پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: یحیی گل‌محمدی خودش را وارد حاشیه نکرده و با شرایط فعلی به نظرم پرسپولیس باز هم شانس اول قهرمانی خواهد بود.

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با فارس،‌ در خصوص شرایط پرسپولیس در آستانه آغاز لیگ برتر اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس امسال هم رقیبی نخواهد داشت. سال گذشته شاهد بی‌کیفیت‌ترین لیگ بودیم و فقط سه تیم فوتبال بازی می‌کردند و بقیه تیم‌ها کیفیت خوبی نداشتند. به نظر من تا زمانی که پول به صورت درست بین باشگاه‌ها تقسیم نشود، شرایط همینگونه خواهد بود چرا که برخی از باشگاه‌ها با بودجه هنگفت مشغول جذب بازیکن هستند و باشگاه‌های دولتی مشکلات مالی دارند. فوتبالیست پول لازم دارد و تا حمایت درستی از او نشود، شرایط مثل سال گذشته خواهد بود که فقط سه تیم فوتبال بازی می‌کردند و بقیه شرایط خوبی نداشتند.

مدافع اسبق پرسپولیس در خصوص دیدار با استقلال در هفته پنجم لیگ برترفصل آینده و اینکه این دربی زودهنگام است،‌ افزود: من به این بازی اینطور نگاه نمی‌کنم. استقلال در همه این سال‌ها حریف سنتی پرسپولیس بوده اما باید واقع‌بین بود و قبول کرد که در این سال‌ها زورش به پرسپولیس نرسیده است. سال گذشته اگر ساپینتو مربی شجاعی بود شاید می‌توانست مقابل پرسپولیس کاری انجام دهد اما این اتفاق رخ نداد. البته منظور من این نیست که کیفیت استقلال پایین است اما شجاعت مربی تأثیر زیادی دارد. یحیی گل‌محمدی مربی شجاعی است و اگر جواد نکونام طرز تفکرش در استقلال مثل فولاد باشد کار برای این تیم سخت خواهد بود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص نقل و انتقالات این باشگاه و اینکه جذب کدام بازیکن مهمتر بوده گفت: من از حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان در پرسپولیس بسیار خوشحال شدم چرا که معتقدم این تیم نیاز به یک دفاع ششدانگ داشت. کنعانی‌زادگان پاس‌های زمینی خوبی می‌دهد و در عمق خوب بازی‌سازی را بلد است.

باقری‌ها درباره اتفاقاتی که برای ماندن علیرضا بیرانوند در پرسپولیس رخ داد و او با استقلال مذاکره کرده بود،‌ تصریح کرد: ماندن بیرانوند اتفاق خوبی بود اما این نوع ماندن او به پرسپولیس ضربه می‌زند. بیرانوند کارهایی کرد که باعث شد دلخوری به وجود بیاید،‌ اما در کل اگر نظر من را بخواهید باید بگویم که خوب شد که او ماند. خوشبختانه اسکلت پرسپولیس حفظ شده و این مسأله مهم است.

وی درباره فعالیت سپاهان و تراکتور در نقل و انتقالات و اینکه رقیب جدی برای پرسپولیس خواهد بود، ادامه داد: خمز سرمربی تراکتور فصل گذشته هم نشان داد که مربی کاربلدی است و می‌داند که از فوتبال چه می‌خواهد. امسال تراکتور با کادر فنی و بازیکنانی که دارد تیم خیلی خوبی است چرا که تماشاگر زیادی هم دارند، اما درباره سپاهان باید بگویم که این تیم در همه این سال‌ها شرایط خوبی داشته و به دلیل توان مالی خوبی که دارد، بازیکنان خوبی هم می‌گیرد. این تیم این فصل هم خوب خرج کرد و بازیکنان خوبی هم گرفته که به نظر من آنها را تبدیل به رقیب قدرتمندی کرده است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که چه تیمی را در فصل آینده شانس اصلی قهرمانی می‌دانید‌،گفت: از الان برای پاسخ دادن به این سؤال زود است اما در فوتبال ایران تیم‌هایی موفق می‌شوند که شاکله خود را حفظ کنند و آرامش داشته باشند. یحیی گل‌محمدی مربی باتجربه‌ای است و خودش را وارد حاشیه نکرد، اما دیدید که استقلال با وجود اینکه تیم خوبی بود اما نتیجه نگرفت چرا که رفتارهای ساپینتو را درک نمی‌کردم. برای پاسخ به این سؤال باید اجازه دهید چند هفته از مسابقات بگذرد هر چند که فکر می‌کنم با توجه به شرایط خوبی که پرسپولیس دارد، این تیم باز هم شانس اول قهرمانی است.