انداختن تیم‌های بزرگ تبحر دارد، نشان داد اوضاع برای ادامه مسابقات مناسب است. در این بازی و درحالی که همه چشم‌ها چه درون و چه بیرون زمین به سون هیون میون فوق ستاره فوتبال آسیا دوخته شده بود این لی کانگ ستاره پی‌اس‌جی بود که موفق شد با زدن
۲ گل کار بحرینی‌ها را بسازد.

ایران خوب برد و دلشوره آفرید!

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی وارد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد که از انجام بازی دوستانه قابل قبول محروم مانده بود و خیلی‌ها می‌گفتند همین سه بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا می‌تواند بازی‌های تدارکاتی بشود برای دور حذفی. به نظر کادر فنی تیم ملی هم دنباله همین تفکر را گرفت و در بازی نخست مقابل فلسطین تیم را با ترکیبی وارد زمین کرد که انگار قرار است چیزی را امتحان کند. نیمکت‌نشینی آزمون و محبی و در عوض فیکس بازی کردن انصاری‌فرد و قایدی این ذهنیت را تقویت کرد. تیم ملی ایران در این رقابت به راحتی و با نتیجه ۴ بر یک از سد فلسطین گذشت. هرچند خوردن گل از تیمی که اصلا شرایط مساعدی نداشت آن‌هم روی چند سلسله اشتباه پیاپی، از لو دادن توپ در مرکز میدان توسط انصاری‌فرد، خطای بی‌دلیل مجید حسینی و دفع توپ ناقص عزت‌اللهی کمی هواداران را نگران کرد. با تمام این تفاسیر نمایش خوب شاگردان قلعه‌نویی در بازی نخست همه را به ادامه رقابت‌ها امیدوار کرد.

هندی بازی به داد استرالیا رسید!

از این تیم به عنوان چهارمین شانس کسب عنوان قهرمانی یاد می‌شود. تیمی که البته در جام جهانی قطر تا جمع ۱۶ تیم پایانی مسابقات خودش را بالا کشیده بود. استرالیا با هدایت آرنولد تیمی با سازمان‌دهی مناسب در خط دفاعی شناخته می‌شود که سعی دارد با کمترین ریسک بازی‌ها را ببرد. این تفکر در بازی نخستن کانگوروها مقابل هند دیده شد. استرالیای کمی ناتوان در حمله مقابل هند سختکوش که دفاع منسجمی داشت، حسابی به دردسر خورد تا اینکه اشتباه دروازه‌بان هندی در دقیقه ۵۰ پایه‌گذار گل نخست استرالیا شد و جالب اینکه گل دوم هم تقریبا به همین شکل به ثمر رسید. نمایش نه چندان خوب استرالیا در بازی نخست تردیدها را نسبت به عملکرد کلی آنها در مسابقات بالا برد ولی به هر حال نباید فراموش کرد که آنها تیمی در کلاس جهانی هستند که رفته رفته می‌توانند عملکرد خود را بهبود ببخشند. استرالیا مخصوصا نشان داده که توانایی خوبی در تقابل با تیم‌های بزرگ دارد. نکته مهمی که سایر مدعیان نباید آن را فراموش کنند.

مانچینی از حواشی در رفت!

جنجالی‌ترین مدعی این دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با اختلاف عربستان است. از روزی که آنها روبرتو مانچینی مشهور را روی نیمکت خود نشاندند تا همین کنفرانس خبری قبل از بازی این تیم مقابل عمان و حمله مانچو به ستاره‌های بزرگ فوتبال عربستان جنجال‌ها ادامه پیدا کرد. همین باعث شد وقتی مانچینی برای نخستین‌بار در یک دیدار رسمی مقابل هواداران عربستانی قرار گرفت هو شود. بازی نخست این تیم مقابل عمان که به خاطر حضور برانکو روی نیمکت این تیم برای ایرانی‌ها اهمیت دوچندان داشت هم حسابی گره خورد. تیم خوب عمان ابتدا از حریف خود پیش افتاد اما تعویض‌های مانچینی و تجربه بازیکنان عربستان به داد این تیم رسید و آنها موفق شدند با گل جنجالی دقایق پایانی باخت را با برد عوض کنند. با وجود نمایش خوب عمان و حواشی تیم ملی عربستان می‌توان گفت مانچینی باید از نتیجه راضی باشد اما این عملکرد چیزی نیست که بتوان براساس آن عربستان را مدعی ترسناکی دانست. هر چند طبق اخبار رسیده از عربستان به نظر می‌رسد آنها به دنبال دستاورد بزرگ‌تری از قهرمانی در جام ملت‌های فعلی باشند. آن‌طور که شنیده شده مانچینی می‌خواهد از فرصت این رقابت‌ها برای تغییر نسل تیم ملی عربستان جهت رسیدن به موفقیت‌های درازمدت آینده استفاده کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.