بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرخپوشان می‌توانند حضوری موفق در لیگ قهرمانان داشته باشد، اما صحبت از قهرمان شدن آنها در این مسابقات منطقی نیست.

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با تسنیم درباره شرایط پرسپولیس در نقل‌وانتقالات  و شروع فصل جدید اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس خیلی منطقی و اصولی در فصل نقل‌وانتقالات عمل و در کنار اینکه اسکلت اصلی تیمش را حفظ کرد، با توجه به نیازش بازیکن جدید گرفت. تنها نکته منفی در لیست پرسپولیس، نیاز به جذب یک مهاجم قوی و گلزن است که احساس می‌شود، البته کادر فنی پرسپولیس بعد از جدایی گوهری، دنبال یک دروازه‌بان هم باید باشد، اما در کل پرسپولیس تیم قوی و یکدستی دارد و در فصل پیش رو هم جزو مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود.

وی در واکنش به طرح این موضوع که با حضور گولسیانی و پورعلی‌گنجی، کنعانی‌زادگان هم به پرسپولیس آمد، یادآور شد: پرسپولیس باید در سه جام حضور پیدا کند و برای رقابت باکیفیت در مسابقات پیش رو نیاز است که در هر پستی دو بازیکن باکیفیت در لیست تیم وجود داشته باشد. به خاطر همین حضور سه مدافع وسط باکیفیت دست کادر فنی را باز می‌گذارد تا دغدغه‌ای برای استفاده از بازیکن و به کار گرفتن تاکتیک‌های مناسب نداشته باشد.

بیشتر بخوانید

حلالی: الهلال و الاتحاد؟ پرسپولیس از تراکتور و سپاهان هم عقب‌‌تر است!

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه نعمتی و کامیابی‌نیا پس از چند فصل موفق در پرسپولیس از جمع سرخپوشان جدا شدند، گفت: در این خصوص باید بگویم که هر دو بازیکن زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیدند و جزو بازیکنان مؤثر تیم در سال‌های گذشته بودند، اما فوتبال همین است و این اتفاق ممکن است برای هر بازیکنی بیفتد. امکان دارد یک بازیکن روزی در تفکرات سرمربی تیم قرار نداشته باشد و در حال حاضر هم باید خیلی درست قدردان زحمات نعمتی، کامیابی‌نیا و همین‌طور بازیکنان دیگر که از پرسپولیس جدا شدند، باشیم.

آشوبی راجع به اینکه در فصل نقل‌وانتقالات شاهد رد و بدل شدن مبالغ سنگین هستیم و بازیکنان با ارقام عجیبی جابجا می‌شوند، خاطر نشان کرد: به عقیده من اگر باشگاه‌های ما بتوانند دخل و خرج خود را به درستی مدیریت کنند و بتوانند به موقع به تعهدات خودشان عمل کنند، مشکلی پیش نمی‌آید و هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌شود. اگر همه چیز سر جای خودش باشد، فوتبال می‌تواند از طریق حق پخش و تبلیغات درآمدزایی داشته باشد و باشگاه‌های ما هم به حق‌شان برسند. با توجه به شرایط روز جامعه و مسائل اقتصادی موجود، افزایش قیمت بازیکنان طبیعی است اما باید فوتبال را رها کنیم تا نفس بکشد و از طریق منابع و درآمدهایی که می‌تواند به دست بیاورد، برای خودش هزینه کند.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که «می‌توان به قهرمانی پرسپولیس در آسیا فکر کرد؟»، تصریح کرد: حرف زدن درباره قهرمانی پرسپولیس در آسیا منطقی نیست. لیگ قهرمانان آسیا شرایطی کاملاً متفاوت نسبت به لیگ داخلی دارد و باید با قدرت و توان بیشتری به مصاف تیم‌های‌ قوی و بازیکنان سرشناس‌شان رفت. البته با شرایطی که پرسپولیس دارد می‌توانیم امیدوار به موفقیت تیمِ گل‌محمدی در آسیا باشیم، اما صحبت از قهرمانی نامفهوم است.