تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 7:28
کد خبر : 143794

پرسپولیس می‌تواند النصر را ببرد

پرسپولیس می‌تواند النصر را ببرد

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس هرزمان که باید نتیجه بگیرد بچه‌ها به خودشان آمدند و هرچیزی که در توان‌شان بوده را گذاشتند و توانستند نتیجه بگیرند اگر اینجا هم به خودشان بیایند فکر می‌کنم می‌توانند یک‌ کارهایی انجام ‌دهند.

پرسپولیس می‌تواند النصر را ببرد

آعتماد: پرسپولیس در دیداری حساس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در عربستان به مصاف النصر می‌رود. شاگردان گل‌محمدی در صورت پیروزی شانس زیادی برای صعود به مرحله حذفی بازی‌ها خواهند داشت. پیروزی که آسان به دست نمی‌آید چرا که رقیب عربستانی با جمع کردن بسیاری از ستارگان دنیا عزمش را جزم کرده تا عنوان قهرمانی‌ این بازی‌ها را به دست آورد. برای بهتر درک کردن کار سخت نماینده کشورمان باید نگاهی به آمار این تیم انداخت، حریف از ۱۹ بازی گذشته‌اش به ۱۸ پیروزی رسیده و فقط در یک‌ مسابقه به مساوی رضایت داده است! با این حال، پرسپولیس همیشه‌ در شرایط سخت سربلند از میدان خارج شده و این‌بار هم با وجود ‌تمام ‌مشکلات داخلی که گریبانگیر این تیم شده می‌تواند با دست پر ریاض را ترک کند. با رحیم یوسفی، یکی از پیشکسوتان‌ این باشگاه در خصوص شرایط پرسپولیس در آستانه بازی با النصر گفت‌وگویی ترتیب دادیم‌ که ‌در ادامه‌ می‌خوانید.‌

ارزیابی شما از شرایط پرسپولیس در مقابل النصر چیست؟

خب کمی شرایط به هم ریخته است و خدا کند که توانسته باشند خودشان را جمع و جور کنند. این حاشیه‌ها تیم را به هم ریخته ‌اما به لحاظ فنی پرسپولیس همیشه‌ خوب بوده و ان‌شاءالله مقابل النصر هم خوب باشد. البته باید در نظر داشت شرایط کمی سخت است.

پرسپولیس در سه، چهار هفته اخیر از شرایط آرمانی به دور شد. مشکل تیم کجاست؟

مشکل تمام تیم بود به خاطر اینکه خیلی ضعیف ظاهر شدند. چند بار مصاحبه هم کردم و گفتم بچه‌ها در حد و اندازه‌های پرسپولیس بازی نکردند در صورتی که قبل از این‌ چند بازی خوب بودند. اگر مثلا پورعلی‌گنجی رفت بیرون و به همین دلیل نمی‌توانند خوب باشند را قبول ندارم. وقتی ۲۲ یا ۱۸ نفر در لیست هستند چطور می‌تواند جایگزین تا این حد ضعیف باشد؟ مشکل ما در دفاع است و تیم‌های مقابل بلافاصله به خط دفاعی ما می‌رسند. البته ‌کل تیم در دفاع باید سازماندهی شود تا فقط به بازیکنان خط دفاعی فشار نیاید.‌

کمبود بازیکن به لحاظ مصدومیت‌ها را دلیلی برای عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس نمی‌دانید؟

دلیل که می‌شود وقتی فیکس‌ها همیشه باشند غیبت‌شان به چشم می‌آید اما نه به این‌صورت. ببخشید اما به جز استقلال و سپاهان هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس بازیکن ندارد بعد چرا نباید صنعت نفت را نبریم؟ یا باید جلوی ملوان می‌باختیم! پس مشکل غیبت یک یا دو بازیکن نیست. بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کند باید توانایی برداشتن یار مقابل را داشته باشد اما همه در عرض دریبل می‌کنند یا زیادی پاس به عقب می‌دهند. شاید بازیکنان کناری پرسپولیس را ببینید که یک دفعه در حمله شرکت نمی‌کنند. مگر می‌شود؟ تیم‌های دیگر را ببینید دفاع‌های کناری‌شان در زمان حمله می‌روند و حتی گل می‌زنند. اینها را کی باید درست کند؟ خب این‌ همه یار را دارند اما مرتب دانیال بازی می‌کند یا نعمتی. یحیی مربی بزرگی است اما‌ واقعا نمی‌بیند اینها اینطور کار می‌کنند؟ بهترین فوروارد هم بیاورید وقتی کسی نمی‌تواند دو تا پاس در عمق بدهد آن فوروارد چه کاری می‌تواند انجام ‌دهد؟

انتقاد شما به سرمربی پرسپولیس است؟

وقتی تیم می‌برد و می‌بازد از چشم کی باید دید؟ سرمربی وقتی می‌بیند دوتا بازیکن کناری کارایی ندارد چرا از اینها استفاده می‌کند؟ یک مربی عاقل وقتی می‌بیند یک بازیکنش خوب نیست در بازی بعد از او استفاده نمی‌کند. این ضعف یک مربی است که به یک بازیکن که هرچقدر هم ‌بد است، بازی می‌دهد.

حامیان یحیی می‌گویند پرسپولیس همچنان در خط حمله با کمبود مهاجم روبرو است و‌ این ضعف سرمربی نیست.

خدا پدرتو را بیامرزد! چهار تا بازی قبل که ‌همه را می‌بردند این صحبت‌ها نبود حالا که نتیجه نمی‌گیرند مشکلات را گردن دیگران می‌اندازند؟ من این حرف‌ها را قبول ندارم. من‌ می‌گویم باید زمانی انتقاد کرد (به مدیر یا هر کسی) که در موضع قدرت بود نه موضع ضعف که هیچ‌کس نپذیرد.

النصر را چطور می‌بینید؟ آنها این روزها با رونالدو آماده هستند.

مسی هم همین‌طور است. رونالدو در تیم ملی خودش هم فیکس است و عالی هم کار می‌کند. این آقا در خوابش هم تمرین می‌کند و می‌داند باید چی کار کند. او در زمان بازی خودش را‌ جمع و جور می‌کند اما بچه‌های ما فقط در اسم حرفه‌ای هستند. وقتی من بازیکن یک بازی خوبم اما سه بازی خوب نیستم باید خودم ببینم چه شده نه که منتظر مربی باشم. اما اینها این کار را نمی‌کنند.

با این تفاسیر پرسپولیس شانس صعود دارد؟

پرسپولیس هرزمان که باید نتیجه بگیرد بچه‌ها به خودشان آمدند و هرچیزی که در توان‌شان بوده را گذاشتند و توانستند نتیجه بگیرند اگر اینجا هم به خودشان بیایند فکر می‌کنم می‌توانند یک‌ کارهایی انجام ‌دهند.

درویش هم به عربستان نرفت.

برود که چی کار کند؟ وقتی نمی‌تواند ‌پاداشی بدهد و چیزی دستش نیست به نظرم نرفتنش خیلی بهتر از رفتنش است!

به عملکرد ‌مدیر هم نقد دارید؟

درویش را هم آوردند کار کند اما نمی‌تواند از جیبش هزینه کند وقتی نمی‌تواند قراردادی با اسپانسرها ببندد. مگر اینکه به او پول بدهند و دستش باز شود.

علی پروین گفته بود اجازه نمی‌دهد پیشکسوتی علیه یحیی صحبت کند. نگران برخورد سلطان نیستید؟!

من انتقاد از کسی نکردم‌ و واقعیت‌ها را گفتم. انتقاد این است که بگویم یحیی مربیگری بلد نیست هیچ‌کی الان بیشتر از یحیی نمی‌تواند به پرسپولیس کمک کند اما او ‌که ‌خوب است نمی‌تواند ضعف تیم را ببیند؟ بازیکن که بد کار می‌کند را بیرون بگذار تا جرات نکند بد کار کند. مدافعان چپ و راست در حمله شرکت نمی‌کنند یعنی به آنها گفتند در حمله مشارکت نکن؟ اصلا نعمتی توانایی سانتر کردن ندارد و نمی‌تواند در حمله شرکت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.