تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 13:59
کد خبر : 128090

واکنش آیت الله جوادی آملی به اظهارات انصاریان درباره حجاب زنان

واکنش آیت الله جوادی آملی به اظهارات انصاریان درباره حجاب زنان

آرمان شرق-گروه سیاست:اینجا همان نقطه عطف صحبت های خطیب شب قدر بود؛ جایی که پدرانه، دخترانی که حجاب از سر برداشته اند را خطاب قرار داد و گفت: «خواهران! دختران بی‌حجاب! شما مورد محبت خدایید. چون خدا، درون شما را جهت داده به سمت خودش. اگر چادر صدیقه کبری(س)، زینب(س)، حضرت مریم(س)، آسیه و حضرت نرجس خاتون(س) را کنار گذاشته اید، شما کنار نگذاشتید، دیگران حجاب شما را کنار زدند.

واکنش آیت الله جوادی آملی به اظهارات انصاریان درباره حجاب زنان

واکنش آیت  الله جوادی آملی به اظهارات انصاریان درباره حجاب زنان + عکس

 صفحه اینستاگرامی منتسب به آیت‌الله جوادی آملی استوری جدیدی گذاشت.

استوری صفحه اینستاگرامی منتسب به آیت‌الله جوادی آملی پس از اظهارات اخیر شیخ حسین انصاریان را می بینید.

واکنش آیت الله جوادی آملی به اظهارات انصاریان

اینجا همان نقطه عطف صحبت های خطیب شب قدر بود؛ جایی که پدرانه، دخترانی که حجاب از سر برداشته اند را خطاب قرار داد و گفت: «خواهران! دختران بی‌حجاب! شما مورد محبت خدایید. چون خدا، درون شما را جهت داده به سمت خودش. اگر چادر صدیقه کبری(س)، زینب(س)، حضرت مریم(س)، آسیه و حضرت نرجس خاتون(س) را کنار گذاشته اید، شما کنار نگذاشتید، دیگران حجاب شما را کنار زدند. یعنی وجودتان و عقربه باطنتان را به طرف زنان آمریکا و انگلیس و اروپا جهت دادند.»

و مگر می شود پدر، بعد از تذکر، آغوش محبتش را برای دخترانش باز نکند؟ شیخ هم با یادآوری رحمت بی انتهای مهربان ترینِ عالم به این دختران، ادامه داد: «همین امشب مثل حر، عقربه وجودتان را جهت بدهید به طرف حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، حضرت امالبنین(س) و حضرت رباب(س). کافی است در درون خودتان بگویید: خدایا! تو آفریننده مایی. تو در قرآن گفته ای حجاب. پیامبرت گفته حجاب. باشه، ما به تو برمی‌گردیم. به حضرت زهرا(س) برمی‌گردیم… هر چند سال که بی‌حجاب بودی و باعث گناه دیگران شدی، اگر امشب این کار را انجام بدهی، بخشیده می شوی. شاهدش این آیه قرآن: «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَیٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا».

شما دختران و خواهران ما هستید …

از نگاه شیخ حسین انصاریان، برای تبدیل مس وجود انسان ها به طلا، کیمیایی جز محبت خداوند در این عالم پیدا نخواهد شد. اینطور بود که پیام پایانی اش برای دختران و بانوان بی‌حجاب هم، رنگ محبت گرفت و گفت: «شما خواهران ما هستید. برای ما خیلی محترم هستید. شما دختران، دختران این مملکت و خیلی محترم هستید. حالا یک کسی در معامله زندگی به شما نیرنگ زده است. کاری ندارد. خیلی راحت می شود از این نیرنگ، بیرون آمد چون خدا خیلی مهربان است. من یک چیزی می گویم اما چون این مهر و محبت، بی نهایت است، نمی توانم توصیفش کنم؛ «وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ». آیا شما می توانید یک موجود را از این «کُلَّ شَیْءٍ» بیاورید بیرون و بگویید این رحمت، شامل او نمی شود؟ نه…

آن هم این شب ها که دارید با کسی مواجه می شوید که اگر پیش خدا، پیش پیامبر(ص)، پیش فرشتگان و پیش همه، در حق شما شفاعت کند، بی معطلی قبول می کنند. به اندازه یک چشم بر هم زدن هم، شفاعتش را معطل نمی کنند. این شب ها، شما با امیرالمومنین(ع) مواجه هستید. او در حق شما دعا و شفاعت می کند. واقعا کسی فکر می کند به خدا بگوید: «الهی بعلیٍّ» و خدا او را نبخشد؟!»..

منبع: نامه نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.