تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 17:37
کد خبر : 144944

پرسپولیس/ تیکی تاکای ابداعی!

پرسپولیس/ تیکی تاکای ابداعی!

آرمان شرق- گروه ورزش:تیمی که مالکیت توپ را در اختیار دارد باید در زمین حریف به بازی سرعت دهد تا بتواند خط دفاعی آنها را باز کند. این تاکتیک که به تیکی تاکا معروف است و منچستر سیتی با هدایت گواردیولا استاد آن است باعث می شود تا بازی زیباتر شود و فرصت های زیادی به وجود آیند اما پرسپولیس در دیدار برابر استقلال نتوانست از تیکی تاکای ابداعی خود بهره ببرد. با چنین روشی هر تیمی می تواند دروازه خود را برابر پرسپولیس بسته نگه دارد.

پرسپولیس/ تیکی تاکای ابداعی!

شفقنا ورزشی- پرسپولیس در دیدار برابر استقلال مالکیت توپ خوبی داشت اما نه در زمین استقلال و این باعث می شود تا آسیبی به حریف وارد نشود.

پرسپولیس در دربی ۱۰۲ تا آستانه پیروزی پیش رفت اما در نهایت استقلال توانست با کمک VAR به یک پنالتی دست پیدا کند. یامگا پنالتی را تبدیل به گل کرد تا آبی پوشان یک امتیاز شیرین را کسب کنند.

بازی از نظر فنی چیز زیادی نداشت و تنها چند صحنه نصف و نیمه باعث شد تا دو گل در این بازی به ثمر رسیده شود.

یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از بازی گفت:در مجموع بازی خوب و جانداری بود. نیمه اول توانستیم جریان بازی را کنترل کنیم و گردش توپ خیلی خوبی داشتیم. یک تا دو موقعیت خیلی خوب هم به دست آوردیم و توانستیم این بازی را به خوبی مدیریت کنیم و به دروازه حریف برسیم. از ضربات ایستگاهی خوب استفاده کردیم اما متاسفانه به گل نرسیدیم و در نیمه دوم تیم حریف با پرس شدیدتری بازی کرد و شاید همان گونه که خودم از بچه‌ها انتظار داشتم پاس‌های بیش‌تری در زمین استقلال بدهند اما این اتفاق کم افتاد.

سرمربی پرسپولیس به یک نکته کاملا درست در نشست خبری بعد از بازی اشاره کرد. تیم او در این بازی در بیشتر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت اما بازیکنان این تیم بیشتر در زمین خودی پاسکاری می کردند. پاس های رو به عقب زیاد به بیرانوند باعث شد تا سرعت بازی گرفته شود و سرخ پوشان نتوانند فرصت های جدی را روی دروازه حریف خلق کنند.

تیمی که مالکیت توپ را در اختیار دارد باید در زمین حریف به بازی سرعت دهد تا بتواند خط دفاعی آنها را باز کند. این تاکتیک که به تیکی تاکا معروف است و منچستر سیتی با هدایت گواردیولا استاد آن است باعث می شود تا بازی زیباتر شود و فرصت های زیادی به وجود آیند اما پرسپولیس در دیدار برابر استقلال نتوانست از تیکی تاکای ابداعی خود بهره ببرد. با چنین روشی هر تیمی می تواند دروازه خود را برابر پرسپولیس بسته نگه دارد چرا که لازم پاسکاری های زیاد این است که نخست در زمین حریف باشد و دوم اینکه موقعیت گل ایجاد شود نه اینکه بیشتر دروازه بان و خط دفاعی گرم شوند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.