تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 23:18
کد خبر : 137296

پرسپولیس در سید یک لیگ قهرمانان آسیا/ قهرمانی سرخپوشان ماموریت به ظاهر غیرممکن در آسیا

پرسپولیس در سید یک لیگ قهرمانان آسیا/ قهرمانی سرخپوشان ماموریت به ظاهر غیرممکن در آسیا

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس در کنار الهلال و الاتحاد در سید یک است و این بدان معنی است که دو تیم قدر عربستانی با ستاره‌های نامدارشان یعنی نیمار و کریم بنزما به پرسپولیس نخواهند خورد.با این حال در صورت صعود النصر به دور گروهی، احتمال تقابل پرسپولیس و النصر در دور گروهی وجود دارد که در این صورت باید بار دیگر منتظر تقابل علیرضا بیرانوند و کریستیانو رونالدو باشیم.

پرسپولیس در سید یک لیگ قهرمانان آسیا/ قهرمانی سرخپوشان ماموریت به ظاهر غیرممکن در آسیا

سخت‌ترین و آسان‌ترین گروه برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

در آستانه قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا سخت‌ترین و آسان‌ترین گروه‌ها را برای تیم‌های ایرانی بررسی می‌کنیم.در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۴۰ تیم در دور گروهی لیگ قهرمانان حضور دارند و در ۱۰ گروه چهار تیمی برابر هم رقابت خواهند کرد. ۲۰ تیم در غرب و ۲۰ تیم در شرق حضور خواهند داشت.

قرعه‌کشی این رقابت‌ها پنجشنبه برگزار می‌شود و باید دید پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتور (در صورت عبور از سد شارجه در پلی‌آف) در این فصل با کدام تیم‌ها روبرو خواهند شد.

پرسپولیس

فاتح سه گانه فصل قبل در فوتبال ایران برای فصل جدید تقویت شده است. در خط دروازه علیرضا بیرانوند ماندنی شد. محمدحسین کنعانی‌زادگان در خط دفاع، یاسین سلمانی و مسعود ریگی در خط هافبک و شهاب زاهدی در خط حمله مهم‌ترین بازیکنانی هستند که پرسپولیس در تابستان خرید و یحیی در کنار این بازیکنان سعی زیادی کرد تا شاکله تیمش را حفظ کند.

سرخ‌پوشان که یک بار با برانکو و یک بار با یحیی گل‌محمدی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند، تاکنون دستشان از رسیدن به جام کوتاه مانده است و این بار هم با حضور ستارگان زیاد در تیم‌های عربستانی کار دشواری برای رسیدن به جام قهرمانی خواهد داشت. با این حال فوتبال قابل پیش بینی نیست و پرسپولیس می‌تواند ماموریت به ظاهر غیرممکن را ممکن کند.

حضور در سید یک لیگ قهرمانان آسیا شرایط این تیم را نسبت به سایر نمایندگان ایران تاحدودی راحت‌تر می‌کند. پرسپولیس در کنار الهلال و الاتحاد در سید یک است و این بدان معنی است که دو تیم قدر عربستانی با ستاره‌های نامدارشان یعنی نیمار و کریم بنزما به پرسپولیس نخواهند خورد.

با این حال در صورت صعود النصر به دور گروهی، احتمال تقابل پرسپولیس و النصر در دور گروهی وجود دارد که در این صورت باید بار دیگر منتظر تقابل علیرضا بیرانوند و کریستیانو رونالدو باشیم.

سخت‌ترین گروه برای پرسپولیس: پرسپولیس – الدحیل قطر – نیرو هوایی عراق – النصر عربستان

آسان‌ترین گروه برای پرسپولیس: پرسپولیس – الفیحاء عربستان – بمبئی سیتی هند – نوبهار ازبکستان

سپاهان

سپاهان فصل قبل خیلی به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک بود ولی در نهایت فصل را بدون کسب جام به پایان ببرد. حالا ژوزه مورایس که تیمش را برای فصل جدید تقویت کرده است، باید در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رقابت کند. سپاهان با ۵ گل زده در دو بازی بهترین خط حمله لیگ برتر را در فصل جدید در اختیار دارد.

سخت‌ترین گروه برای سپاهان: الهلال یا الاتحاد عربستان – سپاهان-  نیرو هوایی عراق – شارجه امارات (در صورت شکست تراکتور)

آسان‌ترین گروه برای سپاهان: پاختاکور ازبکستان – سپاهان – بمبئی سیتی هند – نوبهار ازبکستان

نساجی 

نساجی مازندران اولین فصل حضورش را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه خواهد کرد و قرار است در ورزشگاه آزادی به مصاف حریفانش برود ولی هواداران پرشور نساجی بی شک تیمشان را در این فصل تنها نخواهند گذاشت. سید مهدی رحمتی جوان هدایت نساجی را بر عهده دارد. او زمانی که در شهرخودرو بود در مقطعی تجربه مربیگری در لیگ قهرمانان را داشت.

سخت‌ترین گروه برای نساجی: الهلال یا الاتحاد عربستان – نساجی –  نیرو هوایی عراق – شارجه امارات (در صورت شکست تراکتور)

آسان‌ترین گروه برای نساجی: پاختاکور ازبکستان – نساجی – بمبئی سیتی هند – نوبهار ازبکستان

تراکتور

تراکتور نیز دیگر نماینده فوتبال ایران است که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به دیدار شارجه امارات خواهد رفت و برنده این دیدار جواز حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان را به دست خواهد آورد. تراکتور در صورت صعود، در سید چهار قرار خواهد گرفت و در این صورت با النصر عربستان (در صورت صعود) همگروه نخواهد شد.

سخت‌ترین گروه برای تراکتور: الهلال یا الاتحاد عربستان – الدحیل قطر –  نیرو هوایی عراق – تراکتور

آسان‌ترین گروه برای تراکتور: پاختاکور ازبکستان – الفیحاء عربستان – بمبئی سیتی هند – تراکتور

کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را اعلام کرد تا ۴ نماینده کشورمان سید خود را بدانند.

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳/۲۴ در مقر AFC در کوالالامپور در ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۲ شهریورماه) ساعت ۴ بعد از ظهر برگزار شود. در این قرعه کشی که به ۱۰ گروه چهار تیمی تقسیم می شوند، تیم هایی از منطقه غرب در گروه های A تا E قرار می گیرند در حالی که شرکت کنندگان در منطقه شرق مکان های خود را در گروه های F تا J پیدا می کنند.

*سیدبندی منطقه غرب در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

منطقه غرب
سید ۱: الاتحاد (عربستان)، پرسپولیس (ایران)، السد (قطر)، پاختاکور (ازبکستان)، الهلال (عربستان)
سید ۲: سپاهان (ایران)، الدحیل (قطر)، اف سی نسف قارشی (ازبکستان)، الفیحا (عربستان)، نساجی مازندران (ایران)
سید ۳: الفیصلی (عربستان)، استقلال(تاجیکستان)، نیروی هوایی (عراق)، بمبئی سیتی(هند) و آخال(ترکمنستان)
سید ۴: العین (امارات)، ( برنده بازی پلی آف النصر عربستان سعودی یا شباب الاهلی (امارات)،(برنده پلی آف تراکتور/ شارجه امارات)، (برنده العربی (قطر) / اجمک (ازبکستان)،(برنده پلی آف الوکره قطر/بوبهار ازبکستان)

در این سیدبندی پرسپولیس در سید اول در کنار الاتحاد و الهلال قرار دارد در نتیجه شاگردان گل محمدی در قرعه کشی مرحله گروهی با تیم نیمار و بنزما رقیب نمی شوند. احتمال رقابت پرسپولیس با النصر با رونالدو که در سید چهارم قرار دارد وجود دارد.

احتمال رویارویی سپاهان و نساجی با الهلال و الاتحاد وجود دارد. تراکتور در صورت صعود به مرحله گروهی با یاران رونالدو رقیب نمی شود ولی احتمال دارد با نیمار یا بنزما رقابت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.