تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 1:18
کد خبر : 136808

پول آزادشده ایران ۲۳میلیارد دلار است!

پول آزادشده ایران ۲۳میلیارد دلار است!

آرمان شرق-گروه اقتصاد:یکی از خبرنگاران الجزیره درباره میزان دارایی‌های آزادشده ایران در مذاکرات اخیر با آمریکا ادعای جدیدی را مطرح کرد. درحالی‌که مقامات رسمی از آزاد شدن ۶میلیارد دلار از دارایی‌های ایران خبر می‌دهند، هاشم علی مدعی شد که این رقم حدود ۲۳میلیارد دلار است.

پول آزادشده ایران ۲۳میلیارد دلار است!

اقتصادنیوز : یکی از خبرنگاران الجزیره درباره میزان دارایی‌های آزادشده ایران در مذاکرات اخیر با آمریکا ادعای جدیدی را مطرح کرد. درحالی‌که مقامات رسمی از آزاد شدن ۶میلیارد دلار از دارایی‌های ایران خبر می‌دهند، هاشم علی مدعی شد که این رقم حدود ۲۳میلیارد دلار است.
این انتقال می‌تواند به اقتصاد ایران جانی دوباره بدهد. به این ترتیب به نظر می‌رسد مرحله‌ای جدید در روابط تهران و واشنگتن ایجاد شده است. این روزنامه‌نگار شبکه الجزیره، در مطلبی با عنوان «مقداری اکسیژن برای پیکر بی‌جان مذاکرات هسته‌ای» در وب‌سایت عرب زبان (جاده ایران) و همچنین صفحه توییتر خود مدعی شد دارایی‌های آزادشده ایران حدود ۶میلیارد از کره‌جنوبی به بانک‌های قطری، ۱۲میلیارد دلار از عراق به بانک‌های عمانی و ۵میلیارد دلار از ژاپن به بانک‌های اماراتی است. این مبلغ معادل ۲۳میلیارد دلار خواهد بود. علی هاشم در ادامه ادعا کرد: این مبالغ در حساب‌های خارجی ایران باقی می‌ماند که برای خرید کالاهای غیرتحریمی از جمله اقلام پزشکی و بشردوستانه استفاده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.