سر چه دعوا می‌کنید؟
دنیای‌اقتصاد : هفته سیزدهم لیگ برتر درحالی به پایان رسید که نسبت به هفته ماقبل آن تغییر خاصی در بالای جدول به‌وجود نیامد. درست است که استقلال با یک پیروزی پرگل به صدرنشینی‌اش ادامه و به روند ۴مسابقه بدون برد پایان داد؛ اما آبی‌ها سایه سنگین سپاهان را پشت سرشان حس می‌کنند. تیمی که آمده قهرمان شود و بعید هم هست که کسی بتواند جلوی این اتفاق را بگیرد. چرایی این ادعا را بررسی کنیم.

اگر برتری ۵ بر صفر برابر هوادار را نتیجه‌ای برای اثبات آمادگی زردپوشان اصفهانی نمی‌دانید، باید خدمتتان عرض کنیم که این تیم به تعداد گل‌هایی که سه‌شنبه وارد دروازه نماینده تهران کرد، پیروزی پیاپی در لیگ از خود به جای گذاشته است. آنها در تمام بازی‌های این فصل، تنها دو شکست را در زمین مسابقه تجربه کرده‌اند؛ یکی برابر پدیده امسال لیگ یعنی ملوان و دیگری مقابل الاتحاد در عربستان. آنها با ۳۲گل زده و ۱۲گل بیشتر نسبت به استقلال صدرنشین، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند و حتی در صورت تساوی برابر گل‌گهر در دیدار معوقه‌شان هم می‌توانند به صدر جدول برسند. تازه توجه کنید که ۴امتیاز هم از این تیم بابت تخلفات نقل و انتقالاتی و عدم رعایت سقف قرارداد کسر شده که هنوز هم امیدوار به بازگرداندن آن هستند.

ولی مساله اینجاست که این سپاهان توانایی قهرمانی حتی با کسر امتیازات بیشتر را هم دارد و به نظر می‌رسد که بهت روانی ناشی از این اتفاق هم دیگر درمجموعه تیم وجود ندارد. تصور کنید که این اتفاق برای دیگر مدعیان نظیر استقلال یا پرسپولیس رخ می‌داد؛ با فضای پر التهاب رسانه‌ای که اکنون پیرامون این دو باشگاه وجود دارد، احتمالا آنها همین حالا فصل را با مظلوم نمایی تمام به اتمام می‌رساندند! کسی درباره ریز تخلفات سپاهان و دلیل کسر امتیاز به‌صورت شفاف روشنگری نکرده که بدانیم این تیم تا چه اندازه مقصر بوده است؛ ضمن اینکه منکر پرستاره بودن ترکیب زردها هم نیستیم که قطعا پرمهره‌ترین باشگاه ایران است.

خب همین موضوع هم می‌توانست آفتی باشد که در صورت عدم مدیریت به این تیم ضربه بزند؛ اما ژوزه مواریس تجربه و اقتدار خود را نشان داد. هم اینکه توانست از پتانسیل بازیکنان نامدار تیمش به خوبی و بدون ورود به حاشیه استفاده کند و هم در کنار آن، چند جوان با استعداد نظیر جواد حسین نژاد، محمد قربانی و ارشیا سرشوق را هم به فوتبال ایران معرفی کند. دقیقا در برهه‌ای که سرخابی‌ها مشغول جنگ و دعوا با یکدیگر هستند، سپاهان خودش را با شایستگی بالا می‌کشد و نمی‌توان مدعی دیگری را با ثباتی مشابه آنها معرفی کرد؛ حداقل در برهه فعلی.