تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 8:20
کد خبر : 127628

پرسپولیس؛ بازگشت امید قهرمانی

پرسپولیس؛ بازگشت امید قهرمانی

آرمان شرق-گروه ورزش:بازی تهاجمی و پرگل با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید تا پرسپولیس موقتا به رده دوم صعود کند و منتظر بازی‌های فردای استقلال و سپاهان با رقیبانشان بماند.

پرسپولیس؛ بازگشت امید قهرمانی

پرسپولیس 3 - ملوان صفر، بازگشت خوش‌بینی و امید

به گزارش “ورزش سه”، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم، پرسپولیس که برای کم کردن اختلاف تا صدر جدول تلاش می‌کند در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان بندر انزلی بود.

بازی از همان دقایق اول طوری پیش رفت که مشخص بود این مسابقه گل خواهد داشت. ملوان از همان نیمه اول هجومی بازی می‌کرد و تا دقیقه ۳۶ که بازی پایاپای دنبال شد، شاگردان مازیار زارع موقعیت‌های خوبی نیز خلق کردند اما خط دفاع پرسپولیس اجازه پیش افتادن ملوانی‌ها را نداد تا اینکه در دقیقه ۳۶ سرخ‌ها با مهدی ترابی به یک گل زیبا دست پیدا کنند.

حملات پرسپولیس ادامه یافت و این بار در دقیقه ۴۰ سرخ‌ها روی پرتاب بلند امیری، پاس با ضربه سر عبدی و شوت والی صادقی اختلاف را دو برابر کند.

در شروع نیمه دوم پرسپولیس با اصافه کردن اسدبیگی کمربند میانی خود را محکم کرد و مازیار زارع سعی کرد با تعویض‌های تهاجمی بازی را برگرداند اما بازی تا دقیقه هشتاد با همان دو گل دنبال شد تا اینکه لئاندرو پریرا تنها چند دقیقه پس از ورود به زمین با یک شوت زیبا گل سوم قرمزها را به ثبت رساند.

این بازی تهاجمی و پرگل با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید تا پرسپولیس موقتا به رده دوم صعود کند و منتظر بازی‌های فردای استقلال و سپاهان با رقیبانشان بماند.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر/ پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۷/ ورزشگاه آزادی تهران/

تیم داوری: بیژن حیدری، فرهاد مروجی، حسین مرادی و علی بای/ ناظر: رسول فروغی

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی فر، سعید صادقی (۸۷- عیسی آل کثیر)، میلاد سرلک، سروش رفیعی (۷۹- امید عالیشاه)، مهدی ترابی (۸۹- سیامک نعمتی)، محمد عمری (۴۶- سینا اسدبیگی) و مهدی عبدی (۷۹- لئاندرو پریرا)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

1839242

ترکیب ملوان:
ایمان صادقی، علیرضا خوشکفا، سعید کریمی (۲۲- مصطفی نائیج‌پور)، سجاد بازگیر (۷۹- محسن انبساطی)، مجید عیدی، امیرحسین یحیی زاده، مهدی موقری (۵۶- محسن علافی)، سهیل فداکار، محمود مطلق زاده (۴۶-میلاد جهانی)، پدرام قاضی پور (۴۶- میلاد شعبانلو) و مهران احمدی

سرمربی: مازیار زارع

🟨 اخطار: 

علیرضا خوشکفا (۲۸)

مصطفی نائیج پور (۵۵)

سینا اسدبیگی (۶۵)

دانیال اسماعیلی فر (۳+۹۰)

🥇 بهترین بازیکن:

در روزی که بیرانوند در خط دروازه درخشان بود، مهدی ترابی یکی از بهترین بازی‌های فصلش را سپری کرد و با زدن گل اول و دادن پاس گل سوم به لئاندرو تاثیرگذارترین بازیکن روی گل‌ها بود.

🚨اتفاق ویژه: 

لئاندرو پریرا که در اخرین بازی خود در همین ورزشگاه با اخراج عجیبش مقابل سپاهان هواداران پرسپولیس را عصبی کرده بود بالاخره نخستین گلش را زد. این گل اما پس از برخورد به تیرک روی زمین فرود آمد و رد شدن تمام توپ از خط کمی ابهام برانگیز بود. با این حال تشخیص این گل با چشم غیر مسلح بسیار سخت است و بار دیگر نیاز فوتبال ایران فناوری VAR و خط دروازه احساس شد.

⚽️ شرح گل ها:

پرسپولیس یک – ملوان صفر (دقیقه ۳۶: مهدی ترابی): حرکت تاکتیکی زیبای پرسپولیس با پاس عالی دانیال اسماعیلی‌فر همراه شد و مهدی ترابی که از مدافعین ملوان فرار کرده بود بدون مزاحمت و با شوتی محکم توپ را به سقف دروازه چسباند.

پرسپولیس دو – ملوان صفر (دقیقه ۴۰: سعید صادقی): پرتاب بلند وحید امیری از سمت چپ با ضربه سر مهدی عبدی همراه شد و سعید صادقی روی این پاس عبدی، با یک شوت سر ضرب و والی به زیبایی تور دروازه ملوان را به لرزه در آورد.

پرسپولیس سه – ملوان صفر ( دقیقه ۸۲: لئاندرو پریرا): در حالی که ملوان برای کم کردن اختلاف گل تلاش می‌کرد، پرسپولیس یک حمله سریع را ترتیب داد و مهدی ترابی با پاس خوب خود، لئاندرو پریرا را صاحب توپ کرد و شوت زیبای این بازیکن پس از برخورد به تیرک افقی روی زمین فرود آمد و از دروازه خارج شد و داور تشخیص داد توپ گل شده است تا در نهایت نخستین گل لئاندرو این‌گونه رقم بخورد.⏱لحظات حساس:

دقیقه ۱: اولین موقعیت خطرناک بازی خیلی زود توسط سروش رفیعی خلق شد و صادقی توپ را به آغوش کشید.

دقیقه ۲۸: پرهام‌ موقری از پشت محوطه یک شوت محکم را راهی دروازه بیرانوند کرد و این شوت به شکل نفس‌گیر از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳: فرصت خطرناک برای ملوان با تکل به موقع گولسیانی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۵۰: پاس عالی سروش رفیعی به اسدبیگی در محوطه با ضربه بی‌دقت این بازیکن به بیرون رفت تا اولین موقعیت نیمه دوم این‌گونه از دست برود.

دقیقه ۵۸: شوت روی پای سعید صادقی به شکل خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸: شوت مهدی عبدی از داخل محوطه شش قدم توسط صادقی به کرنر رفت.

دقیقه ۸۸: حرکت پا به توپ عیسی آل‌کثیر از سمت چپ با حرکت در عرض و شوت این بازیکن همراه شد و به طور خطرناک به بیرون رفت.

🔴حاشیه:

*آخرین برد ملوان مقابل پرسپولیس در بهمن ماه ۹۳ به وقوع پیوست.

*پیش از بازی از سوی باشگاه پرسپولیس از پژمان نوری و مازیار زارع، مدیرعامل و سرمربی ملوان و بازیکنان پیشین سرخ‌ها تجلیل شد.

*سعید کریمی در دقیقه ۲۰ با تکل بازیکن پرسپولیس مصدوم و با برانکارد از زمین بیرون برده شد تا یک تعویض اجباری و زودهنگام برای ملوان شکل بگیرد.

*مهدی عبدی که از ابتدای سال شمسی به ترکیب سرخ‌ها برگشته پس از گرفتن پنالتی مقابل مس حالا یک پاس گل زیبا در نیمه اول به صادقی داد.

*خروج بیرانوند و دریبل لب خط اوت او ورزشگاه را به وجد آورد.

*امید عالیشاه قبل از رفتن به زمین با مازیار زارع خوش‌وبش کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.