تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 8:36
کد خبر : 120823

پول همه چیز است؟

پول همه چیز است؟

آرمان شرق-گروه ورزش:متأسفانه برای رونالدو، النصر زمانی که خرید جدید خود را به عنوان “بزرگترین ورزشکار جهان” اعلام کرد، به اعتبار خود ضربه زد.آن روزها متعلق به زمان گذشته است. این نتیجه نهایی است و اگر اینطور نبود، او با تعدادی از بازیکنانی که نمی‌شناسد، تیم نمی‌شد و برای رویارویی با حریفانی که نمی‌شناسد، آماده نمی‌شد؛ آن هم در لیگی که در آن کمرنگ شدن رونالدوی ۳۷ ساله هنوز هم می‌تواند یک قدرت باشد.

تصمیم CR7 زیر ذره‌بین: پول همه چیز است؟

به گزارش ایلنا، پول عالی به نظر می‌رسد. مقدار سرسام آوری پول وجود دارد. آن‌ها با شما مانند یک پادشاه رفتار خواهند کرد، کریستیانو، و بدون شک در لیگ جدید شما تعداد زیادی گل برای به ثمر رساندن وجود خواهد داشت. اما این سوال وجود دارد: آیا این واقعا بهترین کاری بود که می‌توانستی انجام بدهی؟

واضح است: برای النصر هیچ مشکلی وجود ندارد، در حالی که احتمالاً می‌توان سردرگمی آن‌ها به خاطر احساس امروز در مورد بازیکنی که به عنوان «تاریخ در حال ساخت» در بوق و کرنا می‌نامند، توجیه کرد.

جمعیت طرفداران النصر افزایش می‌یابد، حالا یک بازیکن پنج توپ طلا برای دو سال آینده در این تیم حضور دارد و چون بازیکنی شماره ۷ را در اختیار نداشت بنابراین هیچ ناراحتی در مورد اینکه چه کسی آن را در بازی بعدی خواهد پوشید، وجود ندارد. اگر ادینسون کاوانی مجبور به تغییر شماره در منچستریونایتد بود، می‌توانیم مطمئن باشیم که خرید جدید در ریاض دیگر این مشکل را ندارد.

زمانی که باشگاه مورد بحث در آخرین بازی قبل از جام جهانی، در مقابل ۱۲۷۶۳ تماشاگر بازی کرد و رونالدو در حال صحبت از هیجان انگیز بودن چالش بعدی می‌گفت، امکان پیوند این دو واقعا غیرممکن بود. ممکن است کریستیانو پیش خودش اینطور فکر کند که لیگ عربستان استاندارد کمتری نسبت به مسابقات چمپیونشیپ دارد.

همه ما احتمالاً می‌توانیم تصور کنیم که پول پیشنهادی – طبق گزارش‌ها ۱۷۷ میلیون پوند در سال (۲۱۴ میلیون دلار) – باعث می‌شود رونالدو در مورد اتهام‌زنی به فساد مالی عربستان نگاه دیگری را انتخاب کند.

اما زمانی که گلایه‌اش از یونایتد برای مدت طولانی این بود که می‌خواست جدایی‌اش را مهندسی کند، کمی هم دردسرساز است، زیرا او، کریستیانو بزرگ، احتمالاً نمی‌توانست ایده بازی نکردن در لیگ قهرمانان اروپا را در این فصل تحمل کند.

احتمالا چند هوادار در اولدترافورد هستند که این استراتژی را به خاطر می‌آورند و احساس ناخوشایندی دارند. آن‌ها تمام صحبت‌های رونالدو را اگر کنار هم بگذارند الان قطعا متعجب و شوکه هستند. الان انگار هرآنچه او گفته بود فقط و فقط یک فریب است. تیم جدید او روز پنجشنبه یک بازی خانگی مقابل الطایی را دنبال می‌کند؛ آیا این یک چالش بزرگ و در سطح اول است؟ مطمئنا خیر!

اینطور پیش بینی می‌شود رونالدو احتمالا فکر می‌کرد که می‌تواند بهتر از این هم عمل کند. البته نه از نظر مالی. ثروت رونالدو پیش از این بیش از ۴۰۰ میلیون پوند تخمین زده می‌شد. با این حال، این خنده دار است که چگونه افراد دارای ثروت زشت به زندگی نگاه می‌کنند. افراد فوق ثروتمند همیشه می‌خواهند ثروتمندتر شوند.

در نهایت، این چیزی بیش از داستانی است که رونالدو دستمزدی را برای خود تضمین می‌کند، رونالدو بودن رونالدو، برای نگاه او به عنوان یک خانواده سلطنتی در فوتبال عربستان جذاب است.

به نظر می‌رسد این ممکن است اولین بار در دوران حرفه‌ای طولانی و اغلب باشکوه رونالدو باشد که او مجبور است بپذیرد دیگر قادر به درخشش در لیگ‌های بزرگ نیست.

شاید تحقیر در جام جهانی اخیر، حتی برای مردی با منیت غیرقابل نفوذ رونالدو، آشکار کرد که دیگر تلاش برای پیشی گرفتن از لیونل مسی فایده‌ای ندارد.

رونالدو از قطر ۲۰۲۲ به عنوان یک مصیبت شخصی یاد خواهد کرد. شاید او مجبور شده با این واقعیت روبرو شود که، سن حریفی نیست که بتواند آن را شکست دهد.

کاپیتان پرتغال -یا شاید کاپیتان سابق پرتغال- در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری در زندگی حرفه‌ای خود آسیب پذیر بوده است.  و هیچ یک از ابرقدرت‌های اروپایی هیچ اجباری واقعی برای قرارداد با مردی نداشتند که هزینه‌ای گزاف داشته باشد، انتظار داشته باشد در هر بازی بازی کند و اگر اینطور نباشد، انواع دردسر را ایجاد می‌کند. به خصوص که آن مرد در آغاز فوریه ۳۸ ساله می‌شود.

در عوض، این راهی برای رونالدو است تا در زمانی از زندگی‌اش به عنوان پردرآمدترین فوتبالیست روی کره زمین تبدیل شود. اگر چنین است، سفر او در پایان، شبیه به سفر جهنمی بوده است. این را هرگز فراموش نکنیم. رونالدو همیشه به عنوان یکی از بزرگان حرفه خود در یادها خواهد ماند.  دستاوردهای او از هر بوی بدی که به دلیل تاکتیک‌های جدایی از دومین دوره بازی با یونایتد استفاده کرد، ادامه خواهد داشت. مهارت‌های او مدت‌ها پس از محو شدن خاطرات مصاحبه با پیرس مورگان، به خاطر خواهند ماند.

با این حال، این هنوز همه چیز را درست نمی‌کند. درست قبل از اینکه او به جام جهانی برود، همه چیز حساب شده بود. او گفت که برای اریک تن هاگ، سرمربی جدید یونایتد، هیچ احترامی قائل نیست. او گفت که احساس می‌کند باشگاه به او “خیانت کرده است”. رونالدو دقیقا می‌دانست که در آن مصاحبه چه می‌کند. او کاملاً مطمئن بود که آسیبی وارده جبران ناپذیر است.

کریستیانو خود را نمونه‌ای از رفتارهای مناسب برای بازیکنان جوان‌تر توصیف کرد، گویی فراموش کرده در طول یک بازی از اولدترافورد خارج شده، سوار ماشینش شد و به خانه رفت، زیرا از اینکه نامش در بین بازیکنان تعویضی قرار گرفته بود بسیار عصبانی شد! اکنون آخرین باشگاه او، امضای قرارداد را با اعلام اینکه “لیگ، ملت و نسل‌های آینده، پسران و دختران ما را الهام می‌بخشد تا بهترین نسخه خود باشند” توضیف می‌کند!!!

آیا انتقال او به النصر، حرکت درستی بود؟ واکنش گری نویل به این سوال این بود که او فکر می‌کند بیش از هر چیز غم انگیز است که رونالدو به یک دوران درخشان در چنین لیگی، پایان می‌دهد. نظر نویل این بود که هم تیمی سابقش در یونایتد ترجیح می‌داد در اروپا بماند. مخالفت سخت است.

با این حال، عربستان سعودی ممکن است تنها حرکت واقع بینانه باشد، مگر اینکه رونالدو مایل به کاهش نیازهای مالی خود بود.  آخرین قرارداد او باعث می‌شود که او هفته‌ای ۳.۴ میلیون پوند دستمزد بگیرد. اگر بخواهیم این موضوع را در نظر بگیریم، حدود ۱۰ برابر درآمد کوین دی بروین در منچسترسیتی است که برای سومین قهرمانی متوالی لیگ برتر پیش می‌رود. پس چه کسی قرارداد بهتری دارد؟

متأسفانه برای رونالدو، النصر زمانی که خرید جدید خود را به عنوان “بزرگترین ورزشکار جهان” اعلام کرد، به اعتبار خود ضربه زد.

آن روزها متعلق به زمان گذشته است. این نتیجه نهایی است و اگر اینطور نبود، او با تعدادی از بازیکنانی که نمی‌شناسد، تیم نمی‌شد و برای رویارویی با حریفانی که نمی‌شناسد، آماده نمی‌شد؛ آن هم در لیگی که در آن کمرنگ شدن رونالدوی ۳۷ ساله هنوز هم می‌تواند یک قدرت باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.