تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 9:18
کد خبر : 106794

رئیس‌جمهور آینده آمریکا چه شخصی است؟

رئیس‌جمهور آینده آمریکا چه شخصی است؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:هنوز از آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دو سال نگذشته. معمولا از اواسط سال سوم به‌تدریج نامزدهای دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات می‌کنند و بعد از طی مراحل حزبی، نامزدهای نهایی هر حزب  معرفی می‌شوند.بر این اساس هرگونه اظهار نظر در مورد این که چه شخصی در انتخابات آینده  پیروز خواهد شد و وارد کاخ سفید می‌شود، خیلی زود است و نیاز به زمان دارد.

رئیس‌جمهور آینده آمریکا چه شخصی است؟

سیف الرضا شهابی
روزنامه آرمان امروز نوشت:هنوز از آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دو سال نگذشته. معمولا از اواسط سال سوم به‌تدریج نامزدهای دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات می‌کنند و بعد از طی مراحل حزبی، نامزدهای نهایی هر حزب  معرفی می‌شوند.
بر این اساس هرگونه اظهار نظر در مورد این که چه شخصی در انتخابات آینده  پیروز خواهد شد و وارد کاخ سفید می‌شود، خیلی زود است و نیاز به زمان دارد.
از آنجا که از روز اعلام نتیجه آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ و اعلام پیروزی «جو بایدن» رقیب انتخاباتی او «ترامپ» قاطعانه اظهار داشت: در انتخابات تقلب شده و با راه انداختن اعتراضات به نتیجه انتخابات در ایالت‌های مختلف  بر آن شده بود تا نتیجه را زیر سئوال ببرد و مسئولان انتخابات را وا دارد به نفع او رای بدهند  تا جایی که حمله به گنگره که در تاریخ آمریکا بی‌نظیر بود را راه اندازی کرد،  برای اثبات ادعایش در همان زمان اعلام کرد:  در انتخابات آینده در سال ۲۰۲۴ نامزد می شود و برنده انتخابات آینده است و حزب متبوعش او را برای نامزدی معرفی خواهد کرد!
با توجه به مطالب بالا از سال ۲۰۲۰  در محافل سیاسی آمریکا این سئوال مطرح است، پیروز انتخابات آینده آمریکا چه شخصی است؟
گاف‌هایی که بایدن از زمان ورود به کاخ سفید در مواقع مختلف بروز داده بر امیدواری ترامپ افزوده است. همچنین خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان و انتقاداتی که در داخل آمریکا از بایدن به عمل آمده، امیدواری رئیس‌جمهور سابق برای پیروزی بیشتر کرد.
در کنار مطالب فوق ، نظرسنجی‌های پراکنده که از سوی برخی از موسسات به عمل می‌آید (اگر صحیح و بدون اشتباه سهوی یا عمدی باشد) حکایت از کاهش محبوبیت بایدن دارد . اگر بایدن در درگیری اوکراین دستاوردی برای مردم آمریکا نداشته باشد، قطعا با کاهش محبوبیت بیشتر روبرو خواهد شد. تا این زمان  افزایش نرخ تورم که در چهل سال اخیر بی سابقه است نشان می دهد بایدن  فاقد دستاورد لازم می باشد و ادامه این وضعیت، رئیس‌جمهور فعلی را با مشکل روبرو خواهد کرد و  احتمال شکست را بیشتر می‌کند.
در جبهه مقابلش، شواهد و قراین نشان می‌دهد ترامپ هم با جاده صاف و هموار آن طور که ادعا می‌کرد و به خودش و طرفدارانش وعده می داد روبرو نیست.
از یک‌سو، حمله طرفدارانش به گنگره می‌تواند برای او امتیاز منفی و دردسرساز  باشد  تا ردصلاحیت پیش برود؛ مخصوصا اینکه، «مارک میدوز» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید در جلسه اخیر  «کمیته استماع گنگره» علیه ترامپ شهادت داد سبب شد بسیاری از جمهوری‌خواهان از ترامپ روی برگردانند،  از دیگر سو، از اکنون ترامپ در حزبش با رقیبی با نفوذ روبرو می باشد « ران دی سانتیس» فرماندار سابق ایالت فلوریدا خود را برای انتخابات آینده در حال آماده کردن است و برای این منظور در حال جمع آوری منابع مالی و بر قراری ارتباط با گروه‌های مختلف است گفته می شود تا این زمان در بین طرفداران حزب جمهوری‌خواه موفق عمل کرده و اگر با این فرمان پیش برود و با مانع و موانعی برخورد نکند و شخص تازه نفس دیگری نامزد نشود  بعید نیست نامزد نهایی جمهوری‌خواهان بر گزیده شود .
در جبهه دمکرات‌ها، همانطور که اشاره شد اگر بایدن با کاهش محبوبیت روبرو باشد  احتمال موفقیت دمکرات ها  کاهش پیدا می‌کند مگر این که اتفاق خاصی به نفع بایدن بوقوع بپیوندد یا دمکرات شخص دیگری که از شهرت و محبوبیت برخوردار باشد را نامزد کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.