تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 7:42
کد خبر : 132681

 پرسپولیس باید قهرمان آسیا شود

 پرسپولیس باید قهرمان آسیا شود

آرمان شرق-گروه ورزش:به نظر من با کاری که پرسپولیس امسال کرد، باور جنگیدن برای قهرمانی آسیا باید در تیم ما جدی گرفته شود و برنامه این فصلمان هم به آن سمت باشد که با تقویت و بهبود شرایط مالی و جلب رضایت از همه بچه‌ها که واقعا از تمام وجودشان مایه گذاشتند، هواداران را بیش از این خوشحال کنیم و این بار پرچم ایران را بالا ببریم. باور کنید این توانایی در تیم ما هست

 پرسپولیس باید قهرمان آسیا شود

سکوت ستاره دربی در ورزش سه شکست

به گزارش “ورزش سه”، پس از یک فصل سنگین و سرشار از اتفاقاتی که می‌توانست هر بازیکنی را به مرز ناامیدی برساند، امید عالیشاه تبدیل به پرنده کوچک خوشبختی پرسپولیس شد. بازیکنی که از روی نیمکت بلند شد و در حساسترین بازی سال قد علم کرد و کیفیت فوق‌العاده فوتبالش را به رخ کشید.

شاید اگر قبل از بازی فینال، کسانی که دم پر امید بودند، وقتی که او در مورد تیم‌ملی صحبت می‌کرد، چشمشان را به سمتی می‌بردند و پیش خوشان فکر می‌کردند چه آرزوی عبثی. اما همان نیم ساعت دربی نشان داد که کاپیتان پرسپولیسی‌ها، با شناخت از توانایی‌های خود در مورد آرزوهایش صحبت می‌کند. چیزی که از او در تمام این سال‌ها دریغ شده و او ظاهرا در پی آن است.

با این مقدمه، صحبتمان با امید عالیشاه گل می‌اندازد در حالی که او تازه از دبی به ایران برگشته و نگران فصل پیش رو است.

عالیشاه در مورد اینکه چرا پس از دربی با هیچ رسانه‌ای صحبت نکرده، می‌گوید: «راستش تماس‌ها خیلی زیاد بود و از دوستان مطبوعاتی عذرخواهی می‌کنم ولی دوست داشتم در یک موقعیت بهتر و دور از فضای هیجانی، درباره این مسابقه صحبت کنم و شاید هم انقدر لطف خدا را بعد از یک فصل سخت احساس می‌کردم که دوست نداشتم آن حس و حال و خلوتم بهم بخورد. بنابراین همانطور که برنامه‌ریزی کرده بودم، با همسرم به مسافرت رفتم و الان در خدمت شما هستم.»

او که در نوروز امسال متاهل شده، درباره شرایط جدید زندگی می‌گوید: «خدا را شکر همه چیز روی روال است و من هم آماده ادامه دوران فوتبالم هستم و دوست دارم آن چیزی را که در ساق‌هایم دارم، به نمایش بگذارم.»

1888586

از عالیشاه درباره بازی فینال و آن ضربه کاشته دیدنی و نقش آفرینی در دقایق پایانی سوال می‌کنیم، می‌گوید: «خدا را شکر در تمام این سال‌ها پرسپولیس موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده و من هم از اعضای تیم هستم. همیشه اینطور بوده که ستاره‌های ما در دربی‌های مختلف گوشه‌ای از کار را گرفتند تا پرچم پرسپولیس بالا برود. من هم یکی از این جمعم که در آن روز قرعه به نامم خورد و خوشحالم که توانستم هواداران پرسپولیس را شاد کنم. البته کتمان نمی‌کنم که واقعا گل زدن در دربی، آن هم در فینال جام حذفی و آن هم گل سرنوشت ساز بازی، یک اتفاق و هیجان بازی است و هنوز شیرینی آن لحظه در تن من باقی است که البته دلیل اصلی‌اش ابراز لطف هواداران پرسپولیس است که در این مدت هرجا من را دیدند برایم انرژی فرستادند و واقعا برای من و خانواده‌ام غرورانگیز است.»

عالیشاه بچه ساری است و در سفر همیشگی به تهران و شمال. از زمانی که او ۱۰ سال پیش به پرسپولیس آمده، یکی از بازیکنانی است که کماکان در صدر توجه هواداران پرسپولیس قرار دارد، اگرچه فرصت مسابقه و نمایش بیشتر از او دریغ شد. عالیشاه در این باره می‌گوید: «در نهایت ما به عنوان بازیکن باید تسلیم سرمربی باشیم و هر زمانی که به ما احتیاج باشد، نقش خودمان را ایفا کنیم. ممکن است من به عنوان بازیکن از نیمکت‌نشینی خوشحال نباشم اما به هر حال در تمام این سال‌ها در پرسپولیس یاد گرفتم که فرمان اصلی در اختیار سرمربی است و حتی اگر احساس کنی حقش را داری که بازی کنی، بازهم باید به بازی بعدی امیدوار باشی که نوبت به تو برسد و برای من خوشبختانه این اتفاق افتاد و در آخرین بازی سال توانستم چیزی را که پیش خودم فکر می‌کردم، به نمایش بگذارم. نکته اصلی گلی که زدم هم همین بود. شاید این صحنه را بارها و بارها در ذهنم مرور کرده بودم یا پیش خودم فکر می‌کردم اگر به من وقت بدهند، می‌توانم توانایی امید عالیشاه را به نمایش بگذارم و دقیقا همینطوری شد و فشاری که در طول فصل به خودم وارد کرده بودم یک جا آزاد شد و خوشحالم که خدا این لطف را به من داشت تا سالم را اینطور تمام کنم و الا ممکن بود امروز کمتر خوشحال باشم یا بیشتر با خودم و افکارم درگیر شوم.»

1888587

سوال بعدی ما از عالیشاه درباره شرایط پرسپولیس در نقل و انتقالات و کاری است که پرسپولیسی‌ها باید انجام بدهند. عالیشاه می‌گوید: «با فرمی که ما در چند هفته آخر از خودمان به نمایش گذاشتیم، من مطمئنم اگر لیگ قهرمانان آسیا در این روزها برگزار می‌شد، می‌توانستیم یقه هر تیمی را بگیریم. چه در شرق و چه در غرب، فقط یکی دو تیم در عربستان می‌توانستند مقابل ما قد علم کنند که شاید اگر در شرایط میزبانی قرار بگیریم، آنها را هم بتوانیم شکست بدهیم. به نظر من با کاری که پرسپولیس امسال کرد، باور جنگیدن برای قهرمانی آسیا باید در تیم ما جدی گرفته شود و برنامه این فصلمان هم به آن سمت باشد که با تقویت و بهبود شرایط مالی و جلب رضایت از همه بچه‌ها که واقعا از تمام وجودشان مایه گذاشتند، هواداران را بیش از این خوشحال کنیم و این بار پرچم ایران را بالا ببریم. باور کنید این توانایی در تیم ما هست و بعد از این همه سال که فوتبال را از نزدیک تماشا کردم، حرف بی دلیل نمی‌زنم.»

در همین راستا از کاپیتان پرسپولیس سوال می‌کنیم که آیا تماس مدیران پرسپولیس با او برای تمدید قرارداد صحت دارد که او در جواب می‌گوید: «تا آنجا که به من مربوط می‌شود کسی با من تماسی برای تمدید قرارداد نگرفته و منتظر هستیم ببینیم باشگاه چه تصمیمی برای آینده دارد. در هر صورت هر چه که هست، امیدواریم برنامه‌های تیم روی روال بیفتد و کار به سمتی که هواداران انتظار دارند پیش برود.»

در پایان سوال آخر ما درباره این است که آیا او، این بازیکن ساروی آرزویی در فوتبال دارد یا نه؟ عالیشاه می‌گوید: «دوست دارم در فصل پیش رو خیلی خوب تمرین کنم و در نهایت چیزی را که همیشه فکر می‌کردم باید در فوتبال انجام بدهم، به نتیجه برسانم. اگر موفق شدم و در مسیرم پیش روی کردم، درباره‌اش صحبت کنم. این چیزی نیست که الان بخواهم در موردش حرف بزنم.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.