تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1402 - 17:53
کد خبر : 128258

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/پیش‌بینی کاهش دمای تهران

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/پیش‌بینی کاهش دمای تهران

آرمان شرق-گروه جامعه:روز دوشنبه (۴ اردیبهشت) سامانه بارشی وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، مرکز، شرق، جنوب شرق و سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی بارش رخ خواهد داد.

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/پیش‌بینی کاهش دمای تهران

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

ورود سامانه جدید بارشی به کشور؛ کدام استان‌ها منتظر باران باشند؟ + اسامی

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: امروز (۲ اردیبهشت) در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، برخی نقاط کرمانشاه، یزد، شمال کرمان و روز یکشنبه (۳ اردیبهشت) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، مناطق مرکز، شرق کشور و نیمه شمالی کرمان رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز دوشنبه (۴ اردیبهشت) سامانه بارشی وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، مرکز، شرق، جنوب شرق و سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که چهارشنبه (۶ اردیبهشت) بارش در غرب و جنوب غرب کشور قطع شده و در مناطق مرکزی، شرقی، جنوب شرق و استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی همچنین برخی نقاط اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۴ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) شهرکرد با دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۸ و ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور هستند.

پیش‌بینی کاهش دمای تهران

ورود سامانه بارشی به تهران در این روزها/ پیش‌بینی کاهش دما

مهر نوشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، بارش باران و کاهش نسبی دما طی امروز برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، از امروز تا روز دوشنبه (۲ تا ۴ اردیبهشت‌ماه) آسمان کمی ابری تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر با عبور ریزموج‌هایی از تراز میانی و وقوع ناپایداری‌های محلی و فصلی، همراه با افزایش ابر و در ارتفاعات گاهی با رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در پاره‌ای از نقاط به‌ویژه مرکز و نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک مورد انتظار است.

از بعدازظهر سه‌شنبه تا روز چهارشنبه (۵ و ۶ اردیبهشت ماه) با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به‌ویژه بخش‌های شمالی و غربی، بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

امروز (۲ اردیبهشت) کاهش نسبی دما، از یکشنبه تا سه‌شنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) افزایش نسبی دما و از سه‌شنبه شب تا چهارشنبه شب (۵ و ۶ اردیبهشت) کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۴ اردیبهشت‌) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.