چرا روابط عمومی باید در بازاریابی رسانه های اجتماعی شما نقش داشته باشد؟
آرمان شرق-گروه ارتباطات: در این دوران مدرن، آب در هم ریخته و حوزه های مختلف بازاریابی در هم تنیده شده اند. این قطعا در مورد روابط عمومی (PR) و رسانه های اجتماعی صادق است. عموماً روابط عمومی بیشتر بر روی افراد تأثیرگذار مانند سرمایه گذاران، سهامداران، شرکای تجاری و غیره متمرکز بود، اما با ظهور رسانه های اجتماعی، این افراد در این پلتفرم ها حضور دارند که سپس می توان از آنها برای مقاصد روابط عمومی استفاده کرد.
نوشته: پل بیتس
استفاده و تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. با توجه به اینکه هر فردی، از نسل جوان تا هزاره، عضو حداقل یکی از شبکه های رسانه اجتماعی است، می توان با اطمینان گفت که روش جدید بازاریابی دهان به دهان بازاریابی رسانه های اجتماعی است. اما چرا شرکت ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی شرکت می کنند؟
بیشتر آنها می گویند که این برای ارتباط با مصرف کنندگان خود، برقراری ارتباط با آنها است تا محصولات و شرکت آنها را در ذهن خود نگه دارند و در بهترین و مثبت ترین نور دیده شوند. اما صبر کنید، آیا این کار روابط عمومی نیست؟ روابط عمومی و رسانه های اجتماعی باید همسو باشند در این دوران مدرن، آب در هم ریخته و حوزه های مختلف بازاریابی در هم تنیده شده اند. این قطعا در مورد روابط عمومی (PR) و رسانه های اجتماعی صادق است. عموماً روابط عمومی بیشتر بر روی افراد تأثیرگذار مانند سرمایه گذاران، سهامداران، شرکای تجاری و غیره متمرکز بود، اما با ظهور رسانه های اجتماعی، این افراد در این پلتفرم ها حضور دارند که سپس می توان از آنها برای مقاصد روابط عمومی استفاده کرد. از آنجایی که هم روابط عمومی و هم رسانه های اجتماعی برای ایجاد و حفظ اعتماد به شرکت و محصولات آنها استفاده می شود، طبیعی است که این دو باید با هم هماهنگ باشند. چگونه رسانه های اجتماعی روابط عمومی را تغییر داده اند از بسیاری جهات، تأثیر رسانه های اجتماعی بر روابط عمومی آشکارا آشکار است. در زیر به چند نکته کلیدی اشاره می شود: روابط عمومی و رسانههای اجتماعی مبتنی بر ارتباطات هستند، اما رسانههای اجتماعی با پیامرسانی همزمان خود، پیام شما را تقویت میکنند و به روابط عمومی اجازه میدهند قویتر و تاثیرگذارتر باشند. محتوای منتشر شده از طریق اخبار، ایمیلها و سایر ابزارهای مرتبط با روابط عمومی میتواند عمر طولانیتری داشته باشد، سریعتر پخش شود و با کمک رسانههای اجتماعی بیشتر برسد. رسانه های اجتماعی به روابط عمومی اجازه داده اند تا مخاطبان بسیار بیشتری را جذب کنند. پیش از این، روابط عمومی افراد خاصی مانند سرمایهگذاران و شرکای تجاری را هدف قرار میداد، اما رسانههای اجتماعی باعث شده است که این گروه هدف گسترش یابد و همه افراد حیاتی برای موفقیت یک تجارت را شامل شود. رسانههای اجتماعی روابط عمومی را برای همه ذینفعان یک کسبوکار «دوستانهتر» کرده است و در نتیجه حوزه جدیدی از بازاریابی به نام «بازاریابی رابطهای» ایجاد میشود. این به شرکتها کمک میکند بدون توجه به نوع یا ماهیت جدیشان، صمیمیتر، دعوتکنندهتر و قابل دسترستر باشند. چگونه می توان رسانه های اجتماعی را از روابط عمومی متمایز کرد اما در حالی که شباهت هایی وجود دارد، تفاوت های عمده ای نیز بین روابط عمومی و رسانه های اجتماعی وجود دارد. ارتباط در رسانه های اجتماعی باید با روابط عمومی متفاوت باشد. رسانههای اجتماعی پیامهای محاورهای را با هدف تأثیرگذاری بر فروش ارسال میکنند. شرکت ها باید هنگام تعامل با مخاطبان خود از لحن خاصی استفاده کنند و با آن سازگار باشند. این صدای کسب و کار است و تغییر آن صدا می تواند منجر به از دست دادن اعتماد و مخاطب شود. روابط عمومی ارسال پیامی است بدون اینکه ظاهراً بر فروش تأثیر بگذارد. بنابراین لحن و رویکرد متفاوت است. مخاطبان روابط عمومی به طور متفاوت و معمولاً به صورت منفعلانه با محتوا در تعامل هستند، در حالی که مخاطبان رسانه های اجتماعی جذاب تر و تعاملی تر هستند. این در نتیجه دو طرفه بودن رسانه های اجتماعی نسبت به روابط عمومی است که اغلب به عنوان یک طرفه دیده می شود. محتوایی که برای روابط عمومی منتشر میشود، به سادگی با مشارکت کم یا بدون مشارکت به مخاطب میرسد. با این حال، در رسانه های اجتماعی، محتوا در تلاش برای جلب پاسخ منتشر می شود که مورد استقبال شرکت برای تقویت و حفظ تعامل قرار می گیرد. تعیین بازگشت سرمایه از فعالیتهای روابط عمومی بسیار دشوار است، اما تأثیر رسانههای اجتماعی قابل اندازهگیری است، زیرا چندین معیار برای تعیین کمیت فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی وجود دارد. روش های عملی برای گنجاندن رسانه های اجتماعی در برنامه روابط عمومی هر پلتفرم رسانه اجتماعی می تواند به روش منحصر به فرد خود برای کمک به روابط عمومی استفاده شود. در زیر ما برترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را توضیح میدهیم و مثالهایی از نحوه استفاده از آنها برای افزودن ارزش به طرح روابط عمومی شما ارائه میدهیم. فیس بوک – اگر شرکت یا نام تجاری بسیار محاوره ای است، اینجا جایی است که باید بروید. از قابلیتهای فیسبوک مانند گروهها، اشارهها، دکمههای فراخوان برای کمکهای مالی و تعهد و سایر خدمات و ابزارهای حرفهای فیسبوک برای کمک به فعالیتهای روابط عمومی استفاده کنید. توییتر – با محدودیت ۱۴۰ کاراکتری خود، بهترین راه برای ارسال پیام سریع در مورد راه اندازی، فعالیت و تبلیغ جدید یا ارائه هر نوع به روز رسانی است. استفاده از هشتگ ها راهی عالی برای دستیابی به افراد و همچنین پیگیری آنچه که مخاطبان و دیگران در مورد شرکت یا برند شما می گویند. توییتر راه های مختلفی برای انجام تحقیقات در مورد شرکت، برند، رقیب و موارد دیگر دارد. علاوه بر این، اپلیکیشن آن، Periscope، راهی عالی برای پخش زنده و ارتباط با مخاطبان است. لینکدین – این یک راه عالی دیگر برای ارتباط با افراد، به ویژه تأثیرگذاران، به دست آوردن بینش صنعت و انتشار اطلاعات مرتبط است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰