تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 20:21
کد خبر : 135286

چهار ستاره برای ورود استقلال به جنگ قهرمانی!

چهار ستاره برای ورود استقلال به جنگ قهرمانی!

آرمان شرق-گروه ورزش:نقطه قوت استقلال در فصل گذشته با حضور مهدی قایدی، پست وینگر چپ بود. جایی که ستاره بوشهری و ریزنقش آبی‌ها دومین گلزن برتر لیگ لقب گرفت و در بسیاری از بازی‌های این تیم با عملکرد فوق‌العاده، نقشی محوری در ترکیب تیمش ایفا کرد. با این حال، ستاره فصل گذشته از سوی باشگاه الاهلی اجازه حضور دوباره در لیگ ایران را پیدا نکرده و باید فصل پیش رو در ادنوک لیگ امارات به کار خود ادامه دهد تا نکونام به دنبال گزینه‌های دیگری برای این پست باشد

چهار ستاره برای ورود استقلال به جنگ قهرمانی!

چهار ستاره برای ورود استقلال نکونام به جنگ قهرمانی!

به گزارش “ورزش سه”، پنجره نقل و انتقالات تابستانی ایران این روزها در حالی توجه رسانه‌ها و دنبال‌کنندگان فوتبال را به خود معطوف کرده که هواداران استقلال به حق، از فعالیت مدیران تیم خود در این پنجره رضایت ندارند و همچنان در انتظار مواجهه با اخبار امیدوارکننده هستند.

آبی‌ها که تا اینجای کار به طور قطعی محمد محبی، مهدی قایدی، رافائل سیلوا را از دست داده و البته علیرضا رضایی و سعید مهری را هم به صورت قریب به یقین در ترکیب فصل بعد خود نخواهند داشت، مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی را برای فصل بعد جذب کردند.

استقلالی‌ها به نسبت اسکواد فصل گذشته، سیاوش یزدانی و سیلوا را در خط دفاعی از دست دادند که آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی را در این پست‌ها جذب کردند تا در صورت باقی ماندن عارف غلامی، حضور چهار مدافع وسط تخصصی به همراه روزبه چشمی با قابلیت بازی در این پست، از نظر تعداد مهره، نیاز آبی‌ها را برطرف کند.

با فرض جذب مهرداد محمدی به عنوان وینگر راست به جای محمد محبی، آبی‌ها در سه پست برای جایگزین کردن بازیکنان جدا شده و در یک پست برای تقویت کلی اسکواد تیم نیاز به جذب مهره جدید دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم؛

* دروازه‌بان

با قطعیت جدایی علیرضا رضایی به خاطر محدودیت استقلال در استفاده از بازیکن بزرگسال، آبی‌ها باید یک دروازه‌بان دوم مطمئن با شرایط رقابتی نزدیک به سیدحسین حسینی در لیست فصل بعد خود داشته باشند که این بازیکن به احتمال بسیار زیاد، محمدرضا خالدآبادی، گلر جوان هوادار و دروازه‌بان اول تیم امید خواهد بود تا به این ترتیب یک جای خالی بزرگسال هم در لیست استقلال ایجاد شود که در صورت تمدید قرارداد عارف غلامی، این جایگاه به این بازیکن اختصاص پیدا خواهد کرد.

* وینگر چپ

نقطه قوت استقلال در فصل گذشته با حضور مهدی قایدی، پست وینگر چپ بود. جایی که ستاره بوشهری و ریزنقش آبی‌ها دومین گلزن برتر لیگ لقب گرفت و در بسیاری از بازی‌های این تیم با عملکرد فوق‌العاده، نقشی محوری در ترکیب تیمش ایفا کرد. با این حال، ستاره فصل گذشته از سوی باشگاه الاهلی اجازه حضور دوباره در لیگ ایران را پیدا نکرده و باید فصل پیش رو در ادنوک لیگ امارات به کار خود ادامه دهد تا نکونام به دنبال گزینه‌های دیگری برای این پست باشد که اولویت اصلی این سرمربی، امیرحسین حسین‌زاده، ستاره استقلال لیگ بیست و یکم است که برای حضور در استقلال نیاز به جلب رضایت باشگاه بلژیکی دارد.

* هافبک مرکزی (یک+یک)

با استوری آخر سعید مهری درمی‌یابیم که این هافبک آذری‌زبان استقلالی‌ها فصل بعد در جمع آبی‌ها حضور نخواهد داشت و جواد نکونام برای پر کردن جای او در ترکیب نیاز به جذب بازیکن جدید دارد و اگر باشگاه با جدایی حامدی‌فر هم موافقت کند، باید تعداد این خریدها به عدد دو برسد. پستی که البته در فوتبال ایران بازیکنان باکیفیت پرشماری در آن قرار نداشته و گزینه‌های داخلی استقلال برای این پست، محدود به یاسین سلمانی و روبرتو تورس اسپانیایی، هافبک فصل گذشته فولاد است که جذب یکی از آنها یا در حالت خوش‌بینانه هردوی این بازیکنان، به تعمیق اسکواد استقلال در این پست کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

* مهاجم

استقلال در این پست با جدایی بازیکنی مواجه نشده اما بر کسی پوشیده نیست که آبی‌ها در این پست به جذب یک مهاجم کلاسیک نیاز مبرم دارند تا آمار گلزنی خط حمله خود را بهبود ببخشند. به خصوص که در صورت جذب بازیکنان بزرگسال، جدایی آرمان رمضانی و چه بسا سجاد شهباززاده محتمل خواهد بود و از این رو، خرید یک مهاجم برای استقلال اولویت جدی خواهد بود که با توجه به فقر مشهود در فوتبال ایران، بدیهی است که نکونام در این پست روی بازیکنی خارجی دست خواهد گذاشت.

!! نکته قابل توجه به لیست استقلال برمی‌گردد که بازیکنان بزرگسال این تیم تا به این لحظه (فقط بازیکنانی که جدایی آنها قطعی شده در لیست نیستند) به ترتیب زیر خواهند بود؛

۱- سیدحسین حسینی، ۲- علیرضا رضایی، ۳- ابوالفضل جلالی، ۴- جعفر سلمانی، ۵- صالح حردانی، ۶- کوین یامگا، ۷- آرمین سهرابیان، ۸- محمدحسین مرادمند، ۹- ایمان سلیمی، ۱۰- روزبه چشمی، ۱۱- مهدی مهدی‌پور، ۱۲- زبیر نیک‌نفس، ۱۳- امید حامدی‌فر، ۱۴- آرش رضاوند، ۱۵- سعید مهری، ۱۶- ارسلان مطهری، ۱۷- پیمان بابایی، ۱۸- سجاد شهباززاده، ۱۹- آرمان رمضانی و ۲۰- مهرداد محمدی

با فرض جدایی رضایی و مهری، لیست بزرگسال استقلال به عدد ۱۸ خواهد رسید تا یک جای خالی برای بازیکن دیگری ایجاد شود که احتمالا عارف غلامی خواهد بود.

با توجه به اینکه جذب احتمالی خالدآبادی و سلمانی جایی در لیست بزرگسالان پر نمی‌کند، استقلال در صورت جذب مهاجم، وینگر و یک هافبک وسط دیگر، احتیاج به جدایی سه بازیکن دیگر دارد که به احتمال بسیار زیاد، آرمان رمضانی، امید حامدی‌فر و سجاد شهباززاده خواهند بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.