تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 10:10
کد خبر : 145432

پرداخت مالیات بر طلا خانم‌ها را حسابی عصبانی  می‌کند؟!

پرداخت مالیات بر طلا خانم‌ها را حسابی عصبانی  می‌کند؟!

آرمان شرق-گروه اقتصاد:برخی ادعاهای مطرح شده در بین کاربران فضای مجازی حکایت از این دارد که عدد در نظر گرفته شده برای مالیات بر خرید طلا ۲۵ درصد بوده که این خبر تاکنون تائید و یا تکذیب نشده است و فقط در حد شنیده‌ها در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است.

پرداخت مالیات بر طلا خانم‌ها را حسابی عصبانی  می‌کند؟!

طلا

 

آرمان امروز : تصمیم دولت بر اجرای قانون جنجالی خرید طلا در حالی از اول ماه آینده کلید خواهد خورد که موجی از نگرانی و انتقاد را در بین شهروندان و مشتریان این بازار پرفروش را ایجاده کرده است. به زبان ساده‌تر قرار است از این پس مردم به خصوص خانم‌های ایرانی برای خرید طلا و جواهر مالیات پرداخت کنند!

به گزارش اخباربانک، بر اساس اطلاعات منتشر شده بیش از ۷۶ درصد مشتریان بازار طلا و جواهر خانم‌ها هستند که از فرصت خرید طلا برای یک سرمایه‌گذاری و پس انداز بلند مدت برای آینده استفاده می‌کنند.

برخی ادعاهای مطرح شده در بین کاربران فضای مجازی حکایت از این دارد که عدد در نظر گرفته شده برای مالیات بر خرید طلا ۲۵ درصد بوده که این خبر تاکنون تائید و یا تکذیب نشده است و فقط در حد شنیده‌ها در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است.

یکی از کاربران توئیتر به نام سلیمان در قالب یک رشته توئیت به زبان ساده در این خصوص توضیح داد: قانون جدیدی برای ‎طلا در آستانه اجراست که تمام دارایی های طلا برای اشخاص حقوقی و حقیقی تو سامانه دولت ثبت میشه! و اینگونه که ادعا شده و نمیدونم چقدر میتونه درست باشه، هر چقدر که قیمت طلا افزایش پیدا کنه ۲۵ درصدش به عنوان مالیات به دولت میرسه!

‌اولا اونایی که کمی اقتصاد بلد باشن میدونن که ارزش ذاتی طلا همیشه ثابته و این ارزش پول هاست که کم و زیاد میشه! یعنی اگه طلای شما قیمتش (نه ارزشش) دو برابر میشه یعنی ارزش پول نصف شده! و شما سود ذاتی نکردید و فقط قیمت طلاتون باد کرده! ‌یعنی دولت از تورم مالیات میگیره! نه تنها ارزش پولتون میاد پایین، از شما هم سود گرفته میشه!

دوما اگر قیمت طلا بیاد پایین (ارزش پول بیشتر بشه) بابت ضرر قیمتی ای که کردید هیچ رقم جبران به شما داده نخواهد شد. قبلا طلا امن ترین بازار بود چون ضرر نداشت ولی الان  شمارو متضرر خواهید شد به اسم مالیات بر حفظ طلا! واکنش برخی کاربران از جمله خانم ها به این تصمیم جدید اقتصادی دولت را بخوانید:

کاربری به نام مهین نوشت: یه طرحی اومده که قراره هر موقع رفتید طلا خریدین توی سیستم مالیاتی ثبت بشه؛ موقعی که خواستید بفروشید هم ثبت بشه که هر چقدر تو این مدت سود کردین درصدی رو به عنوان مالیات بپردازید! از تورم میخواین مالیات هم بگیرید؟

مستوره دیگر کاربر توئیتر هم با انتقاد از این تصمیم گفت: تمام کسانی که از مالیات بر خرید طلا دفاع میکنند بیایند توضیح دهند این مالیاتی که دریافت میشود دقیقا چگونه خرج میشود!؟ کجا خرج میشود؟ آیا تاثیری بر رفاه و افزایش سطح زندگی ایرانیان دارد؟

پروانه هم اینگونه نظر داد: وضعیت عجیبیه: برای دوزار طلا، مردم باید احراز هویت بشن. برای چندرغاز وام ازدواج کلی معطل بشی. برای دانشگاه باید مافیا کنکور مبارزه کنی. روزگار خیلی قشنگیه واقعا!

فرید، دانشجوی رشته اقتصاد هم در توئیتی که منتشر کرده مدعی شده است: می‌خوان ۲۵٪ از خرید و فروش طلا مالیات بگیرند. اگر طلا بفروشید و ماه بعد بخواهید بخرید طلای کمتری نسبت به ماه قبل خریدید چون ۲۵٪ ازمابه‌التفاوت خریدوفروش کسر شده!

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.