تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 1:29
کد خبر : 142088

پنج چهره پنج‌شنبه عجیب لیگ برتر

پنج چهره پنج‌شنبه عجیب لیگ برتر

آرمان شرق-گروه ورزش:تیمش نتیجه خوبی نگرفت. شاید ۱۰روز پیش هواداران پرسپولیس انتظار داشتند این تیم با ۶ امتیاز کامل از مصاف با ملوان و نفت آبادان بیرون بیاید، اما سرخ‌پوشان از این دو بازی فقط دو امتیاز گرفتند. از همه بدتر اینکه بازی با صنعت نفت بحران‌زده در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد و تیم حریف تمام نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر بازی کرد، اما همه اینها باعث نشد پرسپولیس یک برد ساده به دست بیاورد و به صدر جدول برگردد.

پنج چهره پنج‌شنبه عجیب لیگ برتر

جواد نکونام copy

دنیای اقتصاد : شاید اغراق نباشد اگر بگوییم مسابقات روز پنج‌شنبه در چارچوب هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران به اندازه یک فصل کامل جنجال داشت. احتمالا برای بقیه مردم دنیا این حجم از حاشیه حتی برای یک فصل هم زیاد است، اما ما در ایران این شانس را داریم که تنها در یک آخر هفته، همه‌جور تنش و جدل و بحرانی را ببینیم؛ از درگیری‌های بسیار تند لفظی تا تهدید به بیرون کشیدن تیم که از سوی مهدی رحمتی، سرمربی نساجی در جریان بازی با تراکتور رخ داد. ما متاسفانه در این صفحه به اندازه کافی برای روایت همه این داستان‌ها جا نداریم، اما حداقل می‌شود احوال پنج چهره خاص پنج‌شنبه را مرور کرد.

جواد نکونام

شاید خبرسازترین چهره هفته گذشته بود. در اظهارنظری عجیب برخی مربیان لیگی را متهم کرد به اینکه اشک تمساح می‌ریزند. روشن بود که منظورش به یحیی گل‌محمدی است. سرمربی پرسپولیس جوابش را با استفاده از عبارت تند «آدم بیخودی» داد و نکونام هم در آخرین پرده از این جدل، مدعی شد یحیی در حد او نیست و جزو آدم‌های اضافی فوتبال به حساب می‌آید. همان‌طور که می‌بینید سایه حواشی روی اردوگاه آبی‌ها سنگینی می‌کرد و در نتیجه این تیم بدون تمرکز کافی برابر شمس‌آذر قزوین به میدان رفت و ۲-۲ مساوی کرد. غیر از این حواشی، استقلال از نظر فنی هم تیم خوبی نبود و شاید تنها فرق این بازی مثلا با برتری هفته گذشته برابر آلومینیوم اراک این بود که آبی‌ها به اندازه کافی خوش‌شانس نبودند.

یحیی گل‌محمدی

یحیی گل محمدی copy

تیمش نتیجه خوبی نگرفت. شاید ۱۰روز پیش هواداران پرسپولیس انتظار داشتند این تیم با ۶ امتیاز کامل از مصاف با ملوان و نفت آبادان بیرون بیاید، اما سرخ‌پوشان از این دو بازی فقط دو امتیاز گرفتند. از همه بدتر اینکه بازی با صنعت نفت بحران‌زده در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد و تیم حریف تمام نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر بازی کرد، اما همه اینها باعث نشد پرسپولیس یک برد ساده به دست بیاورد و به صدر جدول برگردد. این بازی با گل دیرهنگام نفت، ۲-۲ مساوی شد. به نظر می‌رسد هوش و حواس یحیی هم معطوف به مجادله با جواد نکونام بود. سرمربی پرسپولیس در پایان مسابقه سرمربی استقلال را متهم کرد که احترام بزرگ‌ترش را نگه نمی‌دارد و به همین دلیل مایل نیست به بگومگو با او ادامه بدهد.

سعید دقیقی

سعید دقیقی copy

طبیعتا همه امروز قبول دارند که شمس‌آذر قزوین تیم بسیار شایسته‌ای است که فوتبال جسورانه و خوبی برابر استقلال بازی کرد. آنها حتی با وجود اعلام یک پنالتی مشکوک برای حریف و تقدیم یک گل بادآورده به استقلال هم پا پس نکشیدند و با شایستگی یک امتیاز به دست آوردند. تیم سعید دقیقی که ابتدای فصل با کسر سه امتیاز مواجه شد، از آن بحران عبور کرد و از ۸ بازی ۱۱ امتیاز گرفت تا لااقل با همان ۸ امتیاز باقی‌مانده هم شرایط نسبتا خوبی در جدول داشته باشد.

ژوزه مورایس

مورایس copy

سرمربی پرتغالی یک آخر هفته کابوس‌وار داشت. ابتدا خبر نقره‌داغ شدن سپاهان در پرونده بازی لغو شده برابر الاتحاد عربستان منتشر شد و روح و روان این مربی را به هم ریخت، بعد هم در ورزشگاه نقش جهان با نتیجه ۳بر۲ مقابل ملوان شکست خورد. همه اینها در حالی است که کمیته استیناف هنوز جواب شکایت سپاهان بابت کسر ۴ امتیاز در مسابقات داخلی را نداده و اگر آن امتیازات برنگردد، کار زردپوشان واقعا سخت خواهد شد.

مهدی تارتار

مهدی تارتار copy

مگر می‌شود از کار بزرگ تارتار در ملوان حرف نزد؟ او توانسته با یکی از اصیل‌ترین تیم‌های ایران، استارتی خیره‌کننده در فصل جاری داشته باشد. پس از کسب مساوی برابر پرسپولیس، ملوان این هفته سپاهان را در اصفهان برد تا با ۱۵ امتیاز از ۹ بازی در رده سوم قرار بگیرد. باورنکردنی است که جوانان ملوان به اندازه تراکتور پرهزینه پاکو خمز امتیاز گرفته‌اند. این نتایج واقعا «دست‌مریزاد» دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.